SLIDER

טיפוח העור מסביב לעיניים

העור מסביב לעיניים בכלל ובמיוחד העור מתחת לעיניים שונה מעור הפנים ולכן דורש התייחסות מיוחדת בכל הנוגע לטיפוח והטיפול בו. אפשר לדון בנושא הזה לנצח, אבל אני חושבת שחייבים להסכים לפחות על דבר אחד: טיפול וטיפוח נכונים של העור באזור העיניים יעזרו לתחזק ולשמר את המראה הצעיר ולדחות את הופעת הקמטים וצרות אחרות בהמשך.

לפני שאפרט על מוצרי הטיפוח השונים לאזור העיניים שאני משתמשת בהם בתקופה הזאת, רציתי לציין כמה עובדות על העור מסביב לעיניים:
1. העור מסביב לעיניים כמעט פי 10 דק יותר ועדין יותר בהשוואה לעור הפנים, לכן הוא דורש טיפול הולם. ההתעסקות המוגזמת עם העור העדין הזה, כמו מתיחות (בעת הנחת האיילינר לדוגמא) או שיפשוף מוגזם (בעת הסרת האיפור או בכלל) עלולים לגרום לקמטוטים.
2. העור באזור העיניים נטול בלוטות שומן, לכן, ללא קשר לסוג עור הפנים, הוא נוטה ליבש. מכאן באה החשיבות של הטיפוח בעזרת המוצרים הנכונים שמיועדים לאזור הזה.
3. האזור מסביב לעיניים מלא ברשת צפופה של קפילרות (כלי דם קטנים) וככל שהעור דק יותר (בגלל גנטיקה או בגלל הגיל) זה גורם לאזור הזה לקבל גוון כחלחל-סגלגל, מה שנקרא "הכהויות", וככל שהעור יותר דק והעיניים יותר שקועות כך התופעה בולטת יותר. מלבד הגנטיקה, יש עוד הרבה גורמים שעלולים להחמיר את התופעה, ביניהם הגיל (הקפילרות מתחילות "לדלוף" והנוזל שמצטבר גורם להחמרה במראה הכהות), מחסור בשינה, מחסור בויטמינים ותזונה לקויה, שינויים הורמונליים, אלרגיות, חשיפה לשמש ועד.
4. בגלל שלושת העובדות הקודמות ובגלל האופי העדין של העור מסביב לעיניים, יש לאזור הזה נטיה להיות יותר מושפע מהגורמים הסביבתיים וגם ממצב הבריאותי שלנו, ומהסיבה הזאת גם להראות את סימני הגיל מוקדם יותר מהצפוי.


אז מה עושים?
אז קודם כל הבריאות ועוד פעם הבריאות! זה כולל תזונה נכונה ושתיה של מים (לא קולה, לא מיצים ומשקעות אחרים רווי סוכר, מים!), בדיקות תקופתיות אצל רופא משפחה (בדיקת דם פעם בשנה ובדיקות אחרות שנחוצות לפי מצב בריאותכן), שינה טובה (עד כמה שאפשר), ויתור על הסיגריות ואלכהול.
תקפידו להרכיב את משקפי השמש שלכן! עדשות המשקפיים יעזרו להגן על העור העדין והרגיש מסביב לעיניים ויעזרו לשמור עליו ובנוסף גם יפחיתו את צימצום העיניים כתוצאה מאור המסנוור, תופעה שעלולה לגרום להופעה מוקדמת של קמטי ההבעה. אגב, אם יש לכן נטיה לצמצם את העיניים גם בהיעדר תאורה מסנוורת, אולי אתן זקוקות למשקפי ראיה ולא מודעות לכך!
וכמובן אחד הצעדים החשובים הוא טיפוח וטיפול נכון בעור העדין שמסביב לעיניים.

את שגרת הטיפוח של העור מסביב לעיניים אימצתי בסוף גיל העשרה. הצעד הראשון היה כמובן השימוש בקרם העיניים והמוצר הזה מלווה אותי מאז ומתמיד כחלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח היומיומית שלי. היום אציג את המוצרים בהם אני משתמשת בתקופה האחרונה על בסיס יומיומי.

אתחיל מהסרת איפור העיניים.
יש לי וידוי: אחד הדברים השנואים עלי הוא הסרת המסקרה. בגלל שאני אוהבת להעמיס לפחות 2 שכבות של מסקרה כדי להגיע למראה הדרמטי כמו שאני אוהבת, ההסרה שלה תמיד קשה וזה לא תלוי בסוג של מסיר האיפור. זאת הסיבה שברוב המקרים אני מעדיפה להסיר את המסקרה במקלחת ואז להסיר את שאריות האיפור בעזרת המסיר, ולא להיאבק ולשפשף את העיניים והריסים. כרגע יש לי 2 מסירים איפור, שניהם דו-פאזיים (מורכבים משתי שכבות וחייבים לנער את הבקבוק לפני כל שימוש). הראשון הוא "Take the Day Off" של Clinique
כמו כל מסיר איפור מהסוג הזה, גם כאן מדובר בתכשיר שמשאיר תחושה "שמנונית" על העור, אבל הגעתי למסקנה שזה לא מפריע לי, כי לא מדובר במשהו כבד, אלא תחושה של עור חלקלק שחולפת אחרי מספר דקות. מבחינת הביצועים מדובר במסיר מצויין שמצליח להמיס ולהסיר גם את האיפורים הכבדים יותר, מבלי למרוח את השאריות מסביב לעיניים. בדומה למסיר אחר של קליניק (Rinse-Off שכבר כתבתי עליו כאן) גם ה-"Take the Day Off" קצת מתקשה בהסרה של מסקרה שאני מניחה בנדיבות, לכן השיטה הטובה ביותר שמצאתי היא להניח כמות די נדיבה של המסיר על פד צמר גפן ולהצמיד לריסים לדקה, ככה המסקרה "נמסה" ויורדת יותר בקלות.
כמו שאר מוצרי קליניק, מדובר במוצר היפואלרגני והוא לא צורב גם אם בטעות נכנס לעין. ועוד בהקשר הזה, מרכיבות עדשות המגע, תקפידו להסיר את העדשות לפני ההסרה של איפור העיניים, במיוחד כשמדובר במסירים הדו-פאזיים.
אני כבר בבקבוק השני של המסיר הזה ויש לי הרגשה שהוא גם לא האחרון. החסרון היחיד שאני מוצאת בו הוא המחיר, בסביבות ה-130 ש"ח ל-125 מ"ל (אם יש מבצע שווה, כדאי לרכוש בכל זאת).

עוד מסיר איפור עיניים אהוב שייך לחברת Careline ונמצא על המדפים כבר תקופה ארוכה מאוד.
קיימות 2 גרסאות למסיר זה, אחת בצבע כחול והשניה בורוד, אבל משום מה אף פעם לא רכשתי את הכחול וכבר מספר פעמים חזרתי לורוד כי הוא פשוט מעולה. מבחינת המרקם והביצועים מדובר במתחרה שווה למסיר של קליניק, רק במחיר הרבה יותר נגיש (מחירו המלא עומד על כ-80 ש"ח, אבל תמיד תמצאו אותו בהנחות גדולות, שלי עלה לי באזור ה-30 ש"ח), שגם אחרי שימוש ממושך בשניהם עדיין לא החלטתי איזה מהם אני אוהבת יותר.

אני לא זוכרת מתי בדיוק התחלתי להשתמש בקרם עיניים, לדעתי לפני כ-5 או 6 שנים. בזמנו עדיין לא ראיתי רמז לקמטוטים או קמטי הבעה, אבל הגעתי למסקנה שכדי לשמר את מראה העור בצורה הטובה ביותר אני חייבת לטפח אותו כמו שצריך. אחד הקרמים שהייתי נאמנה להם תקופה ארוכה היה "All About Eyes Rich" של קליניק, קרם עשיר וכבד שמאוד אהבתי, אבל מאז המשכתי להתנסות בקרמים אחרים. כרגע נמצאים על מדף הטיפוח שלי 2 קרמים של Clarins שנרכשו בתחילת החורף כשהרגשתי שאני חייבת משהו אפקטיבי שיעשה את העבודה.

את "Eye Contour Gel" של Clarins ניסיתי בהתחלה בגודל דוגמית שקיבלתי מדיילת חביבה של המותג בסופר פארם. ניסיתי, ראיתי כי טוב וחזרתי לרכוש את הקרם בגודל המלא.
מדובר בג'ל קליל שבמגע עם העור נותן תחושה מעט קרירה. אני מניחה כמות קטנה בטפיחות קלות ומתמקדת בעיקר בעור מתחת לעיניים ובחלק החיצוני (איפה שנוצרים הקמטוטים כשמחייכים). בגלל המרקם הקליל הוא נספג במהירות, אבל מה שהפתיע אותי הוא שהעור נשאר גמיש ומלוחח לאורך הזמן. הג'ל לא שמנוני ולא פוגע בעמידות ובביצועים של הקונסילרים השונים שיש ברשותי. בקשר להבטחה של Clarins שהג'ל גם מטפל בנפיחות ובכהויות, לא שמתי לב להבדל ובאופן כללי אני אף פעם לא ממש מאמינה להבטחות מהסוג הזה.
המחיר המלא של ג'ל העיניים הוא 276 ש"ח. את שלי רכשתי ב-109 ש"ח במבצע, מה שהפך את הקניה למשתלמת מאוד. אני חושבת שהקרם הזה מתומחר גבוה מראש, לכן כדאי להמתין להנחות הגבוהות שצצות מידי פעם בסופר-פארם (המשווקים הבלעדיים של קלרינס בארץ).

המוצר השני מבית Clarins, מסכת לחות לאזור העיניים "Skin-Smoothing Eye Mask".
לפי האתר של החברה מדובר במוצר שאמור לטפל במראה העייף של העור מסביב לעיניים ולטשטש סימני עייפות וסטרס, לרענן ולהעניק לחות חיונית לעור וגם להחליק אותו. הרעיון של המסיכה הזאת מזכיר לי את "Beauty Flash Balm", מסכת היופי המפורסמת של המותג, שמיועדת לעור הפנים.
היא מגיעה בצורת קרם עשיר וניתן להשתמש בה בתור מסכת לחות (להניח בטפיחות ואחרי 5-10 דקות להספיג את העודפים בעזרת פד צמר גפן לח), במקום קרם עיניים (להניח בטפיחות ואז אחרי 5-10 דקות להמשיך בשיגרת האיפור הרגילה) או בתור מסכת לחות לעיניים בלילה.

בחורף, כשסבלתי מכתמי יובש בעור הפנים וגם העור מסביב לעיניים הרגיש לי יבש מהרגיל והופיעו קמטוטים זעירים, המסכה הזאת הצילה את המצב. בהתחלה השתמשתי בה בתור קרם עיניים, אבל אחרי כמה ניסיונות שמתי לב שגם אחרי שההיא נספגת במלואה הקונסילר מאבד את העמידות ונראה פחות טוב באופן כללי. עברתי לשימוש במסכה רק בלילה לפני השינה ואני מאוד מרוצה ממנה. אני מניחה כמות די נדיבה יחסית לקרם עיניים ומניחה אותה בטפיחות קלות, עם דגש על החלק החיצוני של העין (שוב, איפה שנוצרים הקמטוטים כשמחייכים). היא מאוד לחותית, מאוד עשירה ועור מרגיש חלק יותר וגמיש יותר, הקמטוטים פחות נראים לעין.
שוב, לא מדובר במוצר פלא שיעשה ניסים ונפלאות, יעלים קמטים או יטפל בנפיחויות או צרות אחרות. המסכה מצויינת ואהובה עלי במיוחד שעושה עבודה טובה ואני ממליצה עלי בתור קרם לילה עשיר שיעניק לחות לעור העדין מסביב לעיניים, במיוחד במצבים של עור יבש או "עייף".
מחירה המלא של המסכה הוא 220 ש"ח וגם במקרה שלה כדאי להמתין למבצעים (את שלי קניתי בהנחה שווה ב-109 ש"ח).

המוצר הבא לא ממש הכרחי בשגרת הטיפוח היומיומית ונמצא בקטגוריית האקסטרה: "Even Better Eyes dark circle corrector" של Clinique. 
מדובר במוצר שבא לתת פתרון לבעיה שמציקה לרובנו והיא הכהויות מתחת לעיניים. הוא מגיע במרקם קליל בשילוב עם אפליקטור מתכתי שבעזרתו מניחים כמות קטנה של הקרם על העור ומעסים בעדינות עד שנספג. האפליקטור קריר ונותן תחושה מרעננת והעיסוי תורם להגברת זרימת הדם באזור וגם ספיגה טובה יותר של הקרם, כל זה ביחד אמור לגרום לשיפור של עד 30% בכהויות שלנו. חשוב לי להדגיש, כדי שלא יווצר בילבול, שלא מדובר בקונסילר ולא תחליף לקונסילר, אלא קרם שקפקף ללא כיסוי שמניחים לפני הקונסילר והאפקט המירבי שנראה לעין לאחר מכן הוא רק הארה עדינה של האזור.
הכהויות שלי לא דרמטיות, אבל כן דורשות כיסוי עם קונסילר ומאז שקיבלתי את הקרם ניגשתי למשימת ההתנסות באופטימיות מסויימת בתקווה לראות את השינוי. אמנם בקליניק מבטיחים שיפור הדרגתי תוך 12 שבועות של שימוש רצוף במוצר בבוקר ובערב, אבל אני מודה שאחרי שימוש רצוף במשך קרוב לחודשיים התייאשתי. לא שמתי לב לשיפור בכהויות וגם אם היה כזה הוא ככל הנראה היה קל ביותר ולמרות שבסה"כ חוויית השימוש בקרם הזה היא כיפית, אחרי חודשיים המוטיבציה שלי להמשיך ולנסות ירדה עד שהפסקתי להשתמש בו לגמרי.
המחיר: 180 ש"ח. כדאי לשקול טוב טוב לפני הרכישה אם אתן בנויות ל"קשר" הזה ומוכנות להמתין בסבלנות לתוצאות שלא בטוח יהיו לשביעות רצונכן.

איך אתן שומרות על העור מסביב לעיניים? האם אתן מסכימות שכדי לטפח לשמור על מראה העור הצעיר לאורך זמן חייבים לטפח אותו מגיל צעיר? האם יש לכן המלצה על מוצרים מנצחים לטיפוח של העור מסביב לעיניים? שתפו בתגובות!

גילוי נאות: הקרם של קליניק התקבל לסקירה

17 תגובות

  1. יופי של פוסט! אני אומרת שאין דבר כזה "מוקדם מכדי להתחיל להשתמש בקרם עיניים" ולכן תמיד בערב מניחה משהו כבד ובבוקר בוחרת בג'ל קליל בלבד.
    מאוד אוהבת את מסיר של קרליין/לייף! באמת שלא רואה צורך לרכוש את היקרים יותר...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      מסכימה איתך, צריך לא רק לטפל בבעיות אלא גם למנוע אותן כל עוד אפשר.
      אני בבקבוק השני של קרליין ונראה לי שגם "נשמיך את הרומן"!

      מחק
  2. איני אוהבת להרטיב את הפנים בערב ולכן רוב המסירים המומלציחם, אינם חביבים עלי, מחפשתצ תמיד 3 ב 1 - וביודרמה תמיד תמצאי אצלי על המדף + תגבור במגירה (זה או 3 ב 1 של לנקום - לפי המבצע).
    מה שכן, עם התסקרה לפעמים אין ברירה ונוהגת כמוך, מניחה צמר גפן ספוג ומחכה מעט. שפשוף מיותר - יוריג איתו גם את הריסים :/

    מסיכת העיניים של קלרינס מצאה חן לי.

    כעקרון הקרמים לעיניים הפופולריים אצלי הם קליניק ואסתי לאודר - כשמביאים לי בפרוטותץ מארה"ב או במבצעי רצפה ושיסיידו - בעיניים תמיד השקעתי בקרמים והקפדתי לטפח. הקרם של דר' עור ממש הפתיע לטובה ובעממי הסדרה X3 של לוריאל, קרם העיניים של ג'ייד ושל קרליין ממש הותנים תמורה נאה לכסף.
    בסופו של יום אני מאמינה בקרם יעודי לאזור העיניים, לא יזיק ולבטחי ובטח שיואיעל (סליחה על החפירה אבל אני מטיפה כגולה לקרם עיניים ומגיל צעיר)

    נהניתי מהפוסט, הרובוט קצת מעצבן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. איכשהו עם כל הבאז, עדיין לא ניסיתי את ביודרמה. לרוב אני מעדיפה ללכת על תכשירי הסרה יעודיים לעיניים ולפנים (בנפרד), עוד לא היה לי מסיר שהוא ALL IN ONE שהיה מוצלח.

      אני חושבת שרוב מוצרי הטיפוח וקרמי העיניים בפרט עושים את העבודה, כל עוד מדובר בציפיות ריאליות. מה שחשוב מאוד בעיני היא שגרת הטיפוח, בוקר וערב. גם אני מטיפה לקרם עיניים :)

      הרובוט אכן מעצבן, אבל לפחות הפסקנו עם הספאם.

      מחק
  3. איזה פוסט נהדר! יש לי הרבה מה לומר אבל אני כל כך עייפה ואחרי מה שקראתי כאן נראה לי שעדיף שאת המעט כוח שנותר לי אני אנצל לטובת ניקויי טוב של הפנים ומריחת קרם עיניים :-)(מודה שלפני שקראתי את הפוסט התכוונתי ללכת לישון ולוותר על הקרם!)
    ובכוחות אחרונים רק אציין שאני חובבת גדולה של קלרינס, כל הקרמים שלי הם של המותג (למרות המחירים המופקעים!!) הם הכי מתאימים לי. וניסיתי הרבה לפניהם. מסכימה עם כל מילה לגבי האיכות של הג'ל והמסיכה לעיניים. כל המוצרים שלהם מעולים בעיניי!
    לילה טוב יקירה הלכתי לשים קרם עיניים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      גם אני לפעמים מגיעה לניקוי וטיפוח של הערב בעיניים עצומות ובאפיסת כוחות, אבל בסופו של דבר מכריחה את עצמי כי זה מאוד חשוב לי.
      לא יצא לי לנסות הרבה מוצרים של קלרינס, אבל אלו שהיו לי זכורים לי לטובה ותמיד נהניתי להשתמש בהם. הדבר היחיד, האריזות שלהם ממש משעממות וכמעט כולן נראות אותו דבר :)

      מחק
  4. פוסט שנוגע בנקודה רגישה. החלק שאני הכי דואגת לו בפנים שלי הוא אזור העיניים ומגיל צעיר מאד אני מקפידה להשתמש בקרם עיניים פעם ביום לפחות. בשנה האחרונה הגברתי את השימוש הקבוע גם בבקרים, כדי לוודא שהאזור לא הופך ליבש ופגום.
    לצערי לא הצלחתי למצוא קרם כלשהו שיעזור לי עם טשטוש כהויות, הגעתי למסקנה שזה כנראה פתרון קסם שלא הומצא עדיין. אבל כל עוד האזור מלוחח וגמיש, אני תמיד יכולה לשים קונסילר טוב מעליו :-)
    והכי הצחיק אותי שזיהיתי את הלק על הציפורן שלך D-:

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שהרבה פעמים אזור העיניים לא מקבל את תשומת הלב ואת הטיפול שמגיע לו ומסכימה עם הגישה שלך, גם אני מקפידה על קרם עיניים כבר המון זמן. מעבר לטיפוח השוטף, אני חושבת שקרם עיניים מתחת לקונסילר גורם למראה עור הרבה יותר בריא וחלק וגם שומר על עור מלוחח במהלך היום.

      אני מאוד סקפטית בנוגע לקרמים עם הבטחות לטשטש כהויות/להעלים שקיות וכו' וגם אם יש תוצאות לרוב הן לא פותרות משימוש בקונסילר להשלמת המראה.

      אי אפשר לפספס את הלק הזה :)

      מחק
  5. פוסט מעולה :)
    את המסיר של קליניק לא ניסיתי, אבל המסיר של קרליין ייבש לי את העור. על קרם עיניים התחלתי להקפיד רק בשנתיים האחרונות, לפני כן זה לא נראה לי מספיק חשוב...
    הקרמים של קלרינס עושים לי עיניים עכשיו ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      מוזר העניין עם המסיר של קרליין, זה קרה לך עם עוד מסירים דו-פאזיים?
      הקרמים של קלרינס טובים, צריך רק לעקוב אחרי המבצעים, כי המחיר המלא שלהם מוגזם.

      מחק
    2. קרה לי גם עם גרנייה, אבל בו אני משתמשת לסירוגין, כך שזה לא מספיק לקרות. במסיר של קרליין השתמשתי לאורך זמן באופן יומיומי ובשלב מסויים העפעף פשוט התייבש, וזה עבר רק כשעברתי למסיר אחר.

      מחק
  6. פוסט מעולה וחשוב !
    גם בעיניי איזור העיניים היא הנקודה הכי רגישה ושאני הכי דואגת לה ונזהרת מאוד בעת הסרת האיפור. מסיר האיפור של קליניק מצוין בעיניי ואני רואה אותו כמעט תמיד במבצע של כ 70 שקלים.
    אני מאוד מאוד אוהבת את מוצרי הטיפוח של קלרינס אבל משום מה לא הייתי מרוצה מהקרמים לעיניים שלהם. מה שניסיתי זה את המסיכה הזו שסקרת ועוד קרם לעיניים. עכשיו הסתקרנתי לגבי הג'ל שעוד לא ניסיתי..הוא נראה לי מתאים לעונה החמה.
    היתה לי תקופה שחיפשתי את קרם העיניים האולטימטיבי ועוד אין לי תשובה מנצחת..בעיניי הכי חשוב שהעור יישאר לח ושהקרם עצמו לא יגרום לרגישות באיזור כל כך עדין (אני למשל רגישה להרבה קרמי עיניים). לגבי הבהרת כהויות אני כרגע מנסה קרם עינים מבהיר של שיסיידו..אני עוד לא בטוחה לגבי התוצאה לטווח ארוך אבל לאותו רגע נראה כי הוא באמת נותן אפקט כלשהו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      70 ש"ח למסיר של קליניק זה מחיר מעולה והוא גם מאוד חסכוני ומחזיק לי המון זמן!
      הג'ל של קלרינס קליל ולא מאוד אינטנסיבי, לכן מתאים לשימוש יומיומי בבוקר וגם חי מעולה עם האיפור. הוא מסוג הקרמים שמניחים ואחרי 5 דקות לא מרגישים על העור.
      אני תמיד סקפטית לגבי קרמי הבהרה למיניהם כי הם לא תמיד עובדים וגם זה עניין מאוד אינדיבידואלי, אבל תמיד אשמח לקרוא ביקורת.

      מחק
  7. פוסט מצויין. אהבתי את ההקדמה...
    גם אני, כמוך, קודם שופת פנים עם סבון במקלחת ואח"כ מסירה שאריות עם מסיר איפור עיניים, בדיוק באותה שיטה - מספיגה צמר גפן ומניחה על העיניים במקום לשפשף. הגעתי למסקנה שקודם לשטוף פנים עם סבון חוסך המון עבודה.

    לא ניסיתי את המסירים שיש לך כאן, אבל ניסיתי את הקרליין הכחול ואני מאוד אוהבת אותו.
    גם את הקרמים כאן לא ניסיתי, אבל הקרם של קליניק שהזכרת הוא האהוב עליי לחלוטין לטיפוח בערב. אני מרגישה שככל שאני מתבגרת ככה אני מחפשת קרמים שהם יותר עשירים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      הגעתי לשיטה הזאת אחרי שכבר נמאס לי מניקוי פנים ארוך בערב וגם כי לא מצאתי מסיר איפור לפנים שעושה עבודה טובה. גם בהסרת האיפור מהעיניים, המקלחת חוסכת הרבה התעסקות מיותרת ולהוריד שאריות זה כבר הרבה יותר קל.
      לקרם של קליניק יש לי סנטימנטים ואולי עוד אחזור אליו, מאוד אוהבת אותו. גם אני שמתי לב שהתחלתי להעדיף את הקרמים העשירים יותר, ככה אני רואה את התוצאות והעור נראה חלק יותר.

      מחק
  8. אני מאוד אוהבת את המסיר של קליניק!
    תודה על ההכרות עם השיטה שלך, תמיד לומדים דברים חדשים.
    האיוון איי של קליניק לא באמת שינה אצלי משהו גם =\

    השבמחק
    תשובות
    1. הקליניק אכן שווה, רק צריך לתפוס אותו בהנחה גדולה, אחרת יוצא יקר מידי עבור מסיר ויש גם אלטרנטיבות זולות וטובות כמו קרליין.
      הסרום לעיגולים השחורים מלכתחילה היה די שנוי במחלוקת, באמת שציפיתי לשינוי קטן לפחות...

      מחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.