SLIDER

טיפוח העור מסביב לציפורן

כל מי שעשתה מניקור מקצועי לפחות פעם אחת בחיים יודעת שטיפוח הידיים לא מסתיים רק במריחת לק. חלק בלתי נפרד מטיפוח הידיים והמניקור (גם המקצועי וגם הביתי) הוא הסרה וטיפוח של העור מסביב לציפורן שנקרא Cuticle. גם אם נקפיד על מריחה מושלמת של הלק זה לא יהיה שווה את זה אם הקוטיקולות שלנו במצב מוזנח ועור הידיים לא מטופח ויבש.

בעבר עשיתי מניקור מקצועי פעם בחודש בממוצע, ולאט לאט עברתי למניקור ביתי נטו, כי בסך הכל אין לי בעיות רציניות עם הקוטיקולות או עם הציפורניים עצמן (חוץ מזה שרוב הזמן הן מאוד חלשות). במקרה של קוטיקולות קשות או פצועות (כמו במקרה של כסיסה או יובש קיצוני) הייתי מציעה להתחיל מסדרת טיפולי מניקור מקצועיים ובמקביל לפתח שיגרת טיפוח קבועה עם מגוון מוצרים משלימים שקיימים היום. במקרה של כסיסה והרגלים רעים אחרים זה ידרוש הרבה כוח רצון והרבה תמיכה, ובמקרים "קלים" יותר קצת סבלנות והתמדה. אבל תאמינו לי, ההשקעה הזאת משתלמת!
על קרם ידיים וחשיבותו כבר דיברנו בעבר (מי שפיספסה יכולה לקרוא כאן וכאן), והיום אתייחס רק לטיפוח וטיפול בקוטיקולות ואציג את המוצרים שבעזרתם אני עושה את זה.

1. Cuticle Oil (שמן לקוטיקולה) הוא המוצר הבסיסי ביותר לטיפוח העור מסביב לציפורן. השימוש בו מאוד פשוט: אני מניחה כמות קטנה (בדרך כלל מריחה קצרה עם המברשת) של השמן על בסיס ציפורן ואז עושה עיסוי לעור שמסביב לציפורן עד שהשמן נספג חלקי והאיזור מתחמם. חוץ מריכוך של העור, הפעולה הזאת ממריצה את זרימת הדם באיזור ותורמת לחיזוק של הציפורן.

רמת השימוש שלי במוצר הזה משתנה, יש תקופות שאני משתמשת בו כל יום ויש תקופות שאני מזניחה אותו לגמרי. ההשפעה של השמן היא זמנית, בדיוק כמו ההשפעה של קרם ידיים לכן כדי להגיע לתוצאות נדרשת התמדה. צריך לזכור שזהו מוצר משלים ולא אחד שמבטיח ניסים ונפלאות אחרי שימוש חד-פעמי.

עד היום ניסיתי 2 שמנים:
הראשון הוא שמן לקוטיקולה של Top Nail שקניתי אצל המניקוריסטית לפני הרבה זמן.
הוא עלה 14 ש"ח וקניתי אותו בעיקר בגלל הסקרנות.
השמן הזה לא עושה הרבה ובעיקר מלכלך, כי בקושי נספג בעור ועושה תחושה דביקה בידיים. הריח לא משהו גם.  לא ניסיתי עוד שמנים מאותה הרמה לכן לא אוכל להשוות אותו למוצרים אחרים.
ההצעה שלי, במקום לקנות שמן קוטיקולה פשוט (וזול), עדיף להשתמש בשמן זית טבעי: גם זמין יותר, גם הרבה יותר בריא והכי חשוב, עושה עבודה לא פחות טובה.

השני הוא שמן "Avoplex" של OPI
יש לי אותו כבר למעלה משנה ואני מאוד נהנית ממנו.
אתחיל מהמרכיבים: המרכיב העיקרים שלו הוא שמן אבוקדו (הראשון ברשימה) שידוע ביתרונותיו הרבים לטיפוח העור. אחריו נמצאים ברשימה גם שמן זרעי ענבים, שמן חמניה, שמן שומשום ועוד.
אני מאוד אוהבת את השמן הזה: יש לו מרקם יחסית קליל והוא נספג בקלות, לא עושה תחושה דביקה ויש לו ריח מעולה! בחורף שעבר השתמשתי בו כמעט כל יום וכרגע אני לאט לאט חוזרת להשתמש בו שוב אחרי הפסקה ארוכה.

המוצר החדש ביותר שיש לי הוא "Cuticle cream" של Ahava
אף פעם לא ראיתי אותו בפארמים ולא ידעתי על קיומו, מצאתי אותו במקרה בביקור האחרון בים המלח בחנות המפעל של Ahava. מבדיקה בכמה אתרים שמוכרים מוצרי "אהבה" הבנתי שמפסיקים לייצר את המוצר הזה.
הקרם מגיע בטיובה קטנה שמכילה 15 מ"ל. בניגוד לשמן, מאוד נוח לקחת אותו בתיק ולהשתמש ברגע שיש דקה פנויה. אופן השימוש בו זהה לזה של שמן. המרקם לעומת זאת יותר קליל, ממש לא דביק ונספג במהירות. הריח לא מורגש בכלל וגם ברשימת המרכיבים לא מצאתי "בושם".
מחיר: 20 ש"ח בחנות המפעל (או 25$ !!?? באתר Amazon.com)

בגלל האפקט הזמני של שמנים/קרמים לטיפוח הקוטיקולה אני לא מסתפקת רק בהם ופעם בשבוע (בדרך כלל) מסירה את העור הקשה באמצעות מכשיר להסרת העור.

(מקור)
קניתי אותו בחנות "דרך היופי" ב-22 ש"ח  והוא פשוט מעולה. לא צריך להתאמץ או להפעיל כוח כדי להסיר רק את העור הקשה והסבירות להיפצע ממנו נמוכה ביותר, לעומת הצבתות למיניהם שאם אין ניסיון ויד יציבה אפשר להיחתך בקלות.
ועוד דבר חשוב: אם אין לכן עור קשה ובעייתי מסביב לציפורן - אל תתחילו לחתוך אותו בכל זאת כי זה מעודד את הצמיחה שלו.     



במידה והעור במצב ממש לא טוב. במקרים ה"קלים" יותר אני משתמשת במוצרים שעוזרים לרכך ולהסיר בעדינות את העור הקשה ללא צורך בחיתוך.

הראשון שניסיתי הוא "Cutique" של Orly.
קניתי אותו די מזמן והשתמשתי ברובו.
הוא מבטיח לרכך את העור ולהסיר תאים מתים, להסיר כתמים שנגרמו משימוש בלקים צבעוניים/כהים.
החומר עצמו סמיך כמו לק בצבע חלבי, נטול ריח. מניחים אותו על הקוטיקולות או על כל הציפורן והעור מסביב במידה ורוצים לטפל גם בהכתמה, מחכים דקה, דוחפים את העור מסביב לציפורן עם מקל עץ או מכשיר יעודי ואז שוטפים במים חמים.
אני לא יכולה להגיד שהמוצר הזה עושה ניסים ונפלאות, לא ממש התלהבתי ממנו. הוא עשה את העבודה טוב, אבל לא התמודד עם העור הממש יבש (במיוחד בחורף). לגבי ההכתמה - לא שמתי לב לשינוי כלשהו, לא במניקור ולא בפדיקור.
בנוסף, הבקבוק שלו (כמו גם הבקבוק של המייבש לק של Orly שנראה זהה) ממש לא נוח וברגע שמגיעים לשליש שלו מאוד קשה להוציא ממנו את החומר.

משום מה כנראה שרק אני לא מתלהבת מ-Cutique, כי הוא מקבל ביקורות נלהבות ב-Makeupalley וברשת.

המוצר השני שיש ברשותי הוא "Cuticle Eraser" של CND. 
גיליתי אותו לראשונה בבלוג של מיטל והחלטתי להזמין לי אותו גם. (הוא עלה בסביבות 12$ ב-eBay)
המוצר הזה מיועד לשימוש יומיומי פילינג עדין (exfoliation) של הקוטיקולות (בזכות חומצת AHA שהוא מכיל) וגם הענקת לחות לאיזור. אין צורך בשטיפת הידיים מיד אחרי השימוש (כמו במקרה של "Cutique")
הייתי קצת גרידית והזמנתי לי את השפופרת הגדולה שמכילה 50 מ"ל של קרם, אבל הוא קיים גם בגרסה היותר קטנה של 15 מ"ל. בכל שימוש משתמשים בכמות מזערית של הקרם, כך שגם השפופרת הקטנה תספיק להרבה מאוד שימושים.

אני מאוד מרוצה מהמוצר הזה. הוא נוח מאוד לשימוש: מניחים טיפה קטנטנה על כל אצבע ואז מעסים אותו לתוך העור. הוא נספג במהירות והעור נראה ומרגיש חלק יותר. אני מניחה שבשימוש יומיומי המוצר הזה ימנע צורך בשימוש בחותך עור, זה רק עניין של סבלנות והתמדה. אני אישית לא ממש מקפידה להשתמש בו כל יום כי אני שוכחת.


כמה דברים לסיום:  ידיים הם "כרטיס ביקור" של כל אשה, ידיים יכולות להסגיר את הגיל שלנו וגם את ההרגלים הרעים שלנו. טיפוח הידיים הוא לא דבר מסובך וגם לא דורש השקעה רבה, הוא דורש בעיקר התמדה. שימרו על הידיים שלכן מטופחות ופנקו אותן, במיוחד בתקופה הקרה והיבשה שאנחנו נכנסים אליה עכשיו.  אם יש לכן טיפים מוצלחים שבעזרתם אתן שומרות על הידיים שלכן - שתפו בתגובות!
חורף נעים ומטופח לכולן!

28 תגובות

  1. פוסט נהדר!
    אני האחרונה שיכולה לומר שמקפידה על מסיר קוטיקולות ויש לי לא מעט כאלה.
    אגב Cuticle זה עור קרני בעברית אבל לא נראה לי שיש יותר מדי שמכירות את השם הזה.
    אני האמת לא הייתי ממליצה להתעסק יותר מדי עם הקיוטיקלות כי זה רק מצמיח אותן יותר וחוץ מזה שיש מעט מאוד שיודעות לעשות את זה בצורה נכונה לבד.
    השורה התחתונה שלך מדויקת והייתי מוסיפה שקרם ידיים זה מאסט גם למי שיש לה עור נפלא.

    השבמחק
  2. פוסט אינפורמטיבי כתמיד!
    אני עד לאחרונה גם הייתי מקפידה על מניקור חודשי, אבל מאז הקיץ אני עושה הכל לבד כי לקחתי הפסקה משיטת הג'ל.
    האורלי הזה מזכיר לי חומר של רבלון שהיה פעם לאמא שלי שבנגידו לאורלי, באמת היה מוריד לך את כל העור היבש מסביב לציפורניים אם רק היית מורחת אותו וממתינה כמה דקות. מאז הפעם האחרונה שאמא קנתה אחד כזה (אי שם בשנות ה-90..) כבר לא ניתן למצוא אותו בחנויות וחבל, זה היה מוצר מצוין!
    אני תמיד עם קרם ידיים איתי ולידי (במשרד, בבית, בתיק) ומתמרחת כפעמיים -שלוש ביום. מסכימה איתך שידיים מטופחות זה הבסיס שכל אישה יכולה להקפיד עליו!

    השבמחק
  3. הידיים שלך יפהפיות (גם בלק אדום!).
    אני משתמשת בשמנים רק לפני צילומים לבלוג - זה עושה את העבודה לכמה דקות ולא יותר. היה לי גם את הפילינג הזה של CND והייתי מרוצה, אם כי למוצר הזה יש פוטנציאל לייבש את העור.
    כרגע המוצר היחידי שאני ממש מחזיקה ממנו לקיוטיקלס הוא של פלקסיטול - בא בטיובה קטנה ומיועד לקיוטיקלס ולציפורן וקןנים אותו בסופרפארם.
    בעניין החיתוך - אני לא חותכת את כל הקיוטיקלס, אבל תמיד יש לי שוונצים בצדי הציפורן שאותם אני נאלצת לחתוך.

    השבמחק
  4. איזה פוסט מקסים! אף פעם לא הבנתי מה בדיוק אמורים לעשות עם המוצרים האלה, אז החכמתי מאוד :)
    ואיזה יפות הציפורניים שלך!

    השבמחק
  5. תודה מותק!
    אני מקפידה להסיר קוטיקולות ולהשתמש במוצרים יעודיים כי התחושה של עור קשה וגם מראה של עור יבש מסביב לציפורן מעצבנים אותי :), לא יכולה לסבול את התחושה הזאת.
    מאז שאני עושה מניקור (התחלתי עוד בבית ספר) אני נעזרת בחותך עור, לכן הסיכוישאגמל ממנו נמוך מאוד. מה שכן אני נגד הצבטות, אותם עדיף להשאיר למניקוריסטיות מקצועיות.
    אני מסכימה לגמרי שאם יש אפשרות עדיף לא להסיר את העור בכלל, אבל לעפמים אין ברירה.

    השבמחק
  6. פוסט מעולה !! יפה לך מאוד באדום :) אני משתמשת לאחרונה בשמן של OPI ובקרם של LUSH עם הניחוח הלמוני ואוהבת את שניהם. חוץ מזה יש לי את הקרם הלימוני של BURT'S BEE והוא ממש אחלה. את ה-CND אני חושבת שאני אנסה מתישהו כשכל אלו ייגמרו [אלוהים יודע מתי זה יקרה]. גם הקרם של פלקסיטול לעור מסביב לציפורן היה אחלה [בהמלצת בקבוקית ומרינה] אבל הריח שלו קצת מעיק , לא נעים אבל לא נורא.

    נהניתי מאוד :)

    השבמחק
  7. ישראלה: אני אישית יותר נהנית מהמניקור הביתי מאשר מניקור בסלון.
    נדמה לי שכל "חומרי הפלא" שהיו בעבר נכחדו מהעולם. חבל. גם לאמא שלי יש כמה מוצרים "מיתולוגיים" כאלה שהיא מזכירה כל פעם מחדש.

    השבמחק
  8. וניטי: תודה רבה :)
    אני זוכרת שסיפרת שאת משתמשת ב-Solar Oil לפני הצילומים. אני בדרך כלל מורחת את השמן לפני השינה או כשאני נזכרת בו, לפני הצילומים - מקסימום קרם ידיים וזהו.
    עם Cuticle Eraser לא הרגשתי שהעור מתייבש, אולי כי אני לא משתמשת בו על בסיס קבוע.
    אני לרוב חותכת רק את הפינות המעצבנות לצידי הציפורן, חוץ מזה אין לי מה לחתוך שם.

    השבמחק
  9. שירי: תודה רבה!
    זה הכיף בבלוגים, אנחנו לומדות מלא אחת מהשניה!

    הבולשת: תודה מותק!
    על הקרם של Burt's Bees שמעתי מלא המלצות טובות, את מדברת על זה שמגיע בקופסא עגולה ומכיל חמאת שיאה? בזמנו כבר תכננתי להזמין אותו ואז, כמוך, החלטתי לחכות קצת עד שמשהו יגמר לי. גם הקרם של פלקסיטול ב-wish list שלי.

    השבמחק
  10. פוסט נהדר! יש לך מבנה ציפורניים ממש יפה...

    אע"פ שאני יודעת לעשות מניקור (כי לקחתי קורס כזה בעבר), אני לא מנקה לעצמי את הקיוטיקלס. אני חושבת שאני יכולה להרשות לעצמי כי אצלי המראה שלהם לא נורא, וכמו שציינת - זה מעודד את הצמיחה.

    אני כן שמה שמן כשאני זוכרת, ובעיקר משתמשת הרבה בקרם ידיים ואני חושבת שזה עושה את העבודה מספיק טוב, לפחות עבורי.

    השבמחק
  11. המשפט הזה: "ידיים הן כרטיס הביקור שלך" הוא משפט ששמעתי בבית מאז שאני זוכרת את עצמי. תמיד הקפדתי על מניקור וקרם ידיים בהישג יד, לא משנה איפה אהיה. בתקופה האחרונה, ובמיוחד בחורף, אני מקפידה על קרם ידיים שיכיל חמאת שיאה [מרכך את העור ומאוד מזין]. אגב, גם אני מעדיפה לעשות מניקור בייתי ולא בסלון.

    השבמחק
  12. o.p.iאני אהבתי גם מאותה סידרה קרם ידיים ריח מעלף, וגם cuticle oil to go

    השבמחק
  13. אני מנסה להקפיד על שיגרה ובדרך כלל מצליחה לתחזק. פעם בחדש-חודשיים עושה מניקור (לא בייתי), שמה קרם ידיים באופן יומיומי וגם כשנזכרת מניחה שמן של CND לפני צילומים. מה שמאוד עוזר לי, כמו גם לוניטי זה קרם של פלקסיטול. מריח לא משהו אבל מעולה.

    השבמחק
  14. חייבת לומר שלפי המראה הנפלא של ידייך אילו הייתי חברה קרובה שלך, הייתי מתעקשת שתעשי לי טיפולי מניקור, תענוג. אדום הולם אותך פלאים!

    מאז שאני בפה בבלוגיה, השתדרגתי מאוד בטיפוח הציפרניים שתמיד היה חשוב לי, קניתי קרם קטיקולות של פושה, מורחת בעדינות סביב נעור ומורידה מעט, אין לי כמעט עור קשה. מקפידה יותר על בסיס וטופ איכותי, ורמת הלקים ועוש הגוונים גדלה פלאים.
    פוסט זה צריך להיות ראשון בסדרה, ודאי יש עוד טיפים באמתחתך.
    שבת שלום

    השבמחק
  15. השכלתי... בעבר ניגשתי לעשות מניקור מקצועי לפני צילומים, המניקוריסטית הורידה לי את קוטיקולות (מילה מצחיקה)עם מכשיר דומה. היא חתכה אותי! מיותר לומר שאליה לא חזרתי יותר. אבל אני באמת מנסה להקפיד יותר על הידיים והפוסט שלך לימד אותי לא מעט!

    השבמחק
  16. תכננתי לקרוא את הפוסט הזה, משום מה דחיתי ודחיתי ושכחתי [מזל שכשקראתי את הפוסט החדש נזכרתי גם בזה].
    אני מסכימה איתך בגישה שהידיים הן כרטיס הביקור שלנו, ובעזרת שגרת טיפוח בסיסית אפשר לשמור עליהן מטופחות.
    אחלה פוסט, נהניתי :)

    השבמחק
  17. זה פוסט בדיוק בשבילי :P
    במיוחד לאחרונה העור סביב הציפורן במצב רע ובכלל הידיים יבשות ומצריכות כל הזמן לחות. אני משתדלת למרוח לפחות פעם ביום אבל זה לא תמיד מספיק :/

    ניסיתי כמה שמנים כאלה, אחד של CND אני חושבת (הסולר אויל) ואחד של אסי הכתום הזה. לא התרגשתי משניהם. אני מעדיפה לשים קרם ידיים ולעשות אותו טוב טוב לאזור שסביב הציפורן.
    בימים ממש קרים אני יכולה גם להרשות לעצמי לשים חמאת גוף (כי היא תצליח להספג)

    אותי משעשע מאוד העניין שיש משהו שזול יותר לקנות בארץ! חחחח

    אגב, יש עוד קרם מגניב לקוטיקלות של פלקסיטול, מרינה כתבה עליו אאל"ט. עבורי הוא היה שומני מידי.

    יש לי כמה מכשירים כאלה, 3 או 4. מטיילים בתיק, בחדר בכל מיני מקומות... עולים כמה שקלים בביוטיקר / WOW.
    אגב, הם בהחלט מסוגלים לפצוע!!! כמה פעמים קרה לי שהן הורידו לי שכבה של ציפורן, היו לי ממש פסים כאילו עברתי עם סכין חיתוך על הציפורן וגם קרה לי כמה פעמים שבאזור צמיחת הציפורן חתכתי יותר מידי וירד לי דם..

    אני גם מאוד אוהבת את הקיוטיקל אירייזר של CND אבל מעדיפה את המקבילה שלו של פושה (בעיקר בגלל שהריח יותר טוב :P) מה שכן, בגלל שהוא קטן הוא כל הזמן איתי בתיק, השפורפרת הקטנה של פושה נחתכה באופן שממש לא ברור לי איך קרה :/ לכן ככל הנראה כשאזמין שוב, זה יהיה CND בכל זאת..

    את צודקת שידיים הם כרטיס הביקור שלנו! האצבעות שלי לאחרונה נראות נורא, והלק כבר התחיל להתקלף ואני חייבת להסיר אותו (טוב, אני חושבת שרוב הנשים לא היו מסירות בשלב כזה, אבל אני יותר קטנונית למצב הלק ;)) אבל עם הבלגן שחוגג אצלי בבית אני פשוט לא מגיעה לזה! אוף!
    מזל שלפחות אני מקפידה להמרח והרבה בקרם ידיים...

    השבמחק
  18. קורין: תודה רבה!
    אני לגמרי בגישה שאם אין בעיות עם הקוטיקולות עדיף להתעסק איתן כמה שפחות. לצערי בתקופות של יובש (בעיקר בחורף) אני נאלצת לגזור בעדינות את הפינות שנעשות קשות.
    שמן זה תמיד טוב, אבל קשה לי להקפיד גם כי אני שוכחת.
    לקרם ידיים אני מחוברת 24 שעות :)

    Dush: שמעתי את זה הרבה גם :) מניקור ביתי זה ממש כיף לדעתי. יש לך המלצה לקרם ידיים טוב עם חמאת שיאה?

    Oksana: אני מכורה לריח של AVOPLEX. קרם ידיים שלהם מאוד קורץ לי, אבל הוא מה זה יקר!

    מרינה: אחרי כל כך הרבה המלצות, אני חייבת לנסות את הפלקסיטול גם!

    השבמחק
  19. אפרת: פעם הייתי שמה לק גם לחברות, כי מניקור אני יודעת לעשות רק לעצמי.
    תודה!
    אם אין לך עור קשה בקוטיקולות אז את מסודרת. איך הקרם של פושה? מרוצה?
    בטוח יהיו עוד פוסטים בנושא, אבל עוד לא החלטתי על מה בדיוק.

    ליאן: בגלל זה אני לא ממש אוהבת לעשות מניקור אצל מישהי, כי אני אף פעם לא יודעת על מי אפול.
    מוזר, כי מהמכשיר הזה כמו שלי קשה מאוד להיפצע, אלא אם כן הוא לא ממש חד. לא נעים בכלל...
    כיף לשמוע שהפוסט היה מועיל!

    אלטר אגו: תודה מותק!

    השבמחק
  20. מיטל: האמת, חשבתי עליך כשכתבתי אותו, כי דיברנו על זה כל כך הרבה.
    שמן לדעתי זה לא מוצר חובה, אני משתמשת בו בעיקר בגלל עניין המסג' שהקוטיקולות מקבלות (ועדיין מאמינה שזה יחזק לי את הציפורניים, גם אם זה עדיין לא קרה במציאות :). גם קרם ידיים עשיר יעשה את אותה העבודה.
    פעם הייתי שמה חמאת גוף גם, אחת שמכילה חמאת שיאה, זה מעולה!
    גם אני הופתעתי כשמצאתי את הקרם של אהבה במחיר כל כך טוב! חבל שזה לא קורה הרבה...
    תנסי מכשיר יותר איכותי מאלו של ביוטיקר ותראי. בעצם, אני כבר יודעת מה להביא לך במתנה נניח לכבוד החנוכה או המפגש (תבחרי לבד) :)
    איך הפושה? לא כתבת עליו עדיין, או שאני טועה?

    השבמחק
  21. אני דווקא חושבת שהמסירים הזולים האלה טובים, אולי טובים מידי מבחינת כמה שהם חדים.. אבל אני מוכנה לבדוק מוצרים איכותיים יותר ;)

    שכחתי לכתוב על הפושה ובין לבין נוצר בו החור הזה ופשוט זרקתי אותו :/
    החומר בפנים היה מעולה, מאוד דומה לזה של ה CND. אבל מעצבן שבתנאים מאוד רכים ועדינים הוא נחתך ככה..

    השבמחק
  22. ואני לא אומרת לא על מתנות, רק תודה :]

    השבמחק
  23. פוסט מועיל, תודה :)
    איך שהתחלתי לקרוא אותו לקחתי את הקרם ידיים P:
    הידיים שלך (ולא רק) יפיפיות!
    איזה לק זה?

    השבמחק
  24. LipGlossit: אני שמחה שנהנית ותודה על המחמאות :)!
    הלק זה "Red Carpet" של אורלי

    השבמחק
  25. beauty_mark21.3.2012, 17:40

    בתחום שמן על העור מסביב לציפורן אני כמובך, או שמשתמשת כל יום או ששוכחת ממנו יובלות, מה שמזכיר לי לשים היום..!
    סחטיין על ההשקעה, אני עושה לעצמי בדרך כלל דיי את הדברים הבסיסים ומשתדלת ללכת פעם בחודש למשהו קצת יותר מקצועי (וגם בשביל הפינוק כמובן)
    פוסט מעולה!!

    השבמחק
  26. פוסט מאוד אינפורמטיבי, ומועיל ביותר!
    היה מעניין לקרוא!

    רעות

    השבמחק
  27. איפה הכי כדאי לקנות את הcnd? כדאי לרכוש גם אותו וגם של פלקסיטול ולראות מה יותר טוב עבורי?
    מה בערך המחירים?
    תודה ( :

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.