SLIDER

פרפומריה מיוחדת ביפו

בימים האלו אני קצת פחות נוכחת ברשת וגם פחות מתעסקת בענייני הבלוג כי אני מארחת את אבא שלי שהגיע לארץ למשך שבועיים ומטיילת איתו ברחבי הארץ. אתמול במהלך הטיול בנמל יפו וביפו העתיקה, הגענו לשוק הפשפשים ורגע לפני שהחלטנו ללכת הביתה, נתקלתי בחנות מיוחדת ומסקרנת, מסוג שלא ראיתי בארץ עד כה.


מדובר בפרפומריה קטנה שעוסקים בה ברקיחת בשמים בהתאמה אישית, על בסיס תערובות מוכנות או לפי בקשת הלקוח.
הדבר ראשון שרואים ברגע שנכנסים לחנות היא הכמות האינסופית של הבקבוקים ובקבוקונים השונים, כל אחד עם תווית שמפרטת את התווים של אותו הניחוח לפי פירמידת התווים.
The top notes/ The head notes (התווים העליונים) הם אלו שמורגשים בדקות הראשונות לאחר הנחת הבושם והם אלו שאחראים לרושם הראשוני שנוצר לנו מאותו הניחוח. בדרך כלל התווים העליונים הם הקלילים יותר (הדרים, פירות), מהווים כ-20% מתכולת הבושם ומתנדפים במהירות (בין 5 דקות לרבע שעה).

The middle Notes/ The heart notes התווים שמהווים את לב הבושם שבאים לידי ביטוי במלואם לאחר שהתווים העליונים מתחילים "לדהות", בין 10 דקות לחצי שעה, ומורגשים עד שעתיים. בדרך כלל מדובר בתווים פרחוניים או פירותיים.

The base notes (תווי הבסיס) הם הדומיננטיים ביותר, הם מתנדפים באיטיות והם אלו שאחראים על משך הזמן שלוקח לבושם להתנף עד שלא נרגיש את הניחוח שלו.
 
אני לא מומחית גדולה לבשמים ויכולה לבודד מספר תווים תווים דומיננטיים של ההניחוח, אם בכלל, אבל כל הנושא של יצירת הבושם והמשחק של התווים והשילובים שלהם מרתק אותי לחלוטין. הייתי מהופנטת לגמרי מכמות השילובים השונים שקיימים בחנות ובהתחלה היה לי די קשה לחשוב ממה בכלל להתחיל את משימת הבחירה של הבושם שלי.
בדקתי לא מעט קומבינציות ("Mix") כדי למצוא את הכיוון ואת התווים שהתחברתי אליהם יותר. בשלב מסוים האף שלי התחיל לבגוד בי ונעזרתי בפולי הקפה כדי להחזיר לעצמי את חוש הריח, גם אם לא במלואו, כי בכל זאת מדובר בתערובות מרוכזות.
מבחינת הריחות, לא מדובר כאן בניסיון להעתיק את הבשמים המוכרים של המותגים (כמו שקורה ברוב המקומות בסגנון הזה), אלא בתערובות בשמים מקוריות. הריחות לא מורכבים מידי, אבל ממש לא פשוטים או "שטוחים".
אחרי שבוחרים את הניחוח, אפשר לקבל את הבושם בצורת שמן או בספרי על בסיס אלכוהול בריכוז EDP. הכמות המינימלית בשני המקרים היא 10 מ"ל והמחירים נעים מ-80 ש"ח (אם אני לא טועה) ומעלה.

הלכתי על ניחוח פרחוני עדין, שמשלב תווים עליונים פירותיים של ליצ'י, קיווי ו-Golden Quince (פרי שמזכיר תפוח והניחוח שלו מוגדר כתערובת של תפוח ואגס), עם יסמין ושוקולד לבן כ-Heart notes ותווים עציים ומאסק בתור תווי הבסיס. הלכתי על הכמות המינימלית של 10 מ"ל ובחרתי בבסיס שמן. דרושה כמות קטנה של הבושם ובכל לחיצה יוצאת כמות שמספיקה להנחה בנקודות הדופק (מאחורי האוזניים, על פרק כף היד וכו') והבושם מחזיק מעמד עלי למשך שעות ארוכות.
סגנון הבושם שבחרתי מזכיר לי במעורפל את קו הבשמים של Juicy Couture, אבל בגרסה הפחות מורכבת מהם. אני אוהבת את הניחוח החמים והמתוק (במידה הנכונה) של הבושם ומאוד מרוצה ממנו. המחיר: 85 ש"ח, לא הכי זול, אבל יספיק להמון זמן כי נדרשת כמות קטנה בכל שימוש.
מאוד אהבתי את החנות וממליצה לכן לבקר שם בהזדמנות, אם לא בשביל לקנות אז לפחות בשביל החוויה המיוחדת!

תוך כדי שכתבתי את הפוסט, מצאתי כמה כתבות מעניינות על בשמים, ההיסטוריה של הבושם, המרכיבים ועוד, כך שהכתיבה של הפוסט הקצר הזה נקטעה אצלי לא מעט פעמים כי אין סוף למידע המעניין שניתן למצוא על הבשמים ברחבי הרשת.
1. כתבה על היסטוריה של הבושם מתוך האנציקלופדיה של Ynet (קישור)
2. כתבה מקיפה בוויקיפדיה (באנגלית) על בשמים, מהיסטוריה ועד המרכיבים והריכוזים השונים (קישור)
3. 2 בלוגים מעולה "Now smell this" ו-"Fragrantica" שמוקדשים לבשמים וניתן למצוא שם מידע מקיף על כל מה שתרצו לדעת על הבשמים.
© Stars of Alex • Theme by Maira G.