SLIDER

איפור יוקרתי מול עממי

הרעיון שמאחורי הפוסט הזה שייך לבלוגרית השכנה, "איפורומניה". אהבתי את הרעיון של הפוסט, שבו הופיעו 2 מראות איפור, אחד שנוצר נטו עם מוצרים מחברות ה-High End (יוקרתיות ומקצועיות) והשני בעזרת מוצרי ה-Drugstore ("עממיים) והשאלה שנשאלה היא האם "יוקרתי" הוא שווה ערך לאיכותי וההיפך. אני חושבת שהתשובה שלי לא תחדש לכן הרבה, במיוחד למנוסות יותר: לדעתי נכון להיום ניתן למצוא מוצרים מאוד איכותיים במותגים "העממיים" באותה מידה שניתן למצוא מוצרים עם ביצועים בינוניים במותגי היוקרה וההיפך.
בשני מראות האיפור שתראו השתמשתי בגוונים וטקסטורות דומות, אבל לא מדובר בגוונים "כפילים" (dupes).

המראה הראשון שאציג נוצר כולו בעזרת מוצרי ה-High End.


איפור העיניים: 
(1) בתור בסיס הנחתי את צללית הקרם (פיינטפוט) של MAC בגוון "Groundwork" על קל העפעף, עד הקפל, וטישטשתי את הגבול כלפי מעלה. אני משתמשת בה לא מעט כי מעבר לזה שמדובר בגוון חום ניטרלי שנראה מעט "שזוף" על העור שלי, הצללית הזאת, בשילוב עם הצלליות האחרות מעל, מעמיקה את הגוונים וגורמת לצבעים לבלוט יותר.
(2) השתמשתי בפלטת הצלליות "Rich Caviar" של Bobbi Brown והנחתי את צללית ה-"Candlelight" (בגוון בז' ומרקם שימרי, האמצעית למעלה) על השליש הפנימי של העפעף הנע וגם על כל העפעף התחתון.
(3) במרכז העפעף הנחתי את "Olive" (ירוק זית במרקם גליטר), על השליש החיצוני של העפעף הנחתי את צללית הירוקה "Black Topaz" (ירוק בקבוק מושחר) ובקפל הנחתי את "Rich Caviar" (חום מאט כהה) וטישטשתי את הגבול כלפי מעלה. על עצם הגבה הנחתי את "Bone" (גוון שמנת בהיר, מרקם מאט).
הפלטה הזאת היא למעשה הניסיון הראשון שלי עם צלליות האבקה של בובי בראון. כל ששת הצלליות בפלטה הן באיכות טובה ונוחות לעבודה (חוץ מהצללית הגליטרית היחידה שדורשת הנחה זהירה ויש לה נטיה "לנשור" אל מתחת לעיניים). הצללית האהובה עלי בפלטה היא "Rich Caviar" (חום מאט כהה). לדעתי מדובר בפלטה עם שילוב מוצלח של גוונים יחסית ניטרליים, שמאפשרים גם ליצור מראה איפור מאוד טבעי ויומיומי וגם ללכת על מעושן דרמטי לערב. היא קומפקטית, כך שתתאים גם לנסיעות וגם לנשיאה בתיק. החסרון: מחיר גבוה (330 ש"ח).
(4) הנחתי איילינר ג'ל של בובי בראון בגוון "Sepia Ink", אחד האהובים עלי באוסף.
(5) אף מראה איפור אינו מושלם ללא מסקרה, הפעם 2 שכבות נדיבות של "High Impact" של קליניק.
* אם שמתן לב, העפעף העליון שלי טיפה "נופל" בחלק החיצוני שלו, לכן כדי ליצור אשליה של מבנה עין מעט "חתולי" יותר וגם מורם יותר אני תמיד עולה עם הצלליות הכהות מעט מעל הקפל ולא נכנסת עם הצללית הכהה פנימה מעבר לשליש החיצוני. במילים אחרות, כשאני מניחה צללית כהה בקפל, אני מתמקדת רק בשליש החיצוני ומטשטשת את הצללית הכהה כלפי מעלה בלבד.
איפור הפנים: 
* מייק אפ: Double Wear Light של אסתי לאודר בגוון 1.0
* קונסילר "Mineralize" של MAC בגוון NW20
* פודרה "Studio Fix Powder Plus" של MAC בגוון NW13
* ברונזר של דיור "Diorskin Nude Tan" בגוון 003
* בתור סומק: Shimmer Brick בגוון "Nectar" של בובי בראון. בדרך כלל המוצר הזה משמש אותי להארות, אבל מידי פעם אני חוטאת בו בתור סומק. הוא נותן מראה מאוד זוהר ומבריק, לא נוצץ אלא נותן לעור ברק פנינתי די דומיננטי. אם כבר הולכים עליו כסומק, העור חייב להיות במצב מושלם (בגלל הגימור המבריק של המוצר הוא יבליט נקבוביות פעורות, כתמי יובש, פצעים) ומשתשמים במוצר ביד קלה.
השפתון: ורוד "ניוד" ניטרלי, "Chintz" (מס' 35) מסדרת Rouge Coco של Chanel.
*********************************
ועכשיו, למראה השני: Drugstore
איפור העיניים:
(1) בתור בסיס השתמשתי בצללית קרם מסדרת "Color Tattoo" של מייבלין בגוון "Tough as Taupe". הנחתי אותה על כל העפעף בעזרת מברשת סינטטית רכה (Domed shadow brush של Real Techniques) וטישטשטתי את הגבול. הגוון של הצללית נראה אפור מאט על העור שלי ובדומה ל-"Groundwork" של MAC ששימשה אותי במראה הקודם, גם היא גורמת לצבעים של הצלליות ששמים מעליה לבלוט יותר. באופן כללי אני מאוד אוהבת את סדרת הצלליות האלו ולמרות מחירן הנמוך (לרוב ניתן למצוא אותן במבצעי 1+1, בכ-70 ש"ח לזוג) הן מעולות ובעיני לא נופלות מצלליות קרם ממותגים היוקרתיים.
(2) גם סדרת הצלליות "Infallible" של לוריאל היא אחת המוצלחות שאפשר למצוא במותגים העממיים ואחת הצלליות שמככבת אצלי לא מעט היא "Sahara Treasure" מס' 21. הנחתי אותה בערך עד המרכז של העפעף העליון וגם על כל העפעף התחתון. בגלל המרקם הרך של הצללית, כל נגיעה של מברשת מוציאה הרבה חומר, לכן חייבים לתת טפיחות קלות על המברשת כדי למנוע מצב שבו הצללית תתחיל להתפזר ולנשור אל מתחת לעיניים.
(3) בשליש החיצוני הנחתי צללית אפויה של Bourjois מסדרת "Intense Extrait" בגוון ירוק חאקי ומרקם מאט (מס' 07) ואז טישטשתי את הגבול בינה לבין הצללית של לוריאל כדי לקבל מעבר הדרגתי.
(4) בפינה החיצונית של העפעף העמקתי את הגוון בעזרת צללית מס' 09 (חום מאט כהה) מאותה הסדרה של Bourjois.
(5) את הגבולות טישטשתי עם מברשת טישטושים של סיגמה E25 האהובה.
להארה של עצם הגבה השתמשתי בצללית בז' בהירה שימרית מפלטת "Storm" של Sleek.
(6) מסתבר שאין ברשותי ג'ל ליינר ממותג עממי ולמרות שהביקורות על האיילינר ג'ל של מייבלין נפלאות, עדיין לא רכשתי אותו. יכולתי להשתמש בעיפרון וליצור איילינר מעט מעושן, אבל בסופו של דבר ציירתי את קו האיילינר בעזרת הצללית החומה (מס' 09) של בורז'ואה שהנחתי עם מברשת איילינר רטובה. בגלל שמדובר בצללית אפויה, מברשת רטובה גורמת לצללית לשנות את המרקם שלה לקרמי יותר והתוצאה כמעט זהה לזו של איילינר ג'ל וקצת יותר מעודנת.
סיימתי את איפור העיניים עם הנחת המסקרה "Extra Super Lash" של רימל, בשתי שכבות נדיבות. למרות שבסה"כ מדובר במסקרה טובה, אני לא מתה עליה, בעיקר בגלל הפורמולה המעט יבשה שלטעמי לא מאריכה מספיק את הריסים ודורשת קצת מאמץ כדי להגיע למראה ריסים מודגש. ואפשר להגיד גם שבאופן כללי אין לי ניסיון טוב עם המסקרות של רימל.
איפור הפנים:
* מייק אפ: "123 Perfect" של Bourjois בגוון 52
* בתור קונסילר: טוש הארה "Lumi Magique" של לוריאל בגוון 03
* פודרה: "Healthy Balance" של Bourjois בגוון 52
* ברונזר אפוי של Pupa מס' 03
* סומק של Milani בגוון "Luminous" (דומק ורדרד עם שימר זהוב, מאותה המשפחה כמו "Orgazm" של NARS המפורסם).
* על השפתיים: שפתון של Pupa מסדרת Miss Pupa בגוון 101, ורוד קרמי עם שימר כל כך עדין שהוא בלתי נראה על השפתיים. מדוסר בסדרה שפתונים מצויינת עם מבחר גוונים יפיפיים, מרקם קרמי עשיר ופיגמנטי, אריזה יפה וריח וניל עדין. שווה בדיקה, במיוחד עבור מי שניסתה ואהבה את ה-lip butters של רבלון.
אני חושבת שאם לא הייתי מציינת את הפירוט המוצרים עבור כל מראה, אי אפשר היה באמת להבדיל ולהגיד אם מדובר במראה שנוצר עם מוצרים ממותגים עממיים או יוקרתיים. כמו שכתבתי בתחילת הפוסט, לדעתי ההבדלים באיכות המוצרים הולכים ומצטמצמים והרבה מהתחושה הזאת שאם זה יקר אז גם האיכות יותר גבוהה שייך גם לעניין המיתוג. אני חושבת שמי שרק מתחילה להתאפר ולהתנסות במוצרים השונים או לא רוצה להשיקע סכומים גדולים במוצרי האיפור שלה בהחלט יכולה להסתפק במבחר הגדול שמציעים היום המותגים העממיים (מייבלין, לוריאל, בורז'ואה, רימל, רבלון, קרליין וכו') ולהינות ממוצרים איכותיים שעושים את העבודה ובכל מותג ניתן למצוא את "הכוכבים" שלו.
המותגים היוקרתיים הם בגדר הפינוק עבורי. כיף לשלוף שפתון או פודרה שמגיעים באריזה מעוצבת ומהודרת שגורמת לחווית שימוש מהנה במיוחד והרבה פעמים תפסתי את עצמי קונה מוצר "יוקרתי" שלא הכי נחוץ לי רק כי בא לי להתפנק. קשה לי לחשוב שיש מוצר יוקרתי שאין לו מוצר מקביל מחברות העממיות, לכן הבחירה בין "High End" ל-"Drugstore" בעיני היא עניין של העדפה אישית ותקציב וכבר מזמן לא עניין של איכות.

איזה מראה אהבתן יותר, היוקרתי או העממי? האם אתן מסכימות שכדי לרכוש מוצרי איפור איכותיים לא חייבים ללכת דווקא על המותגים היוקרתיים? מה ההעדפה האישית שלכן ובאילו מוצרים אתן נהנות יותר להשתמש? שתפו בתגובות!

גילוי נאות: הפלטה של בובי בראון התקבלה לסקירה

31 תגובות

  1. טוב לדעת מה אפשר להפיק מהפלטה של בובי, אעביר אותה לקדמת המגירה.
    הנקטר מאוד יפה כסומק עלייך.
    אהבתי מאוד את האיפור "העממי"

    השבמחק
    תשובות
    1. הפלטה של בובי קצת מאתגרת בהתחלה, אבל אחרי מספר ניסיונות כן התחברתי אליה, במיוחד לגווני מאט הניטרליים.
      ב"נקטר" לא השתמשתי הרבה, הוא שמור לימים שיש לי חשק בשבילו.
      העממי יצא לי יותר "חי" כזה, גם אני מתחברת אליו מאוד, למרות שתכלס במציאות שניהם יצאו מאוד דומים.

      מחק
  2. וואווו! האיפור מדהים בשני המקרים!!
    באמת לא ניתן להבחין בעיניי בין המראה שייצרת על ידי מוצרי היוקרה לזה של המוצרים העממיים.
    ממש אהבתי את שני הלוקים.
    את נראית פשוט מהמם!

    Vered'Style fashion blog

    השבמחק
  3. מסכימה שאם לא היית מפרטת את המוצרים, היה מאוד קשה לנחש איזה מראה עשוי ממה.. אגב, למרות ששני הלוקים יפים, התחברתי קצת יותר לגוונים דווקא של העממי!

    השבמחק
    תשובות
    1. גם בפוסט שלך אני חושבת שלא ממש הצליחו לנחש וזה רק מחזק את הנקודה.
      העממי הוא הפייבוריט שלי גם, במיוחד בגזרת הצלליות.

      מחק
  4. יותר חשובים הכלים (מברשות) וטכניקה מאשר המוצרים ברוב המקרים. גם הקנבס המהמם לא פוגע ;)

    השבמחק
  5. את ספציפית תהי יפה גם אם תעשי אתגר של מוצרים מהשוק, אבל אין ספק שאין הבדל בין שני הלוקים ואין ספק שהטכניקה שלך מחמיאה לך מאוד

    השבמחק
  6. האם במראה הראשון השתמשת במברשות שונות מאשר במראה השני? שכן ציינת רק את המברשות במראה השני מה שגורם לחשוב שבמראה הראשון השתמשת במברשות אחרות או בכלל לא;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. עכשיו שמתי לב שלא הזכרתי את המברשות בלוק הראשון. אכן, אלו אותן המברשות ואני משתמשת בהן כל יום (אגב, פעם הייתי רגילה להתאפר רק עם האצבעות, אבל זה היה ממש מזן ועוד לפני שגיליתי את האיילינר :)

      מחק
  7. אהבתי את שני המראות שיצרת אם כי אני טיפה נוטה לכיוון המראה החי (העממי) שהולם אותך במיוחד. מסכימה עימך שכדי לרכוש מוצרי איפור איכותיים לא חייבים ללכת דווקא על המותגים היוקרתיים. בעבר הרחוק נטיתי יותר לכיוון היוקרתי וכיום אני נהנית גם מיוקרתי וגם מעממי. אך כמו שרשמת בא להתפנק לפעמים ממוצר יוקרתי.....הבעיה שלעיתים זה קורה יותר מ"לפעמים" והארנק מתרוקן... :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני רואה שיש כאן הסכמה מלאה בינתיים לגבי "העממי" :)
      אני חושבת שביוקרתיים משקיעים גם המון במיתוג ובמראה החיצוני של המוצרים וזה לגמרי מפתה. מה גם שכל חצי שנה יוצאים פיתויים חדשים שלא קל לעמוד בפניהם!

      מחק
  8. וואוו! שני המראות יצאו מהממים! ומצטרפת לכל מי שכתבו לפני - אם לא היית כותבת לא היה אפשר להבדיל ביניהם :)

    השבמחק
  9. את ניראת מהמם ...המסכנה שהיגעתי אליה שצריך לדעת פשוט להיתאפר...ניראה לי אתן לך גיר ואת תיראי מדהים....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      הטכניקה זה משהו שמגיע עם הזמן, אני מתאפרת כל יום במשך שנים, בעיקר כי אני נהנית מהתהליך :)

      מחק
  10. ממש אי אפשר להגיד איזה מהמראות הוא היוקרתי ואיזה העממי. אני חושבת לגמרי כמוך- יש דברים איכותיים בכל סקאלת המחירים, כמו גם דברים גרועים בכל סקאלת המחירים.
    ואת פשוט יפהפיה!

    השבמחק
  11. אנונימי22.5.2013, 20:54

    שני המראות מקסימים עליך! הטכניקה שלך מדהימה!

    השבמחק
  12. אם לא היית מפרטת בהחלט לא ניתן היה להגיד מי ה"יוקרתי" ומי ה"עממי". שני המראות מקסימים עליך!! האמת היא שאהבתי את השני יותר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מצחיק שכולנו פה הסכמנו על המראה השני בתור מנצח וזה עוד פעם רק מוכיח את הנקודה :)
      תודה!

      מחק
  13. מבחינתי אין הבדל- שני מראות האיפור מעלפים ועשויים בצורה מושלמת!
    אנסה לשחק עם הפלטה של בובי וליצור מראה כזה...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      הפלטה של בובי בראון קצת מאתגרת בהתחלה, אבל לגמרי שימושית ברגע שלומדים לעבוד איתה.כרגע היא נמצאת אצלי בסלסלת האיפור היומיומי ואני משתמשת לרוב בצלליות הניטרליות להארות ובשקע.

      מחק
  14. Shira Azulay26.5.2013, 1:44

    אני מסכימה אם כל מה שנאמר עד עכשיו ואני חושבת שאפשר לדרג את המוצרים בצורה הזו:
    עממי: מוצרי עיניים ומוצרי שפתיים
    יוקרתי: מוצרי פנים (ומסקרות ?).
    מסכימה איתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הבנתי אותך נכון, התכוונת לקטוגוריות של מוצרים מומלצים באיפור יוקרתי ועממי? אם כן, לדעתי קשה לעשות חלוקה מהסוג הזה כי בכל מותג, ללא קשר לרמת המחירים, אפשר למצוא מוצרים איכותיים שעושים את העבודה.

      מחק
  15. דבר ראשון, את ממש ממש יפה!
    ואהבתי את הפוסט, אני בד"כ לא משתמשת במוצרים של לוריאל, מייבלין וכד',
    בדיוק בגלל התחושה הזאתי שהאיכות פחות טובה וככה גם התוצאה והעמידות,
    אבל באמת שגרמת לי לפקפק ובגדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! :)
      אני חושבת שהתחושה הזאת, שאם מדובר במותג עממי זה יתבטא באיכות, כבר שייכת לעבר, אבל גם לי לא קל להיפתר מהסטיגמה הזאת. יש לא מעט מוצרים של מותגי דראגסטור שלגמרי שווים את ההשקעה!

      מחק
  16. עממי, יוקרתי, מה זה משנה? את ניראת מדהים בכל איפור! D-:
    בכל מקרה כשזה מגיע להבדלים באיכויות, לדעתי היום מדובר הרבה יותר בטכניקה וסגנון מאשר במחיר המוצר שהשתמשת בו. כמו שהוכחת כאן, כשיודעים איך להשתמש במוצרים, הכל ניראה נפלא.

    השבמחק
  17. היי, פעם ראשונה שאני רואה את הבלוג ומצאתי שימושי במיוחד את ההערה לגבי העפעף העליון הנופל
    "יותר אני תמיד עולה עם הצלליות הכהות מעט מעל הקפל ולא נכנסת עם הצללית הכהה פנימה מעבר לשליש החיצוני"
    יש לך עוד טיפים לסוג כזה של עפעפיים?

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.