SLIDER

קניות באמסטרדם (ביוטי שופינג)

מכירות את המשפט "צריך חופש ומהחופש"? זה מה שמאפיין בערך כל חופשה בחו"ל שלנו, כי בכל יעד שמגיעים אליו, גם אני וגם בעלי אוהבים לטייל עד אפיסת כוחות, לראות מקומות יפים ולצלם. גם הפעם כשנסענו לאמסטרדם בפעם הראשונה זה לא היה שונה מהרגיל ורק החלק שלי של התמונות שוקל מעל 8 ג'יגה וחוויות... כפול מזה.
אני חייבת להודות שהפעם לא ממש תכננו את הטיול והגענו יחסית לא מוכנים. עשיתי את "שיעורי הבית" שלי מראש וידעתי פחות או יותר איפה כל דבר נמצא, אבל את סדר היום שלנו קבענו תוך כדי תנועה.

כשחיפשתי מידע על אמסטרדם בגוגל, נתקלתי בכרטיס Iamsterdam City Card שניתן לרכוש אונליין או בכמה תחנות מרכזיות כמו שדה תעופה Schiphol או ה-Central Station.


מדובר בעיני בעסקה מושלמת עבור תייר שרוצה למצות את העיר בפרק זמן קצר ולבקר בכמה שיותר מקומות תיירותיים. באמצעות הכרטיס ניתן להשתמש חופשי בכל תחבורה ציבורית במרכז אמסטרדם (אוטובוסים, Tram ומטרו), להיכנס חינם ליותר מ40 מוזיאונים ברחבי העיר או לקבל הנחה לכניסה למוזיאונים שלא כלולים בעסקה (כמו מוזיאון רמברנדט או מוזיאון מדאם טוסו למשל), לקבל הנחה במסעדות מסויימות וכו'. הלכנו על אופציה של כרטיס ל-72 שעות (שאלו 3 ימים מתוך 5 שהיינו בעיר) ושילמנו 67 יורו כל אחד. ועוד דבר, גם אחרי סיום תוקף הכרטיס, ההנחות שהוא מקנה נשארות בתוקף. בעיני זאת עסקה ממש שווה והחזרנו את ההשקעה מהר מאוד וגם נהנינו מההטבות.
למידע המלא על הכרטיס כנסו לאתר Iamsterdam.
אמסטרדם פגשה אותנו מלאה בשמש ורוח קרירה, כך שנורא נהניתי לחזור לג'קט וצעיף ונעלי האוקספורד שלי לכמה ימים.
כרגיל, את רוב הקניות שלי עשיתי "על הדרך" כי לא היה לי יותר מידי זמן להתעקב על שופינג. בנוסף לכך, כל חנויות הרחוב נסגרות בשש בערב (רק ביום חמישי פתוחות עד 9), כך שמי שכן מעוניינת בשופינג כדאי להיערך בהתאם.
באופן כללי, אמסטרדם הייתה לא הכי מרגשת בעיני מבחינת קניות הקוסמטיקה ומבחר החנויות שניתן למצוא במרכז העיר הוא יחסית לא גדול. אין כאן ספורה (יש רק בהאג), ראיתי בערך 2 סניפים של Douglas שלא היו כל כך מעניינים ויצאתי משם בידיים ריקות. באתר של דוגלאס תמצאו את רשימת המותגים המלאה.

חנות קוסמטיקה מעניינת שביקרתי בה היא DA 
לא מצאתי ברשת את רשימת המותגים המלאה, אבל באופן כללי החנות מסודרת בדומה לסופר פארם שיש לנו בארץ, עם מחלקת בישום וקוסמטיקה עשירה במגוון מותגי דראגסטור ויוקרה. מבחינת המותגים העממיים לא מצאתי משהו שלא ניתן להשיג בארץ (כמו לדוגמא פופה או רבלון). בגלל שממש לא היה לי זמן להתעקב בחנות, הספקתי "לחטוף" מסקרה של אליזבת ארדן שהייתה בהנחה שווה ושילמתי עליה לי 10 יורו.
כבר הספקתי לנסות אותה ואני חייבת להגיד שאחרי ניסיונות לא הכי טובים עם מסקרות אחרות, סוף סוף מצאתי אחת שאהבתי ואני מאוד נהנית ממנה.

 הקניון De Bijenkorf נמצא בכיכר דאם במרכז העיר ופתוח עד 8. בקומת הכניסה נמצאת מחלקת הקוסמטיקה, שמציעה מגוון סטנדרטי של מותגי היוקרה (שאנל, דיור, גרלן, ארמני, אסתי לאודר, מאק, קליניק וכו'). אהבתי את מחלקת הבישום שם, אבל המחירים לא היו אטרקטיביים ועדיף לשמור את הרכישה הזאת לדיוטי פרי.
הקניון היה היעד הראשון שלי, כי אחרי מחקר קצר ברשת, גיליתי שלא מזמן נפתחה שם חנות של Jo Malone שכבר מזמן חלמתי לבקר בה ולבחון את הריחות ששעמתי עליהם כל כך הרבה שבחים ברשת.
רוב הבשמים לא הלהיבו אותי במיוחד, לכן בסופו של דבר הלכתי על אחד שלמעשה הגעתי בשבילו, Blackberry and Bay (פירות יער ועלי דפנה).
המוכרת המקסימה שעזרה לי התגלתה גם בתור עוקבת קבועה אחרי ערוצי היוטיוב של גורויות היופי, אחרי שסיפרתי לה שהכרתי את המותג בזכות טניה בר וגם לקחתי את הבושם שהיא שיבחה במיוחד.
על בקבוק קטן של 30 מ"ל שילמתי 46 יורו. הבקבוק הגדול של 100 מ"ל עולה כ-100 יורו.
שימו לב שבכל קניה מעל 50 יורו צריכים לבקש טופס של Tax Refund (החזר מס לתייר) וכשמגיעים לשדה התעופה לקבל החזר של קרוב ל-10% מהרכישות.

כל כך שמחתי לגלות שם גם את הסטנד של סיאטה שלצערי הפסיקו למכור בארץ ובחרתי בגליטר שחור- כסוף העונה לם "Couture Noir"
המחיר: 10 יורו.

לאיב רושה יש רק חנות אחת באמסטרדם והיא נמצאת ברחוב Heiligeweg 12 (אחד הרחובות שיוצא מרחוב השופינג המרכזי Kalverstraat) לכיוון שוק הפרחים). היא יחסית קטנה וגם המבחר בהתאם.
חידשתי את המלאי של הבושם הקטן בניחוח פטל (3.5 יורו) שנמצא קבוע בתיק שלי להתרעננות במהלך היום. לצערי לא מצאתי את הסדרה בניחוח האפרסק שאני מאוד אוהבת.
נרכש הפילינג החדש של המותג בניחוח משגע של פטל שעוד אבחן ואדווח בהמשך (4יורו)
בגזרת השיער, החלטתי לנסות את השמפו שעוזר במניעת נשירה. עד עכשיו היה לי ניסיון טוב עם ליין השיער של איב רושה ומקווה שגם השמפו הזה לא יאכזב. (המחיר: 5 יורו).

עוד יעד מועדף לרכישות "טיפוח" היה The Body Shop כמובן וביקרתי בסניף יחסית גדול ברחוב Kalverstraat.
גן עדן לחובבות המוצרים המבושמים זה כאן! גם אם חשבתי שבגלל חוסר זמן אהיה ממוקדת, התחלתי להתבלבל בין המון ריחות ומוצרים מפתים. המחירים לא זולים במיוחד, אבל תמיד אפשר למצוא ברשת הזאת את פינת המציאות עם הנחות משמעותיות וגם מבצעים משתנים על מבחר מוצרים.
בחרתי בסורבה לגוף מהליין החדש בניחוח מנגו, שמגיע במרקם מעניין שדומה לגלידה מומסת בצבע כתום וניחוח מדהים של גלידת מנגו. (המחיר 10 יורו).
השני הוא קרם גוף קלאסי בניחוח פטל (לא יודעת למה, נדבקתי לפטל בטיול הזה!). כבר ניסיתי את המוצר הזה בניחוח אשכולית שהבאתי מפראג ומאוד אהבתי, כי הוא קליל, נספג מהר וגם משאיר תחושה של קרירות על העור. (המחיר: 11 יורו)

מי שלא תספיק לבקר באחד מסניפי הרשת, ישנו סניף גדול של The Body Shop בשדה התעופה, לא רחוק מהכניסה הראשית, ליד המדרגות הנעות שמובילות לרכבות.

החניות של Lush תמיד נראות מפתות ו"טעימות" כאלה, כל שבעלי אפילו חשב לרגע שאני גוררת אותו לחנות ממתקים והתאכזב לגלות ערמות של סבונים צבעוניים.
יש להם מספר סניפים באמסטרדם ואני ביקרתי באחד מהגדולים ברחוב Leidsestraat.
לקחתי את הבקבוק הגדול של השמפו היבש שלהם שמגיע בצורת אבקה לבנה שמפזרים על האצבעות ומעסים לתוך שורשי השיער. עד עכשיו יצא לי לנסות אותו פעם אחת ועדיין לא גיבשתי את דעתי עליו. מה שכן, בגלל שהפסיקו לשווק בארץ את השמפו היבש של Batiste שכל כך אהבתי ואין דרך להזמין שמפו יבש כלשהו אונליין, אני שמחה שקניתי אותו והוא שמור למקרי ה-SOS האלה שצריך לרעננן את השיער, במיוחד בקיץ. (המחיר: 12.7 יורו)
לקחתי גם את מי הפנים על בסיס שמן עץ התה, שלטענת המוכרת מיועדים לעור מעורב עד שמן ועוזרים במניעת פצעונים ושמירה על עור חלק. (המחיר: 11.65 יורו)

סניפי הרשת Kruidvat פזורים ברחבי העיר והחנויות מזכירות את הסופר פארם שלנו מבחינת תמהיל המוצרים. כאן תוכלו למצוא את מוצרי Catrice ו-Essence ועוד חברות דראגסטור כמו Gosh, מקס פקטור, לקים של סאלי הנסן ו-Sinful Colors וכו' (הרשימה המלאה כאן)
בחרתי בעוד גליטר מסדרת Nail Art לאוסף, הפעם מדובר בנצנצים מאורכים שמגיעים בגווני ורוד עתיק וכסף. אני מתה על הסדרה הזאת של הגליטרים!
לקחתי גם עוד שפתון לאוסף, למרות שהבטחתי לעצמי לא לקנות יותר שפתונים עד שאסיים כמה מהקיימים. הגוון שנבחר נקרא "Love Me" והוא ורוד "מתוק" לא דומיננטי מידי ומעולה ליומיום.
מקטריס נבחרו שתי צלליות בודדות, חומה-אפרפרה במרקם מאט (מס' 350 "Starlight Expresso") וברונזה-ורדרדה במרקם פנינה (מס' 750 "New In Brown"). אני מאוד אוהבת את הצלליות הבודדות של המותג וכל אלו שיש לי מוצלחות למדי. לא כולן מאוד פיגמנטיות, אבל בעזרת הבסיס הנכון והמברשת המתאימה אפשר להוציא מהן את המיטב.
אם אתן מעוניינות להתנסות במוצרי קטריס הייתי ממליצה לבחון את הלקים היפים שלהם, את הצלליות הבודדות ואת השפתונים ולהתרחק מעפרונות העיניים (במיוחד האוטומטיים) וגם מהמייק אפים.
אלו הקניות שלי הפעם ואני מרגישה שלמרות שלא היה לי יותר מידי זמן להסתובב בחנויות ולבחון את הסטנדים ואת המותגים המוצעים די מיציתי וקניתי פחות או יותר את כל מה שתכננתי.

אחד מתחביביי בכל טיול לחו"ל זה לבחון את המזון המקומי ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מקפיצה לסופר מרקט הקרוב. באמסטרדם נהניתי מאוד מהיצע עצום של גבינות טעימות, פירות ים ודגים ופירות. כל יום דאגתי לחדש את המלאי של פטל ופירות יער שלא כל כך נפוצים בסופרים בארץ.
אחד המקומות שהכי נהניתי לבקר בהם במרכז העיר הוא גן החיות "Artis Royal Zoo"
זה היה אחד המקמומות בהם איבדנו את תחושת הזמן ובילינו שם כ-5 שעות מבלי לשים לב. גן החיות מסודר מאוד ונקי להפליא, עם המון פינות יפות וגנים ירוקים. מקום מומלץ ביותר לטיול, בין אם טסתם לבד ובמיוחד אם הגעתם עם הילדים.

עוד מקום קסום ומומלץ לביקור הוא עיירת Zaanse Schans, שנמצאת כ-4 תחנות נסיעה ברכבת מ-Central Station (נסיעה הלוך חזור תעלה בערך 6.5 יורו לאדם). שימו לב שאם רכשתם את כרטיס ה-Iamsterdam, גם שם יש הרבה מקומות שכלולים בעסקה עם כניסת חינם לרוב האטרקציות והנחות בחנויות.
בילינו שם כל היום ומדובר במקום קסום!
התחלנו מטיול רגלי בעיירה עצמה בין הבתים היפים שכל משפחה דואגת לקשט ולטפח עד הפרט האחרון. היינו בטחנות הרוח "הפוטוגניות", בחנות הגבינות ובמוזיאון ה-"clogs" (נעלי העץ המסורתיים).
בהתחלה 5 ימים היה נשמע לנו פרק זמן מספיק ארוך כדי לבקר באמסטרדם, אבל הטיול היה קצר מידי ודי אינטנסיבי ואני מרגישה שלא הגעתי אפילו לחצי מהמקומות שהייתי רוצה לבקר בהם לכן לגמרי נשארתי עם טעם של עוד!

אם אתן מתכננות לטייל באמסטרדם וסביבתה, בלינקים הבאים תמצאו עוד מידע מועיל גם על מקומות שופינג מומלצים (בעיקר לחובבות הביוטי שופינג) וגם המלצות על מקומות שונים ששווים ביקור.
לפוסט של פיצ'ה All My Hobbies תקליקו כאן
לפוסט של שירי Mybeautyinbloom תקליקו כאן
לפוסט של ניבה Off-na תקליקו כאן

מקווה שנהניתן והצלחתן לספוג קצת מניחוח ה"חו"ל" שניסיתי להעביר בתמונות :)

19 תגובות

  1. איזה געגועים עשה לי הפוסט שלך! משום מה חשבתי שמיציתי את אמסטרדם אחרי הביקור הקודם (והיחיד) שלי, אבל נראה לי שבהחלט אשוב לשם בהקדם האפשרי!
    אני דווקא מאוד אהבתי את החנויות של דוגלאס, במיוחד זו שהייתה באחד הרחובות המרכזיים (נראה לי שזה היה Kalverstraat :), וגם אהבתי את Etos שנמצאת בכל חור בערך!
    אחלה פוסט!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. ככל שקוראים וחוקרים יותר, יש בהחלט המון מקומות מעניינים ששווה לראות וכמה ימים זה כל כך מעט זמן! אני די מצטערת שלא היינו הכי מאורגנים וממוקדים בטיול, אבל בהחלט נשארו עוד הרבה מקומות לביקור הבא.
      ב-Etos ביקרתי אבל לא כל כך מצאתי את עצמי שם משום מה

      תודה! <3

      מחק
  2. תודה רבה! בהחלט אחזור לפוסט הזה כשארצה לבקר באמסטרדם ;)
    אני זוכרת שטניה בר כל הזמן מדברת על הבושם של ג'ו מלון, תמיד משבחת את הניחוח הזה! :)
    תתחדשי על הכל, נראה שמיצית יפה את השופינג, ותהני! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שלמע שאהבת :)
      הבושם נרכש לגמרי "באשמת" טניה בר, הייתי חייבת לבדוק אותו סוף סוף!

      מחק
  3. כמה פטל בפוסט! אהבתי ;)
    המוצרים של איב רושה נראים מעולים! מחכה לחזור לאמסטרדם, הייתי כמה וכמה פעמים.. אבל זה היה כמעט לפני 10 שנים :(

    השבמחק
  4. פוסט מקסים והתמונות יפהפיות!
    כמה געגוע...
    תודה על הקישור יקירה!

    השבמחק
  5. אמסטרדם זו עיר שתמיד רוצים לחזור אליה. אנשים נעימים, ארכיטקטורה אירופאית קלאסית שעושה טוב בעיניים, וגבינות, שוקולד ועוגות שהכי למות בשבילן.
    הכי כיף - לחזור עם קניות של מה שאי אפשר להשיג בארץ, לי זה עושה כיף (לא פחות מלמצוא במחירים מצויינים, דוגמת המסקרה של ארדן)
    תתחדשי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      בטיול אחד קשה לחוות את העיר במלואה, בהחלט שווה קפיצה נוספת. והאוכל... טעים!

      מחק
  6. איזה כיף, תתחדשי :)

    השבמחק
  7. פוסט קניות בחו"ל זה הכי כיף! תתחדשי! הגליטר של אסנס נראה מקסים. אגב, כתבת שהפסיקו למכור בארץ את השמפו היבש של בטיסט, אבל השבוע רכשתי אחד בסניף הסופר-פארם ביפו, והיו שם עוד כמה בקבוקונים (אבל נראה לי שהם היו שם מההתחלה ואף אחד לא באמת קנה את המוצר).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      אכן הפסיקו לייבא את בטיסט לארץ, מבאס. אפשר למצוא פה ושם שאריות ואם אראה בטח שארכוש לי כמה כי מאוד אהבתי אותו.

      מחק
  8. טוב את הפוסט הזה שלחתי לחברה שטסה למחרת היום שפירסמת אותו והוא מאוד הועיל לה, אבל רק עכשיו יוצא גם לי לבוא ולקרוא :)
    הייתי באמסטרדם לפני למעלה מעשור ואני מניחה שמלא דברים השתנו..אבל הרבה גם נראים לי מוכרים ועושים לי חשק לקפוץ לשם שוב.
    לגבי הקניות - רוצה מאד גם לבדוק את הניחוחות של Jo Malone
    ואני חייבת לדעת איך הלק שחור-כסוף הזה של סיאטה!! הוא נראה מסקרן. מחכה לסווטץ'.. P:

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לשמוע שזה היה מועיל! חקרתי את הנושא לפני שטסתי, אבל לצערי כרגיל לא הספקתי לבקר בכל המקומות, השארתי משהו לפעם הבאה.
      Jo Malone כל כך קשים להשגה שזה הופך את הבשמים האלו לעוד יותר מפתים. לדעתי תאהבי שם לא מעט ניחוחות.

      מחק
  9. בדיוק מתכננת טיסה לאמסטרדם והדבר הראשון שחיפשתי בגוגל זה קניית מוצרי איפור חחחח
    פוסט מקסים ועזר לי מאוד :-)

    השבמחק
  10. אנונימי24.12.2016, 9:02

    ואויי תודה רבה עזרת לי מאוד בקניות (כמובן!!!) (:

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.