SLIDER

שגרת הטיפוח שלי (חלק 1)

עור פנים מטופח ומתוחזק כראוי הוא ללא ספק המפתח למראה הקורן והנקי עוד לפני שמדברים על איפור. האיפור בתורו גם יראה יותר טוב וגם יחזיק מעמד שעות ארוכות יותר אם דואגים לניקוי וטיפוח על בסיס יומיומי.

עד לפני כשנתיים עור הפנים שלי נראה אחר ממה שהוא היום, סבלתי מפצעונים ובעיקר נקודות שחורות באזור ה-T. אני חושבת שהמצב התחיל להשתנות כשקרו מספר דברים. התקופה ההיא הייתה לחוצה מאוד וזה ללא ספק בא לידי ביטוי במראה עור הפנים שלי. דבר שני, שמתי לב שככל שהתעצלתי "וחיפפתי" בניקוי היומיומי וההסרה היסודית של האיפור, כך המצב החמיר. ועוד נקודה חשובה, אני טיפוס די אובססיבי בכל מה שנוגע לעור הפנים שלי וברגע שראיתי "חבר חדש" שצמח, הייתי חייבת להעלים אותו משם וזה לצערי השאיר אותי עם מספר צלקות קטנות, בעיקר באזור המצח.

כאמור, אם עור הפנים לא מרגיש טוב ולא מתוחזק כראוי, שום איפור לא יעזור להסתיר את זה, לכן כחלק מהשינוי שהתחלתי לעשות עברתי מספר טיפולים אצל הקוסמטיקאית, דבר שלא נהגתי לעשות לעתים תכופות לפני כן. אחרי הניקוי היסודי, התחלתי להרגיל את עצמי לשגרת הטיפוח היומיומית כדי לתחזק את המצב הקיים. בהתחלה לא קל לפתח את ההרגל הזה ותמיד יש את הרגעים האלו שאני אומרת לעצמי "אז מחר בבוקר אסיר את שאריות המייק אפ" או "מחר אנקה את העור כמו שצריך", אבל אם מקפידים ומתעקשים, לאט לאט זה הופך להרגל קבוע, כמו צחצוח השיניים.

לאט לאט נכנסתי לשגרת הטיפוח הקבועה ומאז העור מרגיש מעולה. אני נוהגת לגוון במוצרי הטיפוח שלי ולרוב ברגע שסיימתי מוצר מסויים אני לא רוכשת אותו שוב ומנסה אחד אחר. מה שכן אני מקפידה לא לגוון במוצרי הטיפוח שלי על בסיס יומיומי ולהשתמש באותם המוצרים באותו הרצף היומיומי, במידה והשילוב הזה עובד טוב עבורי.
החלטתי להקדיש את הפוסט הזה לשגרת הטיפוח הנוכחית שלי והפעם להתמקד בטיפוח עור הפנים נטו (לטיפוח העור מסביב לעיניים וטיפוח השיער אקדיש פוסטים נפרדים בהמשך).

אז הבסיס ההכי חשוב בשגרת הטיפוח הוא כמובן הניקוי וסבון פנים טוב הוא מוצר חובה. אני משתמשת בסבון ניקוי פעמיים ביום: בבוקר, כדי להסיר את שאריות של הקרם/המסכה, את השומן שבמצטבר ולהשאיר את העור חלק ונקי לפני הנחת קרם הלחות, ובערב כשלב הראשון בהסרת המייק אפ.
הסבון הנוכחי שלי הוא "Oxygen Prime" מבית GiGi


GiGi הוא מותג ישראלי ותיק שמתמחה במוצרי טיפוח מקצועיים, שמשווקים ע"י קוסמטיקאיות ומכוני יופי בלבד. שמעתי לא מעט דברים טובים על המותג, אבל בגלל שאני לא נוהגת לבקר במכוני יופי וגם הקוסמטיקאית שלי לא פוגשת אותי לעתים קרובות, מוצרי המותג לא נגישים עבורי, ועד עכשיו לא ממש התאמצתי להשיג אותם והעדפתי ללכת על מותגים שזמינים לי יותר. את ג'ל הניקוי הזה קיבלתי להתנסות מהחברה ושמחתי לגלות מוצר טוב וכיפי לשימוש.
אני משתמשת בו כבר קרוב לשלושה חודשים, בוקר וערב. המרקם של הסבון הוא ג'ל שקוף עם ניחוח רענן ובמגע עם העור הוא מעט מקציף. אחרי הניקוי השגרתי בבוקר, הוא משאיר תחושה של קרירות נעימה והעור מאוד חלק ונעים למגע. הוא מעט מייבש, לכן אני תמיד ממשיכה עם תכשירי הלחות שאפרט עליהם מיד.
הסבון לא מצטיין בהסרת האיפור, במיוחד של המייקאפים העמידים יותר ותמיד יש צורך במוצרים נוספים כדי להסיר את השאריות.
מבחינת המרכיבים, קצת מבאס לגלות את SLS במקום השני של רשימת המרכיבים ויכול להיות שהוא הסיבה לכך שהסבון מעט מייבש. מעבר לכך, לפי המותג, הסבון מכיל מספר מרכיבים יחודיים שעוזרים לעור להתמודד עם נזקי הסביבה ועם סימני הגיל (קומפלקס של חומצות אמינו, אנטי-אוקסידנטים ועוד).
למרות שג'יג'י מציינים שהסבון מתאים לכל סוגי העור, אני חושבת שמי שתהנה ממנו יותר הן בעלות עור רגיל עד מעורב, כי עבור עור יבש הוא עלול להיות קצת מייבש מידי ועבור עור שמן - פחות אפקטיבי מהאלטרנטיבות האחרות שיש היום בשפע. העור שלי מעורב ובחורף נוטה יותר לרגיל ואפילו מראה סימני יובש מפעם לפעם ובתקופה הזאת אני נהנית מהסבון הזה, אבל רוב הסיכויים שבקיץ אעבור לתכשירים המיועדים לעור מעורב עד שמן שיעזרו לי לשלוט בברק ולנקות את העור בצורה יותר אינטנסיבית.

המחיר: 119 ש"ח ל-180 מ"ל. אני חושבת שמדובר במחיר סביר, ביחוד שמדובר במותג מקצועי, והכמות של 180 מ"ל תספיק להמון זמן (אחרי 3 חודשים של שימוש רצוף הגעתי לקצת פחות מחצי מיכל).

מוצר נוסף שנמצא אצלי בשגרת הניקוי הוא מי הפנים של L'occitane
אם במהלך הקיץ הייתי צמודה למי הפנים של קליניק מסדרת שלושת השלבים, אליהם אני חוזרת כל פעם מחדש כשאני מחפשת מוצר יעיל שיעזור לי לנקות את העור ביסודיות, ברגע שהגיעה התקופה הקרה של השנה הרגשתי שאני זקוקה למוצר יותר עדין שלא מייבש את העור יותר מידי. החלטתי לתת צ'אנס למי הפנים ללא אלכהול "Eau Delicate" של לאוקסיטן.

עם מי הפנים אני משלימה את ניקוי העור בערב ומסירה איתם את שאריות האיפור שנשארות אחרי השימוש בסבון. "Eau Delicate" אכן התגלה כמוצר עדין עם ניחוח רענן שבקושי מורגש (למרות שמכיל בושם). אני מניחה מספר "שפריצים" על פד צמר גפן ועוברת איתו על כל הפנים, לא כולל אזור העיניים. חוץ מפעולת הניקוי, מי הפנים האלו מעניקים גם לחות בזכות תמצית חמאת השיאה ותמציות צמחים נוספות שמכילים. אם אחרי השימוש בסבון הפנים נוצרת תחושה לא נעימה של יובש, השימוש במי הפנים האלו מרגיע את העור, מחליק אותו ולרוב גם מוריד את הצורך בהנחה של קרם לחות.
מחיר: 110 ש"ח ל-200 מ"ל

מוצר ניקוי נוסף הוא Exfoliating Gel מסדרת Angelica המצויינת של L'occitane
אני לא משתמשת בפילינג על בסיס יומיומי, אלא כ-3 פעמים בשבוע. הוא תמיד נמצא במקלחת ואני דואגת להשתמש בו על פנים נקיות כשהעור כבר מרוכך מהחום של המים.
המרקם שלו קרמי והגרגרים עצמם מאוד עדינים ורכים, לא שורטים את העור, כמו שקורה בלא מעט פילינגים אחרים. הוא משאיר את העור חלק ונעים למגע, לא מייבש ולא מגרה אותו. דבר נוסף שתורם לחוויה הוא כמובן הניחוח המדהים שמשותף לכל מוצרי הסדרה.

מחיר: 130 ש"ח ל-75 מ"ל

הרומן שלי עם לאוקסיטן התחיל למעשה מהתנסות מוצלחת בקרם הפנים מסדרת Angelica שהגיע בגלוסיבוקס. מאז ביקרתי בחנות מספר פעמים וברכישות שלי התמקדתי יותר במוצרי הטיפוח לפנים, למרות שבקצב הזה בא לי בערך על כל מוצר ריחני של המותג, ובפרט על סדרת ה-Cherry Blossom.
ועניינינו, קרם הפנים אנג'ליקה נרכש בגודל המלא ומאז מככב אצלי ונמצא בשימוש היומיומי כל בוקר.
על פי לאוקסיטן, הקרם ושאר המוצרי הסדרה מבוססים על שמן אתרי שמופק מצמח האנג'ליקה שידוע בתכונות האנטי אייג'ינג שלו (נוגד חמצון יעיל) וגם בהגברת רמת הלחות בעור. כל המוצרים מיועדים לנשים עד גיל 35 ועור רגיל עד מעורב.
המרקם שלו נע בין קרם לג'ל עשיר וממש מחליק על הפנים, ללא תחושה של דביקות. הוא נספג במהירות ומשאיר עור גמיש וחלק, בסיס מצויין להנחת המייק אפ ועם כל אלו שיש לי הוא עובד נהדר.
אם אחפש את החסרונות, אוכל רק לציין שהאריזה שלו לא הכי פרקטית, כי מדובר בצנצנת זכוכית מאורכת ואני מניחה שלקראת הסוף יהיה קצת קשה להוציא את הקרם ואצטרך להיעזר בספטולה.

מחיר: 202 ש"ח ל-50 מ"ל

קרם לחות נוסף שיש ברשותי ושימש אותי בעיקר בתקופה הקרה כשעור היה רגיש וגם סבלתי מיובש, הוא קרם הלחות מסדרת "Time to Treat" של Ahava.
הוא מגיע בצורה של ג'ל עשיר ומאוד אהבתי שציידו אותו במשאבה נוחה שמאפשרת הוצאה של כמות קטנה ומדודה בכל לחיצה וגם שומרת על הסטריליות של הקרם (בדיוק ההיפך מקרם האהוב של לאוקסיטן).
הג'ל מיועד לכל סוגי העור ובנוסף להענקת הלחות בא לטפל גם במצבים של עור רגיש, מגורה ואדמומי. נדרשת כמות קטנה של הקרם כדי לפזר אותו באחידות על כל הפנים והוא אכן משאיר תחושה מרגיעה ומרעננת, עם זאת הוא מעט דביק בהתחלה עד שנספג במלואו. בתחילת החורף עור הפנים שלי סבל והופיעו גם כתמי יובש מעצבנים שגם פגעו במראה המייק אפ. בעזרת הקרם הזה וגם מסכת הלחות של Ahava שתיכף תראו הצלחתי להשתלט על המצב. למרות המרקם שמרגיש קליל, מדובר מוצר מאוד עשיר, לכן עדיף לא להעמיס כמות גדולה מידי ממנו. עבורי הוא מצויין לחורף, אך ברגע שתגיעה העונה החמה יותר הוא יחכה בצד.

מחיר: 182 ש"ח ל-50 מ"ל

המוצרים הבאים שייכים לקטגוריה של "המפנקים" וממש לא "חובה" בשגרת הטיפוח היומיומית, אבל לכל אחד מהם יש את הערך המוסף משלו.
זוכרות את מי הפנים של קלרינס שכתבתי עליהם? אז באחד הביקורים בלאוקסיטן מצאתי מוצר מקביל, מי הפנים מסדרת Immortelle, סדרת האנטי אייג'ינג של המותג. העיקרון זהה, בימים שבהם אני מרגישה שהעור זקוק לאקסטרה לחות, אני מניחה 2-3 "שפריצים" על כפות הידיים או ישירות על הפנים ואז מפזרת את הנוזל בטפיחות קלות. הוא נספג במהירות ומשאיר תחושה קרירה ונעימה ולאחר מכן אני ממשיכה עם קרם הלחות הרגיל.

מחיר: 79 ש"ח ל-100 מ"ל או 110 ש"ח ל-200 מ"ל.

את מסכת הלחות של Ahava בגודל מיוחד קיבלתי בקופסאת הגלוסיבוקס הראשונה שלי בשנה שעברה (החזרה לפוסט ההוא גרמה לי לגעגוע קטן לשירות הזה, אבל אם סיימנו אז די).
לא ממש השתמשתי בה והיא שכבה לה בצד עד שיום אחד, אחרי שעברתי הצטננות קשה והעור מסביב לאף והשפתיים היה יבש ואדום בצורה מפחידה, הנחתי אותה על האזור לפני השינה. בבוקר הופתעתי לגלות שהעור הרבה יותר חלק והגירוי כמעט ולא נראה לעין. מאז המסכה הזאת שמורה אצלי למצבי ה-SOS למיניהם שקורים לא מעט בחורף ואני ממליצה עליה בחום לכל מי שסובלת מעור יבש ומגורה.

"Extreme Radiance Lifting Mask" של Ahava היא עוד מוצר מפנק והשימוש בה נעשה לעתים רחוקות.
מדובר במסכה מפנקת, מעין "מסכת זוהר" שמבטיחה לגרום לעור להיראות חלק יותר, מוצק יותר וצעיר יותר (עד כמה שניתן, you know) תוך 10 דקות בלבד. מי שמכירה את Beauty Flash Balm של קלרינס בוודאי כבר מזהה את הקונספט. השימוש במסכה הזאת נעשה לפני אירועים מיוחדים, כשרוצים לגרום לעור להיראות במיטבו ומיועדת לגיל 30 ומעלה.
המוצר מגיע במרקם ג'לי שקפקף וניחוח שאופייני לרוב מוצרי ה"אהבה". אני מניחה כמות נדיבה ממנה על כל הפנים, לא כולל את אזור העיניים. אחרי כמה דקות יש תחושה שהיא מתחילה להיספג ואחרי 10 דקות אני שוטפת את שאריות המסכה ומספיגה את המים עם מגבת. התחושה על העור טיפה מוזרה, כי המרקם שלו הופך לקטיפתי יותר ורך מאוד, ללא תחושה של יובש אלא ההיפך. הנקבוביות נראות קטנות יותר וגם הקמטוטים על המצח כמעט ובלתי נראים. בגלל שבסה"כ העור שלי עדיין לא זקוק לטיפולים אינטנסיביים ובינתיים גם לא דורש טיפול בקמטים, האפקט שאני רואה על עצמי הוא שילוב של מראה עור חלק וכן זוהר יותר וגם של תחושה נעימה. אני חושבת שמי שתהנה ממנה יותר הן הנשים הבוגרות יותר שכן יוכלו להינות ממלוא האפקט שהיא נותנת.

המחיר: 152 ש"ח ל-75 מ"ל

מה היא שגרת הטיפוח שלכן ומה עוזר לכן להקפיד ולטפח את עור הפנים באופן קבוע? יש לכן מוצרי "חובה" מנצחים שניסיתן? שתפו בתגובות!

גילוי נאות: הסבון של GiGi, המסכה וקרם הלחות של Ahava נשלחו לסקירה

14 תגובות

  1. פוסט מצויין! אני מכירה את העור שלך מקרוב, והוא נראה נפלא. איך שאת מטפחת אותו - את עושה עבודה טובה.
    מעניין שאת מרגישה שהקרם לחות של אהבה עשיר, אני דווקא חושבת שהוא קליל ונספג עליי ממש מהר. את מסיכת הזוהר אני מאד אוהבת ומשתמשת בה כל שבוע, למרות שאני לא בת 30 ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      הקרם של אהבה כן קליל, אבל כשאני מניחה אותו על הפנים הוא מרגיש לי יותר עשיר בהשוואה לזה של לאוקסיטן לדוגמא והוא גם מעט דביק עלי.

      מחק
  2. אוהבת את לאוקסיטן אבל מודה שלא חקרתי את טיפוח פנים שלהם בינתיים. בינתיים אוהבת דברים טבעיים מאיהרב וחברות ישראליות כמו אנה לוטן.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בדיוק ההיפך, עדיין לא "חקרתי" את עוצרות הIHERB :)

      מחק
  3. אני לגמרי התאהבתי במסיכת הלחות של אהבה. לגבי לאוקסיטן - לחלוטין עשית לי חשק למי הפנים הללו, ולהכניס את האנג'ליקה לרוטינה הקבועה... פוסט כיפי ומעניין!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      היתרון הנוסף של לאוקסיטן הוא שאפשר לקבל שם דוגמיות של מוצרי הטיפוח (חוץ ממי הפנים) ולהתנסות לפני הרכישה. השירות היה נהדר!

      מחק
  4. פוסט נפלא! רוב מוצרי הטיפוח שלי כרגע הם של קלרינס. אבל בא לי לנסות את כל מוצרי הפנים של לאוקיסטן עכשיו..גם אני קיבלתי בזמנו את המסכת לחות של אהבה בגלוסי והשתמשתי בה פעם אחת..אולי אחפש אותה ואתן לה צ'אנס נוסף..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)
      אני גם אוהבת את קלרינס וכרגע יש לי 2 מוצרי עיניים אהובים שעוד יופיעו כאן. אם אני חושבת על זה, קלרינס עדיין לא איכזבו.
      מסיכת הלחות של אהבה נהדרת למצבים של יובש!

      מחק
  5. שמעתי מיד ראשונה על הטיפוח של לאוקסיט'ן, עכשיו אני מכירה את המוצרים...

    השבמחק
  6. קודם כל - ממה שאני זוכרת, העור שלך נראה נפלא :)
    דבר שני - ככל שאני קוראת יותר על מוצרי לאוקסיטן, כך אני יותר ויותר מתפתה לנסות אותם, למרות שיש לי מספיק מוצרים כרגע.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      בהזדמנות, תקחי דוגמיות, הכי טוב לנסות לפני שמתפתים לקנות.

      מחק
  7. סיקרנת אותי מאוד עם 2 הגרסאות של מי הפנים של לאוקסיטן שיש כאן. מרגשיה שזה בדיוק מה שאני מחפשת ויבדק בהקדם.
    אהבה הוא אחד המותגים שהיו מקבלים ממני את אות הקאמבק של השנה :) ניסיתי לא מעט מוצרים שלהם והם הפתיעו אותי לחלוטין.
    והפילינג הזה של לאוקסיטן מדהים!

    השבמחק
  8. פוסט מקסים :-)
    אני גם ממש מחבבת את הקרם פנים אנג'ליקה ועכשיו גרמת לי להתעניין גם בקרם פנים מסדרת האימורטל, כנראה שאני אהיה חייבת לקפוץ לחנות :-)

    השבמחק
  9. השורה התחתונה,בעיני, היא השורה העליונה שלך - הקפדה על שגרת הטיפוח באופן יומיומי.כשזוכרים את זה, ומקפידים על זה - העור נראה אחרת.
    לאחרונה, כידוע, נכנסתי חזק לענייני הטיפוח הטבעי. אין לי צורך בהרבה מוצרים/מרכיבים, אבל באילו שיש לי אני עושה בהחלט שימוש. ואני מאוד אוהבת את הייחוד שבעניין, את הפינוק שהשמנים נותנים וכמובן עם הזמן אני אוהבת את התוצאות. ביניהם שהעור שלי פחות שומני מאשר היה. וגם אם עכשיו חורף, הגעתי למסקנה בשבוע האחרון שבעצם אין לי צורך בפודרה. נכון שעדיין הפנים שלי מבריקות, אבל כבר עדיף לספוח מעט את אזור ה T וזה הכל. הפודרה לא ממשמוסיפה שום דבר. כי השומניות לא כזו נוראית.

    מהמוצרים של לאוקסיטן לא ממש הצלחתי להתלהב. למרות שדווקא קרם הפנים עם מקדם הההגנה מסדרת האנג'ליקה הצליח להתחבב עלי לתקופה מסוימת (סיימתי שני בקבוקים שלו).אהבתי את המרקם הקליל ביחד עם ההגנה היחסית גבוהה של SPF40 אבל האמת שלא ממש אהבתי את הריח. היום יש לי מוצר אחר שרכשתי בויטהקוסט שאני מרוצה ממנו.סולר פרוטקטיב מויסטרייזר של דביטה. מומלץ!

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.