SLIDER

פותחים את הקיץ עם La Roche-Posay

הקיץ כבר כאן והעונה החמה (אם לא נגיד רותחת) של השנה כבר השתלטה עלינו מכל הבחינות. מצד אחד קיץ זה תמיד כיף והוא מביא איתו גם מצב רוח מעולה, מצד שני זאת גם התקופה שבה אנחנו נחשפים לשמש באופן מירבי ויש לזה השלכות. באופן אישי נושא ההגנה מפני קרני השמש המזיקים מאוד חשוב לי ובפוסט הקודם כבר למדתי יחד איתכן על קרינת השמש, ההשפעה שלה עלינו ועל סוגים שונים של תכשירי ההגנה. היום נמשיך לעסוק בנושא ואדבר על המוצרים השונים שנמצאים היום על המדפים שנועדו להגן על העור מהקרינה המזיקה באופן מירבי.
בחודש שעבר הוזמנתי לאירוע של "La Roche-Posay", מותג דרמו-קוסמטיקה צרפתי, שעסק בנושא ההגנה מהשמש. הבחירה של מיקום האירוע לא הייתה אקראית: חוף הים. נפגשנו בשעות אחר הצהריים (אחרי 4 ליתר דיוק), שזה הזמן המומלץ לשהייה בשמש שבו עוצמת הקרינה כבר הולכת וקטנה, ודיברנו על המודעות להגנה יעילה מקרני השמש וגם על ההשלכות של החשיפה הממושכת אליה. היה מהנה ומעניין!
La Roche-Posay נקרא על שם הכפר הקטן במרכז צרפת שבו ניתן למצוא את המים הטרמליים היחודיים והמעושרים בסלניום שמהווים חלק מהמרכיבים של מוצרי המותג וידועים בתכונות של נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים). בנוסף, כל המוצרים של המותג פותחו תחת פיקוח דרמטולוגי, לא מכילים בושם, לא מכילים חומרים משמרים (פרבנים) ובעלי פורמולה עדינה כך שמתאימים לאנשים בעלי עור רגיש.
Anthelios היא סדרת מוצרי הגנה מהשמש למבוגרים ולילדים, המעניקה הגנה גבוהה במיוחד לכל סוגי העור ובפרט לעור רגיש, עם כמות מופחתת של מסננים כימיים. 
מצאתי סרטון נהדר של La Roche-Posay שמראה מה קורה לעור שלנו בחשיפה לקרינת ה-UV וגם על פעולת ההגנה של תכשיר ההגנה.
קיבלתי 3 ממוצרי הסדרה והיום אסוקר אותם עבורכן ואספר על חווית השימוש שלי.

אתחיל מ-Anthelios XL Extreme Fluid SPF50 שמיועד לעור הפנים.
דברי החברה: תחליב במרקם נוזלי לעור הפנים, לא שומני (אינו דביק), אינו מותיר סימנים לבנים. מתאים לעור רגיל-מעורב. מהווה בסיס לאיפור.  
מרכיבים: התכשיר שייך לקטגוריית Broad Spectrum, כלומר חוסם את קרינת UVA ו-UVB. ברשימת המרכיבים ניתן למצוא את שני הסוגים של המסננים: הכימי Butyl Methoxydibenzoylmethane (או Avobenzone) ו-Octocrylene. הפיסיקלי: Titanium Dioxide.
זאת הייתה ההתנסות הראשונה שלי עם מוצרי הסדרה וה-Extreme fluid סיקרן אותי במיוחד. כידוע אין הרבה מוצרי הגנה לפנים שגם מציעים הגנה גבוהה מקרינת UV וגם מרגישים נעים על העור. התכשיר של לה רוש פוסיי מבטיח לפתור את הבעיה.
* הוא מגיע באריזת פלסטיק קומפקטית וקלה ונוח לשימוש.
* המרקם שלו אכן נוזלי ומרגיש די קליל בהשוואה למוצרים האחרים שניסיתי בעבר.
* כדי לקבל את האפקטיביות המלאה של מסנן הקרינה חייבים להניח את התכשיר ישירות על העור, כי במידה ומניחים אותו על שכבת קרם לחות לדוגמא, המסנן הכימי שבו יהיה פחות יעיל כי יתקשה להיספג לתוך העור.
ועוד נקודה חשובה: אם משלבים 2 מוצרי פנים שמכילים מסנני קרינה, לדוגמא את תכשיר ההגנה ואת המייק אפ או את תכשיר ההגנה ואת קרם הלחות, ההגנה האפקטיבית שנקבל היא זאת של המוצר הראשון שהנחנו על העור. למשל, אם אני משתמשת בתכשיר ההגנה של לה רוש פוסיי בעל SPF 50 ומייק אפ עם SPF 20 השילוב של שניהם לא יתן לי הגנה של SPF70 אלא הגנה של SPF50 של תכשיר ההגנה בלבד, כי אותו אני מניחה לפני המייק אפ. (הסבר מפורט ניתן לראות בסרטון כאן)
* הקרם נוח להנחה ומתפזר בקלות על עור הפנים הנקי. הוא קצת מלבין בהתחלה, אבל זה הולך ונעלם ברגע שהוא נספג "ומתיישב" על העור.
* בתור בסיס למייק אפ הוא לא אידאלי, אבל גם לא גרוע. בדומה לתכשירי הגנה האחרים בעלי מקדם הגנה גבוה הוא כן מורגש על העור, אבל לא מכביד, אלא נעים ולא דביק במיוחד. ניסיתי אותו כבסיס למייק אפ עמיד (קולורסטיי של רבלון) ולא הייתה שום בעיה בהנחה של המייק אפ עליו. העמידות לאחר מכן הייתה טובה, אבל העור התחיל להבריק יותר מהר מהרגיל במהלך היום ודרש פידור קל. אני מניחה שבמקרה של המייק אפים הפחות עמידים זה היה קורה עוד יותר מהר.
אני חושבת שבעניין העמידות של המייק אפ לא כדאי לצפות מאף תכשיר הגנה לניסים ונפלאות כי תמיד נרגיש שהמייק אפ יושב על העור יותר טוב בלעדיו. לכן אני חושבת שצריך פשוט למצוא מוצר שיחיה בשלום עם שאר האיפור ולהיות מודעים לחסרונות שלו.
* בסה"כ אני מאוד מרוצה מה-Extreme fluid, למרות החסרונות שציינתי, כי הוא מספק לי את ההגנה המירבית מקרינת UV וגם נוח לשימוש ולא מכביד על העור שלי.
* ללרוש פוסיי קיימת גם גרסה אחרת של תכשיר ההגנה לפנים שמיועד לעור יבש: Melt-in Cream SPH50.
מחיר: 140 ש"ח ל-50 מ"ל

הבא הוא ספרי הגנה Dermo-Kids Spray SPH50.
מדובר בספרי הגנה שמיועד לעור הרגיש ועדין של הילדים שמספק הגנה גבוהה מפני קרינת השמש.
הידעתן:
* 80% מנזקי השמש מצטברים עד גיל 18.
* תינוקות וילדים רגישים לשמש פי 3 ממבוגרים לכן ממומלץ לא לחשוף את הילדים לשמש בין השעות 10-16 (כמו במקרה של המבוגרים) שאלו שעות עומס החום המרביות.
* מותר להשתמש בתכשירי הגנה יעודיים לתינוקות שעברו את גיל החצי שנה.

במקרה של תכשירי ההגנה לגוף אני תמיד מעדיפה להשתמש ב-spray מאשר בקרמים בטיובה הרגילה. הפעולה היא תמיד יותר זריזה ודורשת פחות התעסקות ומאמץ. הפעם מדובר בספריי קצת שונה ממה שהייתי רגילה אליו כי המרקם שלו  לא נוזלי ושקוף כמו ברוב המוצרים שיש בשוק, אלא מדובר בתחליב לבן ונוזלי. אני לא מניחה אותו ישירות על העור כדי לא ללכלך אלא מוציאה את הכמות הרצויה על כף היד ואז מניחה.
הוא מלבין את העור, אבל נמרח בקלות ונטמע בתוך העור די בקלות והלובן נעלם תוך מספר דקות.
רמת הדביקות: קלה עד בינונית ותלויה בכמות החומר שמניחים. בגלל שאני משתדלת להיות ילדה טובה ולהשתמש בתכשיר ההגנה לפי הכללים, אני מניחה כמות די נדיבה (כפית של קרם על כל יד, בסביבות 2 כפיות על אזור המחשוף והכתפיים) לכן לאחר ההנחה הקרם בהחלט מורגש על העור. מצד שני אין בו את הדביקות המרגיזה והמיוזעת שיש לתכשירים האחרים בעלי מקדם הגנה גבוה והוא בהחלט נסבל גם כשמדובר בטיול בשמש.
התכשיר מבוסס על שילוב של מסננים כימיים ופיסיקליים זהים לאלו של Extreme fluid, לא מכיל בושם וחומ ופרבנים.
מחיר: 149 ש"ח

האחרון: Anthelios XL Stick SPF50
מדובר בתכשיר הגנה בצורת סטיק שמגיע באריזה שמזכירה שפתון. הסטיק נועד לשימוש באזורים הרגישים, כמו אזור העיניים, האף, שפתיים, צלקות ושומות. הוא קומפקטי ומתאים לנשיאה בתיק.
בדומה לשאר המוצרים, במרכיבים שלו ניתן למצוא מסננים כימיים ופיסיקליים. המוצר נטול פרבנים, לא מבושם ובנוסף גם עמיד במים (waterproof).
בהתחלה הסטיק היה נראה לי כמו מוצר די מיותר, אבל לאט לאט גיליתי את היתרונות שלו והיום אני חושבת שהוא אחד המוצרים הפרקטיים שיש.
הסטיק עצמו נראה כמו שפתון בצבע לבן, נטול ריח לחלוטין. הוא מתקבל שקוף על העור ולא מלבין, מרגיש קצת שמנוני על העור אבל לא דביק. השתמשתי בו גם להגנה על השפתיים והוא הרגיש מצויין, ללא טעם או ריח לוואי.
היתרון הגדול של המוצר הזה לדעתי הוא שניתן בקלות להשתמש בו באופן נקודתי בעת הצורך, למשל במקרה של נקודות חן ושומות שמחייבים התייחסות מיוחדת.
אני לא חושבת שזהו מוצר חובה, אבל הוא בהחלט נותן מענה מצויין עבור מי שזקוק לשימוש בתכשיר ההגנה באזורים נקודתיים בגוף וגם עבור מי שמאוד מקפיד על שמירת כל כללי ההגנה על העור ומקפיד גם על הפרטים הקטנים, כמו למשל אזור השפתיים או האוזניים.
מחיר: 119 ש"ח

את המוצרים של La Roche-Posay ניתן להשיג בבתי מרקחת פרטיים בלבד ומוצרי ההגנה של המותג נמכרים ב-40% הנחה. 

שיהיה קיץ מהנה ומוגן!


* גילוי נאות: המוצרים שהצגתי התקבלו לסקירה.
5 תגובות

הגנה ללא הפסקה

כולנו יודעים שחייבים להגן על העור שלנו מפני קרינת השמש המזיקה. הנושא הזה תמיד נמצא בתודעה שלי ואני מקווה גם שבתודעה של רובכם ועם השנים המודעות והידע בנושא הזה הולכים וגוברים. כל שנה לקראת עונת הקיץ אנחנו מתחילים לראות קמפיינים מגוונים של מוצרי ההגנה וקמפיינים להעלאת המודעות לנושא של נזקי קרינת השמש (כמו זה של האגודה למלחמה בסרטן). השמש פולטת את קרינת ה-UV המזיקה בכל ימות השנה, ללא קשר למזג האויר, לכן ההגנה המתמשכת על העור שלנו היא הנושא שרלוונטי כל השנה. זהו נושא עצום, לכן בסוף הפוסט אצרף קישורים לאתרים בהם תוכלו לקרוא על הכל בהרחבה.

בנימה קצת יותר אישית, אני מודה שהייתי רוצה להשתמש במקדם ההגנה לפנים ולגוף על בסיס היומי 365 ימים בשנה אבל לא כך קורה בפועל. ב-90% מהזמן תתפסו אותי עם מקדם הגנה על עור הפנים, בין אם הוא משולב במייק אפ שלי ובין אם זהו הבסיס שלפני. לעומת זאת, אני מודה שב-90% מהזמן לא תתפסו אותי עם מקדם הגנה על הגוף וזה עניין חמור בעיני. הרי אם חושבים בהגיון, אז אין שום היגיון בלהגן רק על עור הפנים ולהשאיר את שאר הגוף חשוף לקרינה המזיקה, נכון? התירוץ שלי כאן הוא מאוד פשוט: בעוד שמקדמי ההגנה לפנים יכולים להשתלב טוב עם האיפור היומיומי ולא להיות מורגשים על העור, רוב מוצרי ההגנה לגוף פשוט בלתי נסבלים על העור, במיוחד בקיץ כמו שיש לנו בארץ. עוד לא מצאתי מוצר שלא יגרום לי להרגיש דביקה, מזיעה ומבריקה. אז ב-90% מהזמן אני אומרת לעצמי "טוב, נו, זה רק 5 דקות בשמש עד שאגיע לעבודה, לא נורא" ועוד דברים בסגנון. ב-10% מהזמן, במיוחד בימים שאני יודעת שאצטרך להיות הרבה בחוץ, אני לוקחת את עצמי בידיים ושמה את קרם ההגנה שלי, למרות שאני יודעת שאני אתעצבן על התחושה שלו כל היום לאחר מכן.
הפוסט הזה נועד בשבילי ובשבילכן, במיוחד אם אתן מזדהות עם המצב שלי, כדי להגביר את המודעות לנושא ההגנה ולנסות להעלות את אחוז ההצלחה של ישום הכללים אפילו בטיפה.
נתחיל לעשות סדר!

מה הם נזקי השמש הנגרמים לעור שלנו?
* הזדקנות מוקדמת של העור
* קמטים
* כתמים ופיגמנטציה
* סרטן העור

מה היא קרינת UV?
(מקור)
האור שנפלט מהשמש מורכב למעשה מגלים שונים באורכים שונים, לכן קיימים סוגים שונים של קרינה שנפלטת מהשמש. העין האנושית מסוגלת לראות רק חלק קטן מהקרינה הזאת והוא נקרא "האור הנראה". את החלק הבלתי נראה אנחנו לרוב גם לא מרגישים. הקרינה האולטרה סגולה (UV) היא קרינה בלתי נראית ומחלקים אותה ל-3 קבוצות, כאשר לכל אחת מהן יש עוצמה שונה ולכן גם השפעה שונה.
(מקור)
גלי ה-UVC (הכי קצרים ועוצמתיים ולכן גם הכי מזיקים) לא מגיעים לכדור הארץ הודות לשכבת האוזון.
גלי ה-UVB, חודרים דרך האטמוספרה ופוגעים בעור שלנו. הם האחראים על שיזוף וכוויות וגם תורמים להזדקנות המוקדמת של העור, במיוחד לאחר חשיפה ממושכת.
גלי ה-UVA מסוגלים לחדור לעומק של שכבות העור ולגרום לנזקים לטווח ארוך, כמו הזדקנות העור, כתמים, קמטים וסרטן.

מה עושים?
הצעד הראשון הוא חשיפה מבוקרת לשמש.
הזמנים המומלצים הם עד 10 בבוקר או אחרי 16 אח"צ, כאשר בין 10 בבוקר ל-16 אלו הזמנים בהם יש את קרינת השמש המירבית
הצעד השני: שהייה בצל וביגוד מתאים
אורח החיים שלנו בוודאי לא מאפשר לנו לבחור מתי להיחשף ומתי לא להיחשף לשמש, לכן המינימום שניתן לעשות הוא לשהות בצל ככל הניתן. בנוסף, האגודה למלחמה בסרטן ממליצה ללבוש בגדים ארוכים שיכסו את הגוף (חולצה עם שרוולים ומכנסיים עד הברך לפחות). התנאי הזה הוא בלתי אפשרי לישום מבחינתי בחום של הקיץ הישראלי, במיוחד כשנמצאים הרבה בחוץ.
עוד אביזר הכרחי מאוד: משקפי שמש איכותיים שיגנו על העיניים שלנו וגם על העור שמסביב וזהו אחד הכללים הקלים יותר לביצוע.
הצעד השלישי: שימוש בתכשירי הגנה. חשוב להדגיש שכל התכשירים למיועדים לשימוש עם שאר אמצעי ההגנה ואין להסתפק רק בהם, כי אינם יכולים להגן על העור באופן מוחלט.

מי זקוק לתכשירי הגנה מקרינת השמש? והתשובה היא: כמובן, כל אחד, ללא יוצא מן הכלל.
חייבים להשתמש תכשירי ההגנה על בסיס יומיומי, ללא קשר לצבע העור, אפילו בימים סגריריים ומעוננים. מצבים שדורשים הקפדה מיוחדת: כשנמצאים בקרבת מים, חול או שלג, כאשר קרינת השמש מוחזרת מהם ולכן קיימת חשיפה מוגברת של העור לקרינה הזאת.

מה הוא תכשיר הגנה? 
הוא מוצר שמכיל מרכיבים מיוחדים שבעזרתם הוא מחזיר או בולע את קרינת ה-UV אליה אנחנו נחשפים והוא אחד הצעדים החשובים בהגנה על העור שלנו מנזקי השמש. תכשירים אלו מגיעים בצורות ומרקמים שונים: קרם, ג'ל, תחליב, ספריי, סטיק וכו'.

מה הם ההבדלים בין התכשירים השונים?
ההבדל הראשון הוא ה-Sun Protection Factor (ה-SPF). מקדם ההגנה הוא מדידת האפקטיביות של המוצר בהגנת העור נגד קרינת UVB בלבד (זאת שגורמת לאודם ולכוויות בחשיפה לשמש). בחישוב גס, ככל שה-SPF יותר גבוה, כך האפקטיביות של התכשיר טובה יותר.
על תכשירים מסויימים לצד ערך ה-SPF תוכלו למצוא גם את ערך ה-PA, שמראה על כך השתכשיר מגן גם מקרינת ה-UVA (מסמנים בין 1 ל-3 פלוסים ליד ה-PA וככל שיש יותר, כך התכשיר מספק הגנה יותר גבוהה).

כדי למנוע בילבול בקרב הצרכנים, FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) הסדירו את הסימון של תכשירי ההגנה מהשמש כך שמסוף 2012 אנחנו נסתבך קצת פחות. (את הכתבה המלאה אפשר לקורא כאן). הסימון החשוב ביותר שנחפש הוא "Broad Spectrum Protection", שאומר שהתכשיר מגן נגד קרינת UVA וגם נגד קרינת UVB.
עוד על הסימון החדש של תכשירי ההגנה ניתן לקרוא אצל Temptalia בפוסט הזה.

ההבדל השני הוא סוג המסנן לפי המרכיבים, שמתחלק ל-2 קבוצות: כימי ופיסיקלי.
"המסנן הכימי" הוא חלק ממרכיבי תכשיר ההגנה שנספג בתוך העור וברגע שנחשפים לקרינת UV היא נבלעת בתוכו ולא חודרת לתוך העור ולכן גם לא גורמת לנזק. בגלל שהמסנן חייבם להיספג בתוך העור, חייבים להניח אותו 20 דקות לפחות לפני החשיפה לשמש כדי שיהיה אפקטיבי. רשימת המרכיבים של המסננים הכימיים ניתן למצוא כאן.
אחד המרכיבים הידועים במסננים הכימיים הוא PABA, שידוע ביכולת המצויינת שלו בספיגת קרינת UVB ועד לא מזמן היה נמצא בשימוש נרחב אצל יצרני תכשירי ההגנה. בגלל החסרונות הרבים שלו בין היתר הכתמה של הבגדים, צריבה של העור ובעיקר גרימת תגובה אלרגית, רגישות, דרמטיטיס. נכון להיום המרכיב הזה כמעט ולא קיים בתכשירי ההגנה. 
עוד מרכיבים של מסנני קרינה שעלולים לגרום לתגובה אלרגית ניתן למצוא בלינק הזה
"המסנן הפיסיקלי" לא נספג אלא נמצא על פני העור ומחזיר או בולע את קרני ה-UV. 2 המרכיבים ידועים בקטגוריה הזאת הם: Titanium Dioxide, שנותן הגנה מקרינת UVB והגנה חלקית נגד קרינת UVA ולא גורם לרגישות או אלרגיות. המרכיב השני הוא Zink Oxide שנותן הגנה מלאה מ-UVA וגם מ-UVB (וזה ה-Broad spectrum protection). החסרון של התכשירים שמכילים מסננים אלו הוא המרקם שלרוב שמנוני וגם משאיר שכבה לבנה על העור. בנוסף, קשה להגיע למקדמי הגנה גבוהים רק בעזרתם של המסננים הפיסיקליים לכן רוב המוצרים היום מכילים תערובת של שני הסוגים, הפיסיקלי והכימי למרות שזה מבטל את היתרון של השימוש במסנן הפיסיקלי בלבד. 

השימוש הנכון בתכשיר ההגנה.
הכמות:
הכמות של תכשיר ההגנה שמניחים על כל הגוף להגנה המלאה ולקבלת האפקטיביות המלאה של התכשיר היא 30 מ"ל (1 oz). ברגע שמניחים פחות, האפקטיביות של מסנן הקרינה יורדת בצורה דרסטית. לכיסוי של פנים וצוואר נשתמש בכמות של כפית אחת של התכשיר, לכיסוי של יד אחת - כפית אחת, רגל אחת + ירך - 2 כפיות, חזה ובטן - 2 כפיות.
לא לשכוח: שפתיים, אוזניים, כפות הידיים והרגליים והצוואר.

הסדר: תכשיר ההגנה תמיד מונח ראשון!

כללי אצבע לשימוש בתכשירי ההגנה (מקור):
1. למרוח כל יום, בכל עונות השנה
2. למרוח בבוקר ולחדש את המריחה בצהריים
3. למרוח שנית אחרי כל טבילה במים
4. למרוח על כל האזורים החשופים
5. מריחת תכשירי ההגנה אינה תחליף למניעה מחשיפה לשמש.

עוד עניין חושב שאני רוצה להתייחס אליו הוא המשיכה התמידית שלנו לשיזוף ולשאיפה להגיע לעור בגוון ברונזה.
אני זוכרת שבתור מתבגרת אי אפשר היה שלא להשתזף ברגע שהגיעה העונה החמה של השנה או כשנסענו לחופשה כי השיזוף נחשב לאופנתי, לגוון עור בריא יותר. זה היה מושרש בתודעה שלנו. העור שלי לא משתזף טוב והגוון גם לא נשאר לאורך הזמן, לכן היו לי בעבר הרבה ניסיונות כושלים של שיזוף וכוויות שמש שבדיעבד אני ממש מצטערת שעשיתי את זה לעצמי. עם השנים ההתייחסות לשיזוף התחילה להשתנות, במיוחד אחרי המחקרים הרבים שנעשים בחקר של סרטן העור והקשר שלו לחשיפה לקרינת UV. התהליך של השינוי התודעתי נמשך גם בימים האלו.
השורה התחתונה היא: שיזוף זה לא בריא. נקודה. לא במינון של 5 דקות ביום ובטח שלא בעזרת מיטת השיזוף. שיזוף הוא גם לאו דווקא מכוון, אלא הכוונה היא גם לחשיפה היומיומית שלנו לקרינת ה-UV (לדוגמא, בדרך לעבודה, באוטו, אפילו חשיפה לקרינה של מנורות מסויימות שפולטות קרינת UV).
אני חושבת שבמקרה הזה הממראה החיצוני הנחשק לא שווה את הפגיעה בעור שלנו. מי שבכל זאת מחפשת להתהדר בגוון עור זהוב ושזוף תמיד יכולה לפנות למשזפים העצמיים שמקנים לעור את הגוון הרצוי ללא צורך בחישפה לשמש והיום קיים מגוון רחב של מוצרים אלו.

אני מאחלת לכן להיות בריאות ומוגנות ולהפוך את שיגרת ההגנה ואת תכשירי ההגנה לחברים הכי טובים שלכן. השינוי הוא קשה וביצוע הכללים שדיברתי עליהם כאן עוד יותר, אבל כל שינוי מתחילים מצעד אחד קטן ואז מתקדמים. 
שתפו בתגובות: מה היא שיגרת ההגנה היומיומית שלכן?

בהכנת הפוסט השתמשתי במידע מהאתרים הבאים:
האגודה למלחמה בסרטן
אתר העור הישראלי
American Academy of Dermatology
FDA
Wikipedia: Sunscreen
Skincancer.org
26 תגובות

Essie - Mint Candy Apple

הלק שתראו היום הוא ללא ספק אחד הלהיטים של Essie ומאז שיצא אי שם ב-2009 בקולקציית חורף של המותג הוא הספיק לככב באינספור מגזינים ובלוגים. הקשר בין חורף לבין גוון הלק הזה מקרי לחלוטין ובעיני מדובר באחד הלקים הקיציים המוצלחים שיש.
אחד הטרנדים הבולטים של עונת האביב-קיץ 2012 הוא ללא ספק צבעי המנטה, הירקרקים והפסטליים, ששולטים בלא מעט קולקציות של המעצבים המובילים בעולם.
(מקור)
כידוע, ירוק על שלל גווניו הוא לא הצבע האהוב עלי במיוחד, בין אם מדובר בגוון של לק ובין אם מדובר בבגד או באקססוריז. השנה מאוד התחברתי לטרנד הגוונים הפסטליים וגווני המנטה עשו לי את זה במיוחד. אחרי שמצאתי חולצה בגוון הנחשק (קליק לתמונה) הגיע תורו של הלק ו-"Mint Candy Apple" ישר עלה בזכרוני.
אל תתנו לחזות הפסטלית והרכה להטעות אתכן, מדובר בלק עם נוכחות רבה שאי אפשר לפספס. ברוב התמונות (כולל את שלי) המצלמה מעוותת את הגוון שלו ומוסיפה לו נגיעה של צבע תכלת שלא קיים בו במציאות.
המרקם טיפקסי, אטום ועבה. הוא די קשה למריחה, כאשר השכבה הראשונה מתקבלת לא אחידה במיוחד ורק השכבה השניה מביאה למריחה מושלמת. להשלמת הלוק המוקפד חייבים שכבת Top Coat/מייבש לק, שנותנים ללק גימור גלוסי שחסר לו.
בדומה לשאר הלקים במרקם טיפקסי שיש ברשותי, גם "Mint Candy Apple" לא עמיד במיוחד. עלי הוא מחזיק יום וחצי - יומיים במצב המושלם וברגע שהוא מתחיל להיראות לא מושלם ומופיעים קילופים קטנים בקצה הציפורן חייבים להוריד אותו, אחרת כל המראה הופך ממוקפד למוזנח.

הלק הזה הוא אחד האהובים עלי בתקופה הזאת והוא נראה מושלם (ואופנתי) גם במניקור וגם בפדיקור בשילוב עם סנדלים מגניבים. הוא קוטף מחמאות סדרתי וללא ספק אחד הכוכבים שלי הקיץ!

ואתן מתחברות לטרנד צבעי המנטה השנה? יש לכן לקים מומלצים ואהובים בגוון הזה?
21 תגובות

הכוכבים של מאי

הכוכב הראשון של מאי הוא למעשה הכוכב הנצחי שלי, הבושם שתמיד נמצא ברשותי ואחד שאני חוזרת לקנות שוב ושוב כבר הרבה שנים: "L'eau Par Kenzo" של קנזו.
מדובר באחד הבשמים הותיקים והמוצלחים שיצא לראשונה בשנת 1996. הבקבוק עבר שינוי (הבקבוק הקודם), אבל הניחוח נשאר אותו ניחוח ממכר. אני לא זוכרת במדויק, אבל בחישוב גס מדובר בבקבוק השביעי או השמיני שקניתי, כי זהו ללא ספק ה-signature scent שלי.
כמו שכבר ניתן לנחש מעיצוב הבקבוק הנקי, שמזכיר קוביה של קרח או גלים של מים צלולים, מדובר בריח רענן ואפילו קריר, הכי נקי והעם זאת לא פשוט ולא שטחי, עם תווים פרחוניים לצד נגיעות פירותיות ורמז של חמימות מתובלת. מדובר בריח מקורי, שאין לא כפילים ואי אפשר לבלבל אותו עם אף בושם אחר.
העמידות שלו עלי מצויינת, על אף שמדובר בבושם EDT (הפחות מרוכז). כמובן שחייבים לבדוק את עניין העמידות לפני כל קניה של בושם כי זה עניין מאוד אינדיווידואלי.
מחיר מלא: 520 ש"ח ל-100 מ"ל. את שלי קניתי ב-35% הנחה במשביר.

הכוכבת הבאה היא הצללית האהובה עלי מכולן. אם היו שואלים אותי איזו צללית הייתי בוחרת מכל האוסף שלי, זאת ללא ספק הייתה "Patina" של MAC.
כבר הראיתי אותה בפוסט "איפור היום", ומאז היא מככבת אצלי כמעט בכל איפור עיניים. זאת אחת הצלליות הבודדות שלקחתי איתי לנסיעה, כי ידעתי שלא ממש יהיה לי זמן להשקיע באיפורים מורכבים. אני מאוד אוהבת להשתמש בה solo על כל העפעף ורק לתחום את קו הריסים העליון בעיפרון חום.

לעומת זאת, את הצללית הבאה לקח לי די הרבה זמן כדי לגלות ולהתאהב בה: "Get Figgy" של Benefit.
מדובר בצללית קרם מסדרת "Creaseless Cream Shadow/Liner" המוצלחת של בנפיט. הזמנתי אותה מ-strawberrynet.com לפני די הרבה זמן ומאז השתמשתי בה פעמים ספורות, כי לא ממש התחברתי לגוון ולעובדה שזאת צללית שכנראה הכי יפה לבדה, ללא תוספת של גוונים אחרים.
החודש גיליתי אותה מחדש, אחרי שיצרתי בעזרתה ובעזרת עפרון שחור מראה עיניים מעושן עדין והכי חשוב סופר זריז! יש לה מרקם מעולה שמצד אחד מאוד פיגמנטי ומצד שני מטשטש ממש בקלות. בגלל המרקם הקרמי שלה היא לא עמידה בפני עצמה לכן חייבים לקבע אותה עם צללית אבן כדי להגיע לעמידות מקסימלית. אני משתמשת ב-"Twinx" של MAC שהיא מאוד קרובה אליה מבחינת הגוון.
מרוב שאהבתי אותה כבר נהיה לי חשק לצלליות נוספות מהססדרה.

הכוכב הבא נמצא אצלי כבר מהקיץ שעבר ובדומה לשתי הצלליות שהצגתי עכשיו גם הוא משמש אותי לאיפורים קלים וזריזים: "Perfect cover BB Cream" של חברת Missha הקוריאנית.
מה זה BB Cream רובנו כבר יודעות (ומי שלא מוזמנת להקליק כאן). Missha הוא מותג קוריאני שמציע מוצרי טיפוח לעור, מוצרי איפור, לקים ועוד באיכות מעולה ובמחירים נוחים, כולל מבחר של BB Creams מגוונים שנחשבים לאיכותיים ביותר מאלו שקיימים היום בשוק.
את המותג ואת המוצרים הכרתי לראשונה בטיול בסין בשנה שעברה ואחרי שגיליתי חנויות eBay שמתמחות במוצרי איפור וטיפוח של מותגים קוריאניים ובמוצרי המותג בפרט, החלטתי לנסות את קרם הפלא הזה בעצמי.
היתרון העצום שלו מבחינתי הוא מקדם ההגנה SPF42 שמשולב עם דמי מייק אפ עם רמת כיסוי קלה עד בינונית (תלוי איך מניחים אותו). מבין שני הגוונים הקיימים בחרתי ב-23 (הכהה יותר) שמתאים לגוון העור שלי. יש לו תת גוון אפרפר וככל שבונים אותו יותר על העור כך הוא בא לידי ביטוי יותר, לכן אני תמיד משתדלת להניח כמות סבירה ממנו (בסביבות 2 לחיצות) ולא להגזים. מתקבל גוון עור אחיד וגימור חי ומבריק, שבהתחשב בסוג העור שלי (מעורב עד שמן בקיץ) דורש פידור גם כדי שהעור לא יראה "מזיע" וגם כדי להאריך את חיי המייק אפ. הוא לא ממש עמיד (ולא מתיימר להיות כזה), אבל אחרי הפידור שורד יפה ומתחיל לדהות בהדרגה במהלך היום. אני יכולה להשוות את העמידות שלו ל-Healthy Mix Serum של בורז'ואה.
המוצר הזה שימש אותי כל יום במהלך הטיול ועשה את עבודתו נאמנה!
להשיג ב- eBay תמורת 16$ בממוצע כולל משלוח לגודל של 50 מ"ל. (תבדקו כאן וכאן).

הכוכב הבא משמש אותי בעיקר ליצירת מראה של הסמקה טבעית: Creamblend blush בגוון "Something Special" של MAC.
הכוכב הזה, בדומה לצללית של בנפיט שראיתן מקודם, שייך לסוג המוצרים שלוקח לי זמן לגלות אותם ולהתאהב בהם. סומק הקרם הזה של MAC היה קניה ספונטנית לגמרי, כי הייתי סקרנית לנסות מוצר חדש וטכניקת איפור קצת שונה ממה שאני רגילה. בפועל, זנחתי אותו די מהר כי הרגשתי שאני משקיעה בהנחה שלו קצת יותר מידי זמן וגם אחרי שמפדרים מעל הסומק הוא מאבד מהיופי שלו ומקבל את הטקסטורה של סומק רגיל.
לא מזמן התחלתי לגלות אותו מחדש ולהשתמש בו ליצירת מראה איפור טבעי זריז. השילוב האהוב עלי כרגע: BB Cream של Missha, קונסילר, סומק קרם ומסקרה. "Something Special" יוצר הסמקה שנראית טבעית בזכות הגוון הורדרד-קורלי שלו ואני מאוד אוהבת את התוצאה.

השפתון של החודש ללא ספק היה Rouge G של Guerlain בגוון 63 "Giulette"
"Rouge G" של גרלן היא סדרת השפתונים ההכי יוקרתית בעיני. זה מתחיל מהעיצוב הבומבסטי והמפואר של השפתון עם פטנט המראה, שאימצו גם בעיצוב המסקרה החדשה של המותג, שנפתחת ברגע שמוציאים את המכסה. כיף לשלוף את שפתון "התכשיט" הזה מהתיק ועוד יותר כיפית היא חווית השימוש בו.
הגוון שיש לי הוא ורוד פוקסיה מה סוג הרגוע ולא הצעקני שמתהדר במיקרו שימר זהוב שלא ממש בה לידי ביטוי על השפתיים, אלא נותן לגוון מימד נוסף ומוסיף אקסטרה ברק.
המראה המועדף שלי איתו: מראה עיניים נקי ועדין עם צללית בגוון טבעי (Patina היא דוגמא מצויינת במקרה הזה) + תיחום של קו הריסים העליון בעזרת עיפרון שחור או חום. השפתון הזה עושה את כל הלוק וכשהוא על השפתיים אני מרגישה קצת כוכבת גם.
המחיר לעומת זאת קצת כואב: 283 ש"ח. בשביל הפינוק הזה כדאי להמתין למבצעים שווים.

אחד הפטנטים המגניבים והפרקטיים שגיליתי החודש הוא "Travalo"
מדובר במיכל אישי למילוי בושם שמאפשר להעביר לתוכו את הבושם האהוב עלינו ולקחת אותו בתיק לכל מקום, במקום לסחוב את הבקבוק המקורי שבדרך כלל שוקל לא מעט.
ככה זה עובד:

את הפטנט הזה הכרתי די מזמן, אבל בנסיעה האחרונה החלטתי לקנות לי אחד ולקחת אותו איתי במקום הבקבוק הרגיל והכבד של הבושם. הייתי קצת סקפטית לגבי הגודל שלו, כי יכול להכיל רק 5 מ"ל, אבל להפתעתי זה הספיק לי לכל הנסיעה ועוד נשאר טיפה בסוף.
המחשה של גודל
כרגע הוא נמצא קבוע בתיק שלי עם הריח האהוב של שאנל.
את ה-Travalo שלי קניתי ברשת "דרך היופי" (בסניף קניון שרונים) ב-50 ש"ח. ניתן להשיג גם on-line ב-callperfume.co.il תמורת מחיר זהה + דמי משלוח.
מומלץ בחום!

ואיך אפשר לסיים בלי שני הכוכבים שקישטו את ציפורניי במהלך מאי והכי נהניתי מהם:
משמאל: "Fancy Fuchsia" של Orly, לק ורוד נאוני בוהק, קיצי וצעקני כלבבי (תקליקו כאן לפוסט עם תמונות נוספות)
מימין: רובכן כבר מכירות את אחד הלקים האפרסקיים היפים שיש - "Peachy Keen" של China Glaze, הוא פשוט לא מפסיק לקטוף מחמאות!

חודש מאי היה עמוס בכוכבים ואני מקווה שגם ביוני זה ימשיך ככה. הקיץ כבר התחיל באופן רשמי ולא נשאר לי אלא לאחל לנו להינות המון ולעבור את התקופה החמה בשלום. 
40 תגובות
© Stars of Alex • Theme by Maira G.