SLIDER

Histories de Parfums | בושמולוגיה

בשמי נישה
בתור חובבת מושבעת של בשמים אני מאוד אוהבת לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של יצירת הניחוחות, החל מרקיחת הפורמולה של הבושם ועד לבחירת השם והבקבוק המתאים לאופי שלו. בזמן שאני חולמת על להיות הזבוב על הקיר באחד מבתי היוצר של בישום, לראות במו עיניי את כל תהליך היצירה ולהתנסות בהרכבה של קומפוזיציות הניחוח, הייתה לי הזדמנות להכיר את אחד ממותגי בשמי הנישה המסקרנים "Histories de Parfums" וגם לשוחח עם יוצר המותג Gerald Ghislain.


בושמולוגיה
"האף" הוא הרקח שאחראי ליצירה של התוצר הסופי שאנחנו מכנים "ניחוח" או "בושם" בתהליך מורכב של בחירת חומרי גלם ושילוב שלהם בפרופורציות מדויקות עד לקבלת קומפוזיציה מושלמת שבאה לבטא רגשות מסויימים, לסייע ליצור תדמית מסויימת, להעלות זכרונות וכו' וכל זה בעזרת חוש הריח. בעבר העיסוק בבישום לא נלמד במוסדות אקדמיים, אלא היה עובר תוך כדי העבודה של "החניך" אצל רקח מנוסה בתור טכנאי או כימאי, כמו כן הכניסה לתחום ברוב המקרים התאפשרה דרך הקשרים המשפחתיים בלבד. השינוי חל ב-1970 כאשר Jean Jacques Guerlain ייסד בפריז את ISIPCA, בית ספר ללימודי המשך (Post graduate studies) בתחום הבישום, קוסמטיקה ופיתוח חומרי טעם וריח  (flavor formulation) לתעשיית המזון.
בוטיק אינדיבידואל
Gerald Ghislain סיים את לימודיו ב-ISIPCA וייסד את מותג בשמי הנישה "Histories de Parfums" בשנת 2000 עם השקה של 12 ניחוחות. כשנשאל איך נבחר השם, ענה "שהוא אוהב ליצור סיפורים שגורמים לאנשים לחלום ובגלל שהוא אינו סופר הוא משתמש בבשמים במקום המילים, ניחוחות הם הדיו שלו". מכאן גם הצורה של הבקבוקים והתוויות שמדמים ספרים בספריה ומאחורי כל אחד מהם עומד סיפור אחר. הבשמים מגיעים בריכוז של 15% EDP, לכן מאוד עמידים על הגוף וגם משאירים שובל של ניחוח ממכר.
אינדיבידואל בוטיק
הקולקציה הראשונה נוצרה בהשראת דמויות היסטוריות ושמות הבשמים נושאים את תאריכי הלידה שלהם, כמו ג'ול ורן (1828), המינגוויי (1899) ועוד.
גיסליין מספר שהחוט המקשר בין כל הבשמים שיוצר וחלק מההשראה שלו היא החושניות. שימוש בבושם הוא סוג של אומנות הפיתוי בעיניו, כאשר כל אחד יכול להשתמש בו כדי להשפיע על הסובבים, להפתיע או ליצור תדמית מסויימת. הוא שואב השראה מכל דבר ומספר שתמיד שם לב למה שמתרחש מסביב, אוהב ללכת ברגל בכל עיר בעולם שמבקר בה וברגעים האלה של השראה נוצרים הרעיונות. כששאלתי איך בדיוק מבטאים רעיון לניחוח חדש, ענה שאת הפורמולה הראשונית הוא רושם, ממש כמו נוסחה כימית, בהתבסס על הדמיון שלו ועל ההיכרות עם חומרי הגלם השונים ולאחר מכן זה עובר למעבדה.

נכון להיום הקולקציה מונה כבר 39 בשמים, כאשר התוספת החדשה ביותר היא "This is not a blue bottle" שכוללת 3 בשמים בבקבוק כחול (או לא? :) עם ניחוחות בסגנון unisex.
השם של הבושם הוא מנוד ראש לעבודה המפורסמת "The Treachery of Images" של הצייר הסוריאליסט רנה מגריט הנושאת את הכיתוב "This is not a pipe" (ומכאן הכתיבה גרמה לי לעזוב את הכל ולצלול לתוך חיפוש מהנה במיוחד של פרשנויות וקריאה על העבודות הנוספות של האומן, ממליצה גם לכן!).
אפשר להגיד שבפעם הראשונה הבשמים שבסדרה לא באים לספר את הסיפור, אלא מגיעים כיצירות "אבסטרקטיות" שגורמות לאחרים לספר את הסיפור משלהם. גיסליין מספר שהפעם תהליך היצירה היה שונה מהרגיל ומדמה אותו ליצירה של שפה חדשה על ידי ערבוב של מילים (המרכיבים שהוא אוהב) בצורה חופשית.

הבושם הראשון בסדרה 1.1 מגיע בבקבוק כחול חלק וניחוח שמוגדר כיוניסקס אבל עם נטיה להיות יותר לצד הגברי.
כשניסיתי אותו בפעם הראשונה הרגשתי שבניגוד לרוב הבשמים שהניחוח שלהם משתנה ומתפתח במהלך היום, 1.1 מוגדר כניחוח אוריינטלי ומגלה את קוקטייל המרכיבים שלו מיד ורק מתעדן מעט עם הזמן. הוא משלב תווים חמצמצים ופרשיים של תפוז וגרניום יחד עם תווי הבסיס "החמימים" של מאסק, פטצ'ולי ואמבר.

1.2 מגיע בבקבוק כחול עם זריקות צבע אבסטרקטיות (כמחווה ליצירות של ג'קסון פולוק). זהו הבושם האהוב עלי מבין השלושה!
בשמי נישה
מדובר בזן הנדיר יותר של הבשמים "המתוקים" שמצליח להיות מאוד מעודן ומאוזן היטב, נותן תחושה של חמימות על העור וגם נשאר עמיד לשעות ארוכות. הוא מוגדר כמאסק פרחוני (Floral-Woody-Musk). התווים העליוניים הם פלפל אדום (שגיליתי אותו כמעט בכל בושם שאני מאוד אוהבת) וקיסוס (Ivy), לילך,

1.3 הוא הכי fresh  מבין השלושה, בסגנון מריר-חמצמץ וקרוב יותר לבושם גברי למרות שמוגדר ליוניסקס.
התו העליון והדומיננטי הוא תפוז אדום (Blood Orange), התווים האמצעיים הם ורד וזעפרן ותווי הבסיס הם פטצ'ולי ועור. לחובבות "הקוקטיילים" והכוונה היא לערבוב של שני בשמים ויותר, 1.3 משתלב נפלא עם בשמים פרחוניים עדינים שמוסיפים לו ניחוח מעט יותר נשי ועם זאת יותר מתוחכם.
בשמים נווה צדק
                                               "הספריה של Histories de Parfums, בוטיק "אינדיבידואל" נווה צדק
בשמי נישה תל אביב
את הבשמים של "Histories de Parfums" ניתן להשיג בלעדית בבוטיק המושלם "אינדיבידואל" שמתמחה בשמי נישה של מגוון מותגי בישום מדהימים שכל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו.
רחוב שבזי 40, נווה צדק
© Stars of Alex • Theme by Maira G.