SLIDER

השלווה הסקוטית והפינוק הצרפתי

איך מגיעים לסקוטלנד תוך שעה וחצי? אורזים מזוודה ומצב רוח טוב ויוצאים לחופשה מפנקת במלון הסקוטי בטבריה, שם תופתעו לגלות פיסת חו"ל קטנה שנמצאת על שפת הכנרת.
המתחם של המלון, שמתפרס על שטח של 16 דונם, הוא מבנה היסטורי שסיפורו מתחיל מסוף מאה ה-19 עם הגעתה לארץ של משלחת הסיוע מטעם הכנסיה הסקוטית. ד"ר טורנס, שעמד בראש המשלחת השתקע תחילה בעיר העתיקה בטבריה, שם פתח מרפאה שהעניקה סיוע רפואי לתושבים ולאחר מכן ב-1894 נפתח בית החולים הסקוטי. בית החולים פעל עד 1959 והיה בית היולדות המרכזי של האזור ולאחר מכן הוסב במשך 40 שנה הבאות ל-guest house לצליינים הנוצרים שבאו לארץ הקודש.
המבנה המרכזי שבו שכן בית החולים הסקוטי
ב-1999 החליטה הכנסיה הסקוטית, שהמקום נמצא בבעלותה עד היום, להפוך את המתחם לבית מלון שבהמשך פתח את שעריו ופועל במתכונתו הנוכחית משנת 2004.
החוויה מתחילה מהרגע שבו נכנסים לשטח של המלון וללא ספק חשבו כאן על הפרטים הקטנים ביותר כדי להפוך את החופשה למהנה במיוחד.
אי אפשר להתעלם מהאוירה שעוטפת את המקום ומרגע שנכנסים פנימה יש הרגשה של רוגע וניתוק, כאילו העולם שבחוץ אינו קיים עוד. בתור תושבת אזור המרכז, עם כל הרעש והתנועה והסטרס, שלעתים לא נותנים מנוחה אפילו בלילה, הרגשתי את הקונטרסט הזה מהרגע הראשון.
המתחם של המלון כולל מספר מבנים, ביניהם המבנה המרכזי (בית היולדות וחדר הניתוחים וההתאוששות) שכיום נמצאת בו המסעדה והבר של המלון, בית הרופאים (משכנם של ד"ר טורנס ומשפחתו ובניין חדרי המלון כיום), The old manse  (בית הכומר ובית הספר לאחיות לשעבר), הבניין החדש בן 5 קומות על שם בנו של ד"ר טורנס וכו'. השטח שמסביב עטוף בגנים מהממים והשיטוט במקום הופך לחוויה בפני עצמה.
המקום שהכי התחבב עלי הוא הספסלים המדנדנדים שמהם ניתן להינות ממראה הכנרת ומהשקט.
לא תשמעו כאן מוסיקה בווליום גבוה או כל רעש אחר, כך שאפשר להינות מהשקט ללא שום הפרעה, לקרוא ספר או לטייל בגנים או סתם להתפעל מהנוף הפסטורלי.
המלון הוכרז כמלון ללא עישון ובנוסף מבקשים מהאורחים להימנע משימוש בטלפון הסלולרי בשטחים הציבוריים ויש אפילו אזורים שבהם דאגו שלא תהיה קליטה או אינטרנט אלחוטי (כמו חדר האוכל לדוגמא שעוד אדבר עליו בהמשך). אם כבר רוגע וניתוק, אז עד הסוף!
למרות שמדובר כביכול בבית מלון "צעיר", יש הרגשה שהמסורת והמנהגים נשמרו שם במשך שנים רבות. כך למשל, שעה 5 אחר הצהריים היא שעת התה שמלווה גם בעוגיות הסקוטיות הטעימות להפליא ובימים שישי תוכלו להינות ממוסיקה קאמרית ובערב אפשר להתענג על כוסית וויסקי או יין משובח בבר.
אם תהיתם אם אפשר לראות גם גברים הלבושים בקילט הסקוטי המסורתי, תשריינו לכם מקום ל-Burns Supper, שמתקיים ב-25 בינואר כל שנה.
האוכל שמוגש במסעדת טוראנס הוא חוויה בפני עצמה ולא תשאיר אתכם אדישים. בארוחת הערב העשירה היה די קשה להחליט ממה להתחיל ורציתי לטעום מהכל, החל מהגבינות הקשות שאני כל כך אוהבת, המבחר הגדול של המנות הראשונות (השרימפס על מצע של מלפפון וגבינה וקוויאר אדום, פטריות ממולאות בגבינת סלמון, פטה כבד ועוד) ועד המנות הבשריות.
והקינוחים... נראה לי שאתן לתמונות לדבר כי באמת שאי אפשר להעביר חוויה קולינרית שכזאת במילים.
ומה צריכים כדי להשלים את החופשה המרגיעה והמפנק? טיפול בספא כמובן!
בגלל הסטנדרטים הגבוהים של המלון והרצון להעניק לאורחים חוויה מיוחדת במינה, נוצר שיתוף הפעולה עם חברת הטיפוח הצרפתית L'occitane.
המתחם נקרא "Lakeview Wellness Centre" ושוכן במבנה נפרד בן 3 קומות, גם הוא מבנה היסטורי משומר ששוחזר ושופץ בקפידה.
אני גיליתי את לאוקסיטן רק לאחרונה ולאט לאט התחלתי להתנסות במוצרים המעולים שלהם ונכון להיום יש ברשותי מספר מוצרי טיפוח הפנים של המותג שאני מאוד אוהבת. עוד סיבה לחיבה המיוחדת למוצרי המותג היא הריחות המעולים שבכל שימוש יוצרים סוג של חוויה ארומתרפית.
כל המוצרים המשמשים לטיפולים הם מוצרי לאוקסיטן, כאשר את חלקם ניתן לרכוש מחנויות הרשת וחלקם מרוכזים יותר ומיוצרים במיוחד עבור הטיפולים בספא.
בקומת הכניסה נמצאים 9 חדרי טיפולים, כולל חדר זוגי מרווח עם ג'קוזי, למגוון טיפולי גוף שונים, חדר לטיפולי פנים קוסמטיים מפנקים לרעננות והזנה (עם מוצרי סדרת האנג'ליקה) או אנטי-אייג'ינג (עם מוצרי סדרת האימורטל).
חדר טיפולים זוגי
חדר טיפולי הפנים

בקומה התחתונה ממוקם החמם הטורקי שכרגע נמצא בשלבי הסיום ויציע עוד מגוון טיפולים יחודיים.
ובקומה העליונה אפשר למצוא חדר יוגה וחדר כושר קטן אך משוכלל.

ואיך אפשר בלי החנות של לאוקסיטן?

בחרתי את עיסוי הארומקולג'י המרגיע, שמשלב עיסוי שבדי בשילוב עם שמנים ארומטיים. אני מאוד אוהבת מסאז' ונהנית מאוד כל פעם שיוצא לי לבלות בספא, אבל הפעם, בנוסף לעיסוי הסופר מרגיע בליווי של מוסיקה שקטה וריחות משכרים, החוויה הייתה שונה והרגשתי שנעלמתי מכדור הארץ למשך 60 דקות ואז שבתי בחזרה.
אחרי הטיפול ישבתי בחדר המנוחה ובהיתי בנוף של הכנרת, עם כוס של חליטת תה מתוקה ואם זה היה תלוי בי הייתי נשארת ככה כמה שעות טובות. למרות שמדובר בעיסוי, אחרי שהגוף "נרגע" גם המחשבות וגם מצב הרוח הפכו לרגועים ושלווים יותר. לא התפנקתי ככה הרבה זמן, באמת.
הזמן עובר מהר כשנהנים, אבל החופשה הקצרה הזאת השאירה לי טעם של עוד ואני כבר מתכננת את הביקור הבא (הפעם במתכונת הזוגית). אני מקווה שהצלחתי להעביר לכן לפחות חלק קטן מהחוויה המיוחדת שלי!

לאתר של המלון הסקוטי תקליקו כאן

לעוד חוויות מהטיול:
"יש יופי בכולנו"
"שקר החן והבל היופי"
"All My Hobbies"

גילוי נאות: הוזמנתי למלון מטעם היח"צ של החברה

7 תגובות

  1. נראה לי שכולנו נצטרך לחזור לשם לפעם נוספת של הנאה!

    השבמחק
  2. איזה פוסט נהדר. אין מה לה להוסיף מלבד שצריך לקפוץ לשם שוב (ושוב ושוב....) D:

    השבמחק
  3. איזה תמונות יפות, נראה מפתה מאוד, וכמה את יפה, את נראית כמו ליידי וניכר שנהניתן כולכן בצוותא, כי-ף

    השבמחק
  4. אנונימי30.1.2013, 9:30

    יקירה שלום,
    הרשי לי להודות לך על הבלוג הנהדר שאת כותבת, מאוד אמיתי, כנה ומועיל.
    המלון בהחלט תענוג צרוף, אולם המחיר זה כבר סיפור אחר. בכול אופן טוב לדעת שעדיין יש קצת תרבות במדינתינו, גם עם כי במחירים מופקעים קימעה.

    סבטה

    השבמחק
  5. זה מדהים איך כל אחת מאיתנו צילמה באותו מקום, אבל יש כזה שוני בתמונות ובפוסטים! רואים שכל אחת לקחה משהו אחר מהחוויה.

    התאהבתי במלון...

    השבמחק
  6. ואו ואו ואו
    דווקא בימים האחרונים שאני מרגישה שהכל מלא בלחץ וסטרס זה בדיוק המקום שהייתי רוצה להיות בו. גם אם נתעלם (איך אפשר?) מהאוכל המדהים, הייתי שמחה להיות במקום הפסטורלי הזה רק בשביל להרגיש את הרוגע, הנוף, להתענג על כל אילו עם ספר ביד ולשכוח מהכל. ואם אפשר להוסיף לזה גם טיפול מרגיע ואוכל שווה - עוד יותר טוב! :)
    לגמרי עשית לי חשק!
    לא יודעת מה המחירים של התענוג הזה, אבל יתכן שאפילו אבדוק את העניין. בחיי שאני לא זוכרת מתי פעם אחרונה הייתי בחופש..

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.