29.12.11

המהפך של גליה

לכולנו יש או היו בעבר הרגלי איפור "רעים". הכוונה היא לטכניקות איפור מסויימות, כמו איילינר או תוחם שפתיים, שיפות בעינינו אבל באופן כללי לא ממש מחמיאות לפנים שלנו וגורמות לאפקט הפוך ממטרתן המקורית. לרוב את "טעויות האיפור" שלנו אנחנו עושות בתחילת דרכנו כמתאפרות. הדוגמא האישית שלי: בסביבות גיל 15 הייתי בטוחה שנורא יפה לי שפתון בצבע חום שוקולד והרגשתי איתו הכי אופנתית ומעודכנת שיש. בנוסף, בגלל שהעור שלי מאוד בהיר הייתי בטוחה שמה שהכי מתאים לי זאת פודרה כמעט לבנה וזה מה שקניתי והשתמשתי בו. בדרך כלל עם הזמן ועם הניסיון לומדים להבין יותר ויותר מה מתאים לי יותר ומה פחות ולשנות את סגנון האיפור בהתאם. אבל יש הרגלים שנשארים ויש נשים שמתרגלות לראות את עצמן במראה איפור מסויים ולא מסוגלות אפילו לחשוב על מראה שונה. הדוגמא הקלאסית היא תוחם השפתיים המפורסם של פנינה רוזנבלום. היום תראו עוד מקרה של הרגלי איפור שקשה להיפטר מהם.
תכירו את בת דודה שלי - גליה.
גליה בת 23, היא סיימה לימודי משפטים וכרגע עובדת בתור עוזרת שופט.
את המהפך הזה תכננתי המון זמן, בערך מאז שראיתי אותה מתחילה להתאפר ולהשתמש באיילינר. בגלל שאנחנו רחוקות מאוד אחת מהשניה, היא גרה ברוסיה ואני כבר 11 שנים בארץ, לא יצא לנו לעשות את זה.
בנובמבר האחרון היא הגיעה לביקור בארץ וזאת בין היתר הייתה גם הזדמנות מצויינת לשיחת בנות על איפור ושאר הירקות.
איפור העיניים שאתן רואות בתמונה מלווה את גליה מאז שהתחילה להתאפר ועוד מאז אני זוממת על שינוי שלו כי בעיני זה לא מחמיא וגם לא ממש אסתטי, איפור כזה אולי היה נסלח בגיל העשרה ולא היום. היא גם מודעת לעניין הזה, אבל בגלל שלא ניסתה שום דבר אחר וככה היא רגילה לראות את עצמה מאז ומתמיד היא צמודה לאיילינר הזה שנים.
אז המטרה שלי הייתה להראות לה שאפשר אחרת, שאפשר ליצור מראה איפור שונה שיחמיא לה וידגיש את העיניים לא פחות מהאיילינר, אבל יראה יותר הרמוני ובוגר.
הלכנו על מראה "ערב" של עיניים מעושנות ומודגשות בשילוב של שפתון "ניוד" עדין, ומיד אפרט על המוצרים בהם השתמשתי.
1. איפור עיניים
בגלל שרציתי ליצור לוק מעושן התחלתי קודם כל מאיפור העיניים, כדי שבמידה והצלליות הכהות ינשרו מתחת לעיניים (וזה קורה כמעט תמיד) לא אצטרך לעשות תיקונים של מייק אפ.
לבסיס בחרתי בפיינטפוט "Growndwork" של MAC.
הגוון שלו יותר "שזוף" מה-Painterly" הקבוע שלי ואני משתמשת בו בעיקר כבסיס לאיפור מעושן. על גליה הגוון שלו התמזג באופן מושלם עם גוון העור שלה.

על כל העפעף (עד הקפל) הניחתי את הצללית המינרלית "Smoked Ruby" של MAC עם מברשת רטובה:
היא יצא בתחילת הסתיו כחלק מהקולקציה המינרלית "Semi Precious" של המותג. אני מאוד אוהבת צלליות אפויות ונהנית להשתמש באלו שיש לי. ב-"Smoked Ruby" התאהבתי ממבט ראשון. קשה לתאר את הגוון שלה בפועל. בהנחה "יבשה" רגילה היא מתגלה כחומה מושחרת ומשתנה בהתאם לגוון שמשלבים יחד איתה. בהנחה "הרטובה" (אני משתמשת במים טרמליים) היא מתגלה כחום כהה עם ברק מטאלי אדמדם-סגלגל.
שימו לב שלא כל צללית מיועדת להנחה עם מברשת רטובה!
בקפל הנחתי את "Satin Taupe" של MAC שלדעתי אין צורך להרחיב עליה, צללית must בכל אוסף. בעצם הגבה ובפינה הפנימית של העין הנחתי את "Brun nylon" של Bourjois שנתנה הערה קלה.

בעפעף התחתון הנחתי את "Satin Taupe" בתחמתי את העין הכי קרוב לריסים עם הצללית החומה של Bourjois":
בנוסף לליין הקבוע של צלליות יש ל-Bourjois גם ליין נוסף שנקרא Intense, אלו צלליות אפויות עם פיגמנט מרוכז יותר. בארץ יש כרגע 6 גוונים אם אני לא טועה. בחרתי את מס' 9 החומה והיא נמצאת אצלי בשימוש שוטף. מספיק נגיעה קלה מאוד עם המברשת וכבר מקבלים פיגמנט מדהים ורווי, תענוג. האריזה של הצלליות האלו יותר קומפקטית יחסית לצלליות הרגילות ומגיעה גם עם סגירת מגנט נוחה. יש לי לצללית נוספת מהסדרה הזאת עם מרקם שימר ומלא נצנצים עדינים שפחות מוצלחת לטעמי.
מחיר: 88 ש"ח. את שלי קניתי ב-40% הנחה. אפשר להשיג גם באתר asos.com.

תחמתי את העין עם איילינר ג'ל "Blacktrack" של MAC: על העפעף התחתון בפס מאוד דק ומתמזג עם הצללית וגם על קו המים (waterline).
מסקרה: "Volume Glamour Ultra Black" של Bourjois (הביקרות תגיע בהמשך).
מקור
2. מייק אפ/קונסילר
השתמשתי ב-"Teint Miracle" של לנקום (מס' 01) שכבר הצגתי כאן. קונסילר: "Studio Sculpt" בגוון NW25 של MAC.

3. סומק/ברונזר
אחרי פידור קל עם פודרה שקופה של TheBalm לקיבוע המייק אפ, הנחתי ברונזר של Stila (מס' 2) אהוב שלי להצללה של עצמות הלחיים.

הסומק: "Papa don't peach" של Too Faced
קניתי אותו לא מזמן מ-strawberrynet.com ומאז לא מפסיקה להשתמש בו! המרקם שלו שימרי, אבל ללא נצנצים גסים ומזכיר יותר מרקם של הייליטר. הגוון שמתקבל הוא ורדרד עדין שנותן לעור זוהר בריא. הוא קצת מזכיר לי את  Shimmer Brick בגוון "Nectar" של בובי בראן שיש לי, אם כי הסומק ורוד יותר ופחות נוצץ ממנו.
4. שפתון: Rouge Volupte מס' 2 של YSL:
זה השפתון היוקרתי ביותר שיש לי, הרולס רויס של השפתונים! המרקם שלו מרגיש מאוד דק ומימי על השפתיים, אבל הוא נותן כיסוי כמעט מלא וגם מחזיק מעמד לא רע בכלל. הצבע שבחרתי הוא ניוד עם תת-גוון ורוד שנראה בהיר על השפתיים אבל לא נותן מראה "מת". ובנוסף לכל היופי הזה יש לו גם ריח חמצמץ ממכר שאני מכורה לו.
להפתעתי גליה מאוד התחברה למראה שיצרנו ואפילו הסכימה לצאת ככה בערב, שזה הישג בפני עצמו ובעבר זה לא קרה.
תמונות נוספות של הלוק הסופי (כולן צולמו בתאורה די גרועה ועם פלאש, עמכם הסליחה).
השלב הבא הוא ליצור מראה איפור מחמיא וקל לביצוע ליומיום.
אם יש לכן הצעות של טכניקת איפור או מוצרים שאתן ממליצות לגליה, שתפו בתגובות!

18 תגובות:

  1. אנונימי29.12.2011, 21:23

    ממש יפה! אני בעצמי מתאפרת מתחילה עכשיו (גיל 15) ככה שנהניתי לקרוא את הפוסט.
    כתבת שלא כל צללית אפשר להניח עם מברשת רטובה, את יכולה לפרט? ומה בדיוק התפקיד של ברונזר?
    תודה!

    השבמחק
  2. אנונימית: תודה, כיף לשמוע!
    בדרך כלל הצלליות האפויות, כמו אלו של MAC ושל בורז'ואה מתאימות להנחה "רטובה", זאת אומרת שאת יכולה להשתמש בצלליות האלו בשתי דרכים: או בהנחה הרגילה עם מברשת או עם האצבעות, ואז תקבלי צבע עדין יותר שאת יכולה לבנות בהדרגה עד הכהות הרצויה, או להרטיב את המברשת (אני שמה שפריץ 1 של מים טרמליים) ואז הצללית נמרחת כמו קרם וגם הרבה יותר בולטת ורוויה על העפעף (זה מה שרואים בתמונות כאן). אפשר ליצור איתן גם פס איילינר צבעוני, זה יוצא מהמם!
    אם תכניסי מברשת רטובה לצללית רגילה זה לא יקרה ואת עלולה אפילו להרוס את הצללית.
    הברונזר זה מוצר שנותן לעור גוון יותר שזוף (כמו סומק רק בגווני חום/חום-כתום וכו', אני משתמשת בו להצללה של עצם הלחי (אם תסתכלי בתמונות תראי בצידי הלחיים פס קצת יותר כהה), אבל יש בנות שמשתמשות בו גם על כל הפנים כדי לגרום למראה שזוף יותר (אני אישית לא אוהבת את זה). הכלל עם ברונזר הוא לא להגזים ולהניח אותו עם המברשת בצורה כזאת שלא יראה כמו פס.

    השבמחק
  3. סליחה על בורות את מאפרת?

    השבמחק
  4. Oksana: בינתיים לא :), אבל מאז ומתמיד נהניתי לאפר חברות בכל מיני הזדמנויות.

    השבמחק
  5. איזה פוסט מקסים!
    מאד אהבתי ששמרת על הקו הכללי של הסנגון שלה. בשבילי האייליינר שלה הזכיר קצת מראה "גותי", ובאיפור שעשית לה בחרת משהו שהוא גם דרמטי וכהה, אבל בוגר הרבה יותר.
    מקווה שהיא תמשיך בדרך שהנחת אותה אליה!

    השבמחק
  6. אוי איילנר שלה היה מזעזע לפני. מזכיר לי קליאופטרה. עשית לה שינוי מבורך.

    השבמחק
  7. איזה יופי! היא נראית הרבה הרבה יותר טוב אחרי המהפך :) בחרת עבורה מוצרים מצויינים .כל הכבוד , נראית מעולה .

    השבמחק
  8. כל הכבוד יצא מאוד יפה, מתאים לה מאוד. המראה הקודם שלה הזכיר לי קליאופטרה :)

    השבמחק
  9. מקסים! ממש אהבתי את המהפך!
    אני חושבת.שסאטין טאופ בשילוב עם צללית מעט יותר כהה בחלק החיצוני ובשקע מספיק ליום יום

    השבמחק
  10. אני מודה- התרשמתי מאוד מטכניקת האייליינר ;) אומנם זה לא מחמיא, אבל עדיין הצורה מגניבה.
    המהפך יצא מקסים, האיפור הולם את גליה מאוד. כל הכבוד לה שהיא הסכימה להיחשף לטובת הפוסט הזה ;)

    באופן אישי אני משתדלת כל הזמן לבדוק את עצמי ואת טכניקת האיפור שלי, ולראות איפה אני יכולה להתקדם קדימה ולהשתפר

    השבמחק
  11. וואוווו איפרת אותה ממש יפה ומאוד מחמיא לה!!!האייליינר הקודם היה מזעזע

    השבמחק
  12. ישראלה: כיף לשמוע, תודה!
    אין לי מושג איך היא הגיע לאיילינר כזה ואיך היא לא מצליחה לראות שזה מכוער. הבחורה רחוקה שנות אור מלהיות גותית.
    ניסיתי ליצור מראה שהיא תאהב ותסכים לצאת איתו החוצה (בניסיונות הקודמים זה לא קרה :)

    מרינה: שתביני שכולם אומרים לה את זה. לא ראיתי אותה מאז, אבל השמועה אומרת שהאיילינר is back :/

    הבולשת: תודה! :)

    השבמחק
  13. Oksana: תודה!

    מיטל: לפי מה שאני יודעת היא קנתה לעצמה דווקא את black tied של מאק ועדיין לא משתמשת בה וממשיכה עם האיילינר שלה. חבל שאני גרה רחוק, הייתי מביאה לה את מה שצריך ולא מרפה עד שהייתה נפטרת מהמראה הזה.

    אלטר אגו: שזה לא יכנס כאן לאופנה בטעות :))
    עכשיו ברצינות, זה היה אחד המקרים הקשים ולקח לי שנים עד שהיא הסכימה בכלל לנסות.

    לימור: תודה!

    השבמחק
  14. גם אני כמו כולן אהבתי את המהפך! אפילו הראתי לחבר שלי שהתלהב גם כן:-)

    השבמחק
  15. יש לי מכרה שנורא הייתי רוצה לעשות לה מהפך כזה. יש לה איפור עיניים זוועתי ביותר שכולל אייליינר שחור ומעליו פס של עפרון לבן (והיא עצמה די כהת עור, כך שהלבן נורא נורא בולט). היא תמיד מופיעה בלוק הזה, ואני תוהה לעצמי WTF!!! נוסף לזה, היא משתמשת בסומק בצבע יין באופן ליברלי מדי, כך שלא נדיר לראות אותה עם עיגולים כהים על הלחיים. השפתון שלה גם צבע יין כהה. הייתי משנה הכל באיפור שלה, אבל אני לא מספיק קרובה אליה אפילו כדי להעיר לה. על כל פנים, הפוסט שלך עורר בי איזושהי פנטזיה...

    השבמחק
  16. מורן: כיף לשמוע!

    וניטי: לצערי יש נשים שמכערות את עצמן וחושבות שזה מה זה יפה. כשאני רואה דברים כאלה ממש מגרד לי בידיים למחוק את הכל ולאפר כמו שצריך. אם זאת מישהי שלא קרובה מספיק זאת בעיה ובגדול אין מה לעשות וגם לא יעזור להעיר. לגבי הסומק, אני ממש לא יכולה להבין כשעושים לחיים כמו של ליצן או פס רחב בורוד איפה שבמקור אמורה להיות הצללה.

    השבמחק
  17. אהבתי מאד את האיפור שלך.
    והסומק מהמם.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! כיף לשמוע :)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...