SLIDER

עשי זאת בעצמך: מניקור ביתי

טיפוח הידיים והציפורניים הוא נושא שדיברתי עליו לא מעט פעמים בבלוג. מעבר להתמכרות הקשה שלי ללקים (כן, אני מודה) אני גם מאוד נהנית לפנק את עצמי במניקור מלא בבית, מתי שמתחשק לי ובעזרת מגוון מוצרי הטיפוח היעודיים שעוזרים לי במשימה. עם הזמן ועם הניסיון שצברתי כל התהליך לא גוזל הרבה זמן, אבל מהווה סוג של טרפיה עבורי ואני תמיד נהנית מהתוצאה.

השבוע הוזמנתי להשתתף בסדנת המניקור הביתי ב"נייל סטודיו" (המשווקים את מוצרי המותג OPI) בניצוחה של חנה עטיה, המדריכה הראשית של OPI. היום אשתף אתכן בטיפים וטכניקות שלמדתי!

1. השלב הראשון לפני שניגשים למלאכה הוא כמובן הסרת הלק.
קיימות שיטות רבות להסרה מהירה ויעילה של הלק, החל הסרה בעזרת צמר גפן ומסיר לק ועד השיטות המשוכללות יותר כמו מגבונים מיוחדים או צנצנות ה-"Twist" למיניהן. אני מסירה את הלק עם הפדים העגולים של "Baloons", כי מכל הסוגים שניסיתי הם החזקים ביותר, שומרים על הצורה שלהם ולא משאירים שיערות צמר גפן על הציפורניים או מסביב. מסיר הלק המועדף עלי כבר מספר שנים הוא הירוק (נטול אצטון) של חברת Orly. היו לא מעט מסירי לק שונים שניסיתי בעבר ולא חזרתי לרכוש שנית, כי חלקם לא היו מספיק יעילים ודרשו זמן ומאמץ כדי להמיס את הלק, חלקם לא היו יעילים בהסרה של הלקים הכהים ונטו למרוח את הצבע על כל הציפורן ובחלקם הריח היה בלתי נסבל (במיוחד באלו שהכילו אצטון).
הסרת הלק הופך לסוג של עינוי כשזה מגיע ללקים שימריים וגליטריים במיוחד. המצנצים עקשניים, קשים להסרה, נוטים להתפזר על כל האצבעות ודורשים זמן ומאמץ כדי להסיר אותם במלואם. אני עדיין נלחמת איתם עם צמר גפן והרבה מסיר לק, אבל קיימת גם שיטה נוספת שתהפוך את התהליך למהיר יותר: צמר גפן שספוג במסיר לק שמוצמד לציפורן ועטוף בנייר כסף. אחרי כמה דקות מושכים את העטיפה והלק יורד בקלות. (אפשר לראות את כל התהליך בסרטון)

2. אחרי שהציפורניים נקיות מלק אפשר לגשת למשימה הבאה והיא שיוף בעזרת פצירה כדי לעצב את צורת הציפורן כרצוננו. גם במקרה הזה יש הרבה אביזרים ופצירות שונות וכל אחת יכולה לבחור את מה שהכי נוח לה והכי מתאים לסוג הציפורן שלה. אני משתמשת בפצירות יחסית עדינות, כי הציפורניים שלי דקות ונוטות להתפצל.

3. השלבים הבאים מוקדשים להסרה וטיפוח העור מסביב לציפורן (הקוטיקולה - Cuticle).
שלב זה אמנם לא חובה, אבל יוכל לעזור לכל אלו שסובלות מעור קשה מסביב לציפורן: תכשיר יחודי להסרה עדינה של תאי העור המתים ולריכוך העור, לרוב ניתן למצוא את המוצר הזה בשימוש מקצועי.
המוצר מגיע בצורה של קרם ומכיל חומצת AHA (אלפא הידרוקסית) שידועה ביכולת שלה לעשות פילינג עדין. מניחים כמות קטנה בבסיס של כל ציפורן ולאחר מכן מפזרים את הקרם מסביב לציפורן ועושים עיסוי עדין לעור.


4. השלב הבא מוקדש גם הוא לריכוך הקוטיקולה.
מכינים קערה עם מים חמים בטמפרטורה נעימה (לא רותחים) וטובלים את קצות האצבעות לכ-5 דקות. לחוויה מפנקת יותר ניתן להוסיף למים החמים תוספות שונות. תכשיר מקצועי שמציעים ב-OPI מכיל מלחים שונים ועוזר לחיטוי, אבל אין צורך להחזיק אחד כזה בבית. במקומו ניתן להשתמש במלח אמבט, סבון עדין וריחני או כל דבר אחר שיעשה לכן כיף. אם אין זמן, אפשר לוותר על השלב הזה ולהמשיך את התהליך אחרי מקלחת חמה כאשר עור הידיים עדין רך.
5. בעזרת דוחף עור (עשוי מעץ/מתכת/פלסטיק) עוברים בעדינות בגבול בין הציפורן לקוטיקולה ודוחפים את עודפי העור החוצה ומסלקים אותם החוצה.
6. אחרי שטיפלנו בקוטיקולות מסיימים את שלב הטיפוח בהנחה של קרם ידיים עשיר או שמן קוטיקולה. תוך כדי כדאי גם לעשות עיסוי עדין ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לאזור של בסיס הציפורן, זה ממריץ את זרימת הדם באזור ותורם לצמיחה של ציפורניים בריאות יותר.
מאוד אהבתי את קרם הידיים המפנק מסדרת "Avoplex" של OPI. חוץ מזה שיש לו ריח משכר, הוא מאוד עשיר ומשאיר את עור הידיים רך וחלק. (החסרון היחיד הוא המחיר הגבוה)
בסיום התהליך מומלץ לנקות את השכבה השומנים רק משטח הציפורניים בעזרת אלכהול או מסיר לק.

7. השלב הבא הוא הכנת הציפורן להנחה של הלק. הציפורניים שלנו לרוב לחלקות ואחידות באופן טבעי, לכן במצבים הקלים יותר הנחת הלק תסתיר את זה והלק יראה חלק ומבריק, אבל אם הציפורן מחוספסת זה עלול לפגוע במראה של הלק, גם האיכותי ביותר. כדי להחליק את פני הציפורן ניתן להשתמש בפצירת Buff ולעבור איתה על פני הציפורן. אין צורך להפעיל כוח, מספיק להעביר את הפצירה בתנועות קלות מספר פעמים על פני הציפורן.
8. השלב האחרון הוא עבודה עם "Shiner", שגם הוא נראה כמו פצירה, אבל תפקידו להחליק ולהבריק את פני הציפורן. בדרך כלל גם ניתן למצוא את פצירת ה-Buff משולבת עם השיינר, מדובר בפצירות המיוחדות בצורת קוביה או שטוחות בעלות 3-4 שלבים.

9. הכנה של הציפורן למריחת הלק: "Chip Skip"
"Chip Skip" אינו שכבת בסיס, אלא מוצר שאמור לעזור ללק להחזיק מעמד לאורך הזמן ללא קילופים. הוא מגיע עם מברשת זעירה ואחרי שעוברים איתה על הציפורן החומר נספג ולא נראה לעין. הוא מייבש את פני הציפורן וגם מאזן את רמת ה-PH ועל יד כך מחזיק את הלק במקום לזמן ממושך יותר. לא מדובר כאן בתגלית אדירה ולא במוצר must. אמנם ניסיתי אותו רק פעם אחת, אבל ממש לא הרגשתי הבדל כלשהו בעמידות הלק ולא קרה שום דבר ששונה מהרגיל. אולי על אחרות זה עובד אחרת...
10. שכבת הבסיס "Base Coat"
אני אף פעם לא מדלגת על השלב הזה, כי שכבת הבסיס כן עוזרת ללק להישאר במיטבו לאורך הזמן וגם מגנה על הציפורניים ויוצרת שכבה מפרידה, כך שהן פחות מצהיבות וגם ההסרה של הלק הופכת לקלה יותר. גם מחזק ציפורניים יכול לשמש כשכבת הבסיס.
לאורך הזמן ניסיתי בסיסים שונים של מותגים שונים ולמען האמת, חוץ ממרקם וזמן היבוש, לא ממש הרגשתי הבדל ביניהם. אני נוטה לבחור במחזקי הציפורניים כבסיס המועדף עלי, כי עמוק בלב יש לי תקווה שאולי המחזק יועיל והציפורניים אכן יתחזקו אפילו בטיפה (לצערי עד היום זה לא קרה). זאת, אגב, גם אחת הסיבות שאין סקירות של בסיסים ומחזקי ציפורניים כאן בבלוג.
בהדרכה הנחתי את המחזק המפורסם "Nail Envy" של OPI (הגרסה הקלאסית) ואני שוקלת לרכוש לי אחד, אולי משם תבוא הישועה.
11. מריחת הלק: 2 שכבות של לק ושכבת ה-Top Coat ליבוש מהיר ויש לנו מניקור מושלם!
בפוסט הבא תראו את המניקור המיוחד שבחרתי לעשות בשילוב של שני הלקים שמופיעים כאן בתמונה, אספר על שתי קולקציות חדשות של OPI שכבר הגיעו למדפים וגם מצפה לכן הפתעה קטנה! Stay tuned...

21 תגובות

  1. אנונימי19.3.2013, 13:58

    פוסט מעולה שכל אישה שמאסה במניקוריסטית חייבת לקרוא! כל הכבוד לך!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מותק! מניקור בבית זה לא כל כך מסובך ולדעתי מספיק להקפיד ולתחזק את התוצאות. עם הזמן מתרגלים וזה גם ממש כיף!

      מחק
  2. פוסט מקסים וגם הגיע בדיוק בזמן :-)
    רצה לנסות בבית...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      תעדכני איך הלך (אפשר גם בפוסט :)!

      מחק
    2. בהחלט בתכנון (תודה על הרעיון) :-)

      מחק
  3. מדריך מעולה! ריכזת את כל השלבים ההכרחיים ליצירת מניקור מושלם.
    פינת הדימיון- קערת החומר לריכוך הקוטיקולות הזכירה לי ישר חלמון ביצה:)

    השבמחק
  4. חבל שלא העלת תמונה של הציפורניים עם הלק, הייתי שמחה לראות איך יצא!
    מעבר לזה, גם אני תמיד שמה מחזק ציפורניים בתור שכבת בסיס (כם מהאמונה שאולי משהו יקרה והציפורניים שלי יהיו חזקות בין לילה) ועד היום השתמשתי בכל מחזק אפשרי. היחידים שעזרו, לפחות על הציפורניים שלי, הם המחזקים של סאלי הנסן. כל מחזק שלה שניסיתי עשה לי פלאים - בתור מישהי שכססה ציפורניים כל החיים ועכשיו עברה לכסוס עור יבש מסביב לציפורן, זה לא קל למצוא מחזק טוב כי הציפורניים נורא דקות ונשברות במהירות, באמת שמאז שהתחלתי לקנות את המחזקים של סאלי הנסן היו תוצאות!

    השבמחק
    תשובות
    1. שמרתי את התמונה של המניקור הסופי לפוסט הבא שיעלה ממש בקרוב, כי אני הולכת להראות שם כמה שילובים שיצרתי עם הלקים החדשים של OPI.
      בעבר ניסיתי את המחזק הכסוף של סאלי הנסן ולא ראיתי שינוי. אני בטוחה שעל כל אחת זה עובד אחרת. די מייאש העניין הזה.

      מחק
  5. אני כל כך אוהבת פוסטים כאלה, תמיד כיף להציץ לשגרת טיפוח של מישהי אחרת וגם ללמוד כמה טריקים ולקבל טיפים על הדרך.
    :)

    השבמחק
  6. פוסט שבא לי בזמן.. כי מחר הציפורניים שלי יצטרכו לעבור איזשהו טיפול 10,000 כיוון שבסופשבוע הזה מן הראוי שאשים לק על הציפורניים וכיוון שהציפורניים והקוטיקולות נראים רע - חייבים להשקיע!

    אני מסירה את הקוטיקולות אחרי שאני דוחפת אותן פשוט כי מרגיש לי שגם ככה מצטבר שם יותר מידי עור ואוהבת איך שהציפורניים נראות אחרי שאני מסירה.

    להסרה של לק - התייאשתי - אני משתמשת באצטון.הגעתי למסקנה שאיתו יש הכי פחות חשיפה של חומר לא בריא לציפורן. עם מסירים בלי אצטון אני צריכה להשרות את האצבע הרבה יותר זמן בכדישהלק ירד ואחרי הכל, לא מדובר על חומרים בריאים.. פשוט פחות מייבשים וקצת יותר סימפטיים..לא הרבה יותר סימפטיים..

    השבמחק
  7. איזה פוסט נחמד =) אני תמיד מעדיפה לעשות מניקור ביתי, הרבה פחות טרחה, ואפשר לעשות גם בשעות הקטנות של הלילה כשמתייאשים מלימודים

    השבמחק
  8. Edenable , שלום,
    אולי את יודעת, איפה אפשר לקנות פצירה/אבן-מחק עבור הסרת קוטיקולה במקניקור "יבש" ?
    כמה פעמים שאלתי בחנויות ואף מוכרת לא יודעת על מה מדובר.
    יכול להיות שזה נקרא אחרת?
    סליחה ששואלת.
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. הי! מצטערת, ראיתי את התגובה שלך באיחור לא אופנתי בעליל :/
      לצערי לא כל כך מכירה את המוצר, אבל אם יש לך תמונה למשל תוכלי להעביר לי במייל או בפייסבוק ואשמח לנסות לעזור

      אלכס

      מחק
  9. פוסט מעולה! אוהבת פוסטים כאלו...

    השבמחק
  10. פוסט מצוין ושימושי !
    גם אני מאוד אוהבת את הפדיות של Baloons ומסיר לק הירוק של ORLY מצוין. ממליצה לך לבדוק את המסיר לק של ליידי קאר. מאז שגיליתי אותו אני לא רוכשת אחרים והוא עולה סה"כ 6-7 שקלים. עוד לא ניסיתי את הטריק עם הנייר כסף. ייבדק העניין !
    אוהבת את השמן קוטיקולות הזה של OPI. סקרנית לגבי ה Chip Skip..
    הלקים שבחרת נראים מהממים! מחכה לראות את המניקור שבחרת :)

    השבמחק
  11. ללא ספק אין מישהי שמתאימה יותר ממך לפרסם פוסט על מניקור ביתי, את עושה את זה בצורה הכי מושלמת שראיתי!
    אני מודה שרוב הזמן אני מחפפת עם המניקור שלי ובעיקר מנקה בחיפזון חתיכות עור וממהרת הלאה למריחת הלק....

    השבמחק
  12. איזה פוסט מושקע..תענוג :) עשה לי חשק. איפה קנית את הפדים של BALOONS ? אני שונאתתתת את הצמר גפן שנשאר ונשאר.

    השבמחק
  13. כרגיל נהנתי ולמדתי, תודה, אשלי!

    השבמחק
  14. וואו תודה!
    אגב, איך הגעת לסדנה הזאת?
    ומאיפה אוכל להזמין מוצרים של או פי איי?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שיר!
      הוזמנתי לסדנה מטעם החברה של מייבאת את המותג.
      את מוצרי OPI אפשר לרכוש ברשת אפריל, בנייל סטודיו או דרך איביי

      מחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.