SLIDER

שגרת טיפוח שלי (חלק 2)

לא קל ולא פשוט לסקור את המוצרי הטיפוח לעור, כי בסופו של דבר כל אחת והשילוב המנצח שלה ולצערי אין נוסחה מיוחדת לשיגרת טיפוח מולשמת ואוניברסלית, שתתאים ותעבוד לכולן. היום אשתף אתכן במוצרי הטיפוח שלי, שאת חלקם סיימתי וחלקם משמשים אותי כרגע על בסיס יומיומי. לא כולם מושלמים ולא כולם עומדים בהבטחות שלהם ומצד שני יש כמה מנצחים מבחינתי, בכל מקרה אנסה להרחיב גם על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. 

אתחיל משיגרת הניקוי

סבון פנים הוא מוצר חובה! כדי לתחזק עור חלק ונטול "הפתעות" לא נעימות, אני משתמשת בסבון הפנים שלי בערב ומסירה בעזרתו את איפור הפנים וגם בבוקר, כדי לנקות את העור משאריות של מוצרי הטיפוח ולהכין אותו לקרם הלחות שיבוא לאחר מכן. 

את הסבון של Lavera הכרתי בזכות חברה שגרה בגרמניה והביאה לי אותו במתנה.

לא הכרתי את המותג לפני כן וכהרגלי עשיתי קצת שיעורי בית וגיליתי מותג מסקרן ואיכותי, עם היסטוריה של 25 שנה. 
פירושה של המילה "lavera" מלטינית הוא "האמת"/"the truth והשם הזה נבחר למותג בתור המשקף של הפילוסופיה שלו. החברה מייצרת מוצרי טיפוח למבוגרים ולתינוקות, מוצרי איפור, מוצרי הגנה מהשמש, מוצרי טיפוח לשיער שמבוססים על מרכיבים טבעיים ועומדים בסטנדרת ה-BDIH, המחמיר ביותר כדי להיקרא "Certified Natural Cosmetics". לוורה משתשים בחומרי גלם ממקור צמחי, המוצרים אינם מכילים פרבנים, צבעים מלאכותיים, מלחים (SLS), חומרים מבשמים שמופקים באופן סינטטי, שמן מינרלי ונגזרותיו. המותג מוגדר כ-Vegan (לא מבצע ניסויים בבעלי חיים). עוד עובדות מעניינות על המותג ניתן למצוא כאן



סבון-ג'ל ניקוי "Ginkgo and Organic Grape" של לוורה מגיע בטיובת פלסטיק צנועה למראה וגם בכמות יחסית צנועה של 100 מ"ל. הוא מיועד לעור שמן עד מעורב ומבטיח ניקוי עמוק של העור, להמריץ את זרימת הדם בזכות תמצית עלי הגינקו ולעודד התחדשות התאים, לגרום לעור להיראות בריא יותר וזוהר יותר.
המרקם הוא ג'ל שקוף עם ניחוח עדין ביותר ומתקתק. כבר מהשימוש הראשון התלהבתי מאוד מהמוצר הזה והשתמשתי בו רצוף במשך כחודשיים עד שנגמר. הוא מנקה את העור ביסודיות, גם כשמדובר בהסרת איפור הפנים ומייק אפים עמידים. העור אכן מרגיש חלק מאוד למגע, ללא תחושת יובש שעלולה להופיע לעתים אחרי שימוש בסבונים שמיועדים לעור שמן. השילוב עם המרכיבים הטבעיים והבציעים שלו הופך את ג'ל הניקוי הזה לאחד המוצלחים שניסיתי אי פעם בגזרת הניקוי.
לצערי מוצרי המותג לא נמכרים בארץ והדרך היחידה להשיג אותם כרגע היא אתר ה-iHerb.com שמציע מבחר יחסית צנוע של המוצרים, במחירי ארה"ב (באירופה המחיר זול יותר ב-30-40%) או באתר eChemist שמציע מחירים נוחים אבל המבחר די מצומצם גם שם. 

עוד סבון פנים מנצח מבחינתי שייך לסדרת האשכולית הורודה של ניוטרוג'ינה.
על הסבון הזה כבר כתבתי לפני כמעט שנתיים (אמא,לה איך שהזמן טס!), כשסדרת "האשכולית הורודה" הגיעה לארץ, וכרגע רכשתי אותו בפעם השניה. גם בניסיון השני דעתי לא השתנתה, מדובר בסבון מעולה לעור שמן עד מעורב שמנקה ביסודיות ושומר על עור נקי ומטופח. החסרון היחיד שלו לדעתי הוא תחושת היובש שהוא משאיר ובתרופה הקרה חייבים להשלים את הניקוי עם מי פנים מרגיעים וקרם לחות עשיר כדי להתגבר על זה.

מוצר ניקוי נוסף שבעיני חובה על כל מדף טיפוח הוא פילינג. לאחרונה צירפתי את פילינג המשמש של Queen Helene לשגרת הטיפוח שלי ואני משתמשת בו בין פעמיים לשלוש בשבוע.
את המוצר הזה הכרתי לראשונה בזכות הפוסטים של מרינה על הרכישות שלה ב-iHerb ובזכות המחיר הנוח שלו (3.74$) החלטתי שהוא שווה את הניסיון. 
דבר ראשון, יש לו ריח כל כך נעים של משמש! אבל לא באנו לדבר על ריח, ובכן הפילינג התגלה כביצועיסט שמקיים את ההבטחות ואכן משאיר את העור חלק מאוד ואפילו מצליח לכווץ מעט את הנקבוביות. הוא קצת מייבש וכדאי מאוד להמשיך עם קרם לחות טוב אחרי השימוש בו. מהסיבה הזאת אני מעדיפה להשתמש בפילינג דווקא בערב, לנקות את העור, להרגיע אותו עם לחות עשירה ולתת לו לנוח ולנשום עד הבוקר. 
החסרון של הפילינג הזה הוא הגרגרים הגסים שעלולים מעט לשרוט ולא ממש נעימים למגע, לכן אם העור שלכן רגיש ועדין, תוותרו על הניסיון ונסו פילינגים אחרים, כמו ה"אנג'ליקה" של לאוקסיטן לדוגמא. 

לפני כמה חודשים גיליתי מסיר איפור עיניים מצויין של נוטרוג'ינה!
זהו מסיר דו-פאזי (מאלו שמגיעים בשתי שכבות וחייבים לנער את הבקבוק לפני כל שימוש). גיליתי אותו באחד השיטוטים בסופר פארם במחיר מבצע של 30 ש"ח (במקום 90 אאל"ט) והחלטתי לתת לו צ'אנס. בניגוד למסירים אחרים מהסוג הזה הוא לא מרגיש "שומני" וגם כמעט ולא משאיר שכבה שומנית על העור. המסיר לא מבושם, לא צורב גם אם בטעות נכנס לתוך העין ולגמרי עושה את העבודה ללא מאמצים מיוחדים. את הבקבוק הנוכחי כבר הספקתי לסיים ואם אמצא אותו שוב במחיר המשתלם הזה, בוודאי שארכוש שוב, כי בעיני הוא לא פחות טוב מהמסיר הסגול של קליניק וגם מהמסיר הותיק של קרליין. מוצר מומלץ!

לחות
בגזרת מוצרי הטיפוח ולהחות לעור הפנים, אתחיל דווקא מהמוצר המשלים, סרום. 
בחודש האחרון אני משתשמת בסרום Extra Repair של בובי בראון. 
הסרום מיועד במקור לעור יבש עד יבש מאוד ואמור להעניק אקסטרה לחות וטיפוח, להחליק את העור ולטשטש קמטוטים בעזרת מרכיבי האנטי-אייג'נג. בופן כללי, השימוש בסרום נעשה בוקר וערב אחרי ניקוי ולפני הנחה של קרם הלחות. הסרום של בובי בראון אמנם מגיע במרקם חלבי קליל, אבל על העור שלי הוא משאיר מעט דביקות והוא נספג במלואו אחרי כרבע שעה, לכן אני משתשמת בו רק לפני השינה. העור שלי רחוק מלהיות יבש, אבל בתקופה הזאת של השנה, כשמזג האויר משתנה ומתקרר, אני מוצאת את המוצר הזה שימושי לגמרי שעוזר לי להעניק אקסטרה לחות לעור. מלבד הלחות, אין לסרום הזה תועלות אחרות עבורי, כי קמטוטים בולטים עדיין אין לי ובקיימים לא ממש הרגשתי שינוי (ואני לא יודעת להצביע אם הבעיה היא סוג העור שלי או שההבטחות של הסרום עצמו).
גם המחיר הוא חסרון לא קטן של הסרום הזה והוא 450 ש"ח עבור 30 מ"ל. במידה והסרום הזה עובד עבור מישהי שיש לה את האמצעים ההשקעה הזאת משתלמת. בגלל שעבורי הסרום לא מממש את ההבטחות, אני אעדיף לחפש קרם לילה עשיר במקומו בהמשך.

לחות
את קרם הפנים של Yves Rocher מסדרת Sebo Specific קניתי אי שם בשנה שעברה בביקור בגרמניה.
הוא מיועד לעור מעורב עד שמן ומבטיח לאזן את העור ולהפחית את הברק.
מדובר בקרם בסיס וחביב, עם מרקם קליל וריח צמחי נעים. הוא מחליק על העור ומתפזר בקלות ומהר מאוד מתקבע לגימור "פודרתי" ונותן לעור מראה מאט. השתמשתי בו לא מעט בחודשים החמים ולאט לאט זנחתי אותו לטובת קרמים עשירים יותר, כי למרות שהוא היה מצויין בתור בסיס לאיפור, לא הרגשתי שהוא מלחלח את העור בצורה טובה.
הוא עלה כ-4 יורו, לכן בעיני הוא הצדיק את ההשקעה ולדעתי יתאים לבעלות עור מעורב עד שמן, צעירות, שרק מתחילות להשתמש במוצרי טיפוח לעור. לעור מעט יותר "בוגר" לדעתי כדאי לחפש אופציות אחרות.

בקיץ הזה אחד מקרמי הלחות הותיקים שנמצאים כיום על המדף, ה-DDML של קליניק, עבר שידרוג של פורמולה וכעת נקרא DDML+.
Dramatically Different Moisurizing Lotion (ה-DDML) הוא המוצר הראשון שיצא לקליניק, לצד סבון ומי ההסרה מערכת שלושת השלבים, אי שם בסוף שנות ה-60. מה זה "שלושת השלבים"? על פי ד"ר נורמן אורנטרייך, רופא עור ומייסד קליניק, הדרך להשיג עור פנים מטופח, נקי וקורן היא טיפוח בשלושה שלבים, פעמיים ביום (בוקר וערב), ניקוי, הסרה והחזרת הלחות לעור.
מאז שהושק, DDML הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר של קליניק, אז למה בכל זאת החליטו לשנות את הפורמולה שלו כעבור כמעט 40 שנה? בגלל שהשינוים הרבים, כמו עליה בזיהום האוויר, גידול במספר האלרגיות, עליה תוחלת החיים, התקדמות מדעית וטכנולוגית בפיתוח המוצרים החדשים לטיפוח העור וכו'. ה-DDML+ המשופר מכיל 3 רכיבים חדשים: סודיום היאלורונט (רכיב שקושר לחות), גליצרין (מחליק את העור, מושך לחות מהאויר ובעל אפקט קירור), מרכיבים שמחזקים את מחסום הלחות בעור (Natural Moisturizing Factor).

הניסיון האישי שלי עם קליניק וערכת שלושת השלבים התחיל לפני כ-10 שנים, כשרק התחלתי עם שיגרת טיפוח קבועה והחלטתי להשקיע במוצרים איכותיים. אז לא היה לי מושג במותגים ומוצרים וגם עניין האינטרנט לא היה לגמרי מפותח (בניגוד להיום שיש המון מידע זמין על כל דבר קטן), לכן פניתי לקליניק שהצטיירו בעיני בתור מותג טיפוח מקצועי ואמין. אחד היתרונות הגדולים במקרה של "שלושת השלבים" בעיני הוא שלא צריך לשבור את הראש ולחפש מוצרי טיפוח שונים שהשילוב שלהם יעבוד טוב ביחד ומספיק לבחור את המוצרים שמיועדים לסוג עור ספציפי שלנו. לדעתי מי שרגילה ומרוצה מהשיטה הזאת, לא תרצה לחפש משהו אחר במותגים אחרים.
מי ההסרה של קליניק
אני אישית פחות מתחברת לסבון הניקוי של קליניק, שמייבש לי את העור, אבל למי ההסרה אני די נאמנה מאז (עם כמה הפסקות באמצע). DDML לא שייך לקטגוריית מוצרי החובה אצלי מכה סיבות. למרות שמדובר במוצר לחות, הוא לא מיועד לטיפול בבעיות העור השונות, כמו קמטוטים או אקנה לדוגמא, לכן אחרי שמניחים את DDML צריכים להשתמש בקרם הלחות היעודי במידת הצורך. לכן למרות ש-DDML לפי ההגדרה שלו "קושר לחות" ועוזר להחדיר את החומרים הפעילים של הקרם שבא אחריו טוב יותר, זה פחות נוח בעיני וגם מגדיל את כמות המוצרים שנצטרך להניח על עור הפנים.
בנוסף, חייבים להשתמש ב-DDML אחרי השימוש במי הסרה, אחרת הוא נפסג פחות טוב בעור ועלול ליצור שכבה דביקה ו"בוצית" על העור. אני גם לא מתחברת לריח המעט סינטטי שלו.
השינוי של הפורמולה מבורך כמובן, אבל אני חושבת שמי שהכי תהנה מ-DDML+ החדש הן הנשים שנאמנות לשיטת שלושת השלבים ומקפידות על כל הוראות השימוש של קליניק והשילוב של המוצרים עובד עבורן.
אני כרגע נאמנה למי ההסרה של קליניק שעדיין לא ניסיתי מוצר שיעבוד יותר טוב מהם מבחינת ניקוי העור ושמירה על מראה הנקי שלו, ללא "הפתעות" כאלה ואחרות. ל-DDML+ אני אישית פחות התחברתי, כי כידוע שיגרת הטיפוח שלי די משתנה כל כמה חודשים (בהתאם לעונה ומצב העור וגם בגלל שאני כל פעם מנסה מוצרים חדשים) וכמעט ואין לי מוצרי טיפוח קבועים שאני רוכשת שוב ושוב.

אחרון חביב הוא קרם הלחות הנוכחי שלי, Aqua Milk Rich Day Cream החדש של לנקסטר.
לא מזמן לנקסטר השיקו מחדש את סדרת הטיפוח הותיקה Aquamilk שכוללת 5 מוצרים, מתוכם 4 גרסאות של קרם הלחות לכל סוג עור (יבש , רגיל, מעורב, שמן) בפורמולה המשודרגת והאריזה החדשה וגם קרם לחות לידיים וציפורניים. כל מוצרי הסדרה מיועדים לעור "צעיר", שדורש תחזוקה וטיפוח שוטפים ובעיקר הענקת הלחות.
לפני חודש קיבלתי להתנסות את Aquamilk Rich Day Cream ומאז המשכתי להשתמש בו על בסיס יומיומי.  
אני חייבת לציין שאריזת טיובה מפלסטיק זהו שינוי מרענן לעומת רוב קרמי הלחות שמגיעים בצנצנות זכוכית כבדות. האריזה קלילה, קלה ונוחה לשימוש והכי חשוב שומרת על סטריליות הקרם לאורך הזמן. גרסת ה-Rich שברשותי מיועדת במקור לעור יבש, להענקת לחות מירבית. בהתחלה ציפיתי לקרם יחסית כבד, אבל גרסת ה-Rich התגלתה כיחסית קלילה והקרם נספג במהירות. למרות שהקרם הזה לא מיועד לסוג העור שלי לפי הגדרתו, הוא עובדת מצויין עבורי בתקופה הזאת של שינויים במזג האויר וגם שינוי במצב העור, שדורש הרבה יותר לחות לעומת בימים החמים של הקיץ.
אני מניחה אותו בוקר וערב, על עור נקי (אחרי שימוש בסבון ומי הפנים) ומעסה את העור בתנועות סיבוביות עד שהקרם נספג. העור נשאר עם ניחוח מתקתק ונעים של הקרם + חלק וקטיפתי למגע, לא דביק. הוא מתנהג נהדר בתור בסיס למייק אפ ולא פוגע בעמידות אלא ההיפך, מחליק את העור והופך את הנחת המייק אפ לנוחה וחלקה יותר.
את מרכיבי הקרם ניתן למצוא כאן.
אחרי שיסתיים, אני ממש סקרנית לנסות את Matifying Fluid מאותה הסדרה, תחליב לחות שמיועד לעור מעורב עד שמן ומעניק מראה מאט, אבל זה יחכה עד הקיץ.

ועכשיו לרגע שחיכיתן לו בסבלנות שבוע שלם, 
הזוכה בהגרלה היא...
ברכות לדולב על הזכיה! כל המידע מחכה לך בתיבת המייל שלך!

שבוע טוב לכל היפות והמטופחות! נתראה ממש בקרוב בפוסט הבא...

גילוי נאות: הסרום של בובי בראון, הקרם של קליניק ולנקסטר התקבלו לסקירה.

10 תגובות

  1. הסבון של ניוטרוג'ינה נשמע מעניין ניסיתי פעם את אחד המוצרים שלהם אבל זה לא עבד אצלי אולי זה כן (:

    השבמחק
    תשובות
    1. אם יש לך עור מעורב עד שמן, אני ממליצה בחום על הסבון הזה של נוטרוג'ינה! לא ניסיתי את האחרים, לכן לא אוכל להשוות ביניהם, אבל הסבון הזה עשה אצלי את ההבדל הגדול ומצליח לשמור על עור נקי, נטול "הפתעות" וצרות אחרות :)

      מחק
  2. עשית לי חשק לנסות כמה מהמוצרים :) תודה רבה

    השבמחק
  3. יופי של פוסט! אני תמיד אוהבת ןקרוא על שגרת טיפוח של נשים אחרות :)
    עשית לי חשק לבדוק את הסבון של Lavera ואת הפילינג של המלכה הלנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      הסבון והפילינג לא יאכזבו :)

      מחק
  4. אחלה פוסט. האמת שאם נגמר לך פילינג המשמש , אני ממליצה לך לנסות את הפילינג דבש ושיבולת שועל של קווין הלן , הוא מדהים ולא מייבש בכלל והוא קבוע אצלי באמבטיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      אני על חצי של הפילינג עכשיו, אבל בקצב הזה בקרוב אצטרך עוד הזמנה, כי גיליתי שגם החצי השני התחיל לחבב אותו :) בפעם הבאה אנסה את דבש ושיבולת שועל!

      מחק
  5. אוה.. מהרשימה הארוכה אני מכירה רק שתים: את הסבון של ניטרוגינה וקויין הלן לא את המוצר הזה אבל את המסכה שלהם שהיא טובה.

    השבמחק
  6. הסבון שח ניוטרטוג'ינה- גם אצלי הוא כבר בסבב שני, אני ממש אוהבת אותו.
    אני צריכה לחזור להשתמש בסרום של בובי, הוא בול לעונה.

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.