3.11.10

מעצבת תכשיטים "למגירה"

הכנת תכשיטים מחרוזים זה תחביב יחסית ישן שבתקופה האחרונה די הזנחתי.

התחלתי לאהוב את החרוזים הקטנטנים, שנקראים חרוזי ונציה, עוד בבית ספר. היינו יושבות עם חברות אחרי הלימודים ומכינות לנו צמידים צבעוניים ושרשראות. באותה התקופה לא היו חנויות של חרוזים והיה ניתן בקושי למצוא צבעים בודדים בחנויות תפירה. לכן, כדי שיהיו לי חומרים ליצירות שלי פירקתי כמה שרשראות שסבתא שלי "הקריבה" לאמנות.

מאז עברו די הרבה שנים, והחרוזים נשכחו לטובת לימודים.
יום אחד לפני כמה שנים (זה  היה די בסוף של התואר) פשוט חזרתי לזה. מצאתי את החנויות החרוזים ברחוב החשמל בתל אביב, ובאותה תקופה אם הייתי יכולה הייתי גרה שם. אני חושבת שלכל בחורה ביקור בחנות חרוזים היה עושה את זה, גם אם היא לא מתכוונת להכין תכשיטים בעצמה. הכל שם כל כך צבעוני, ונוצץ ויש מיליון סוגים ומרקמים שונים של אבנים וחרוזים!

עם הזמנת וככל שהתנסתי בכל מיני סוגים שונים של חרוזי ונציה, בחרתי לי 2 יצרנים שאני הכי אוהבת את המוצרים שלהם וגם החרוזים שלהם עמידים לאורך הזמן, לדוהים ולא משנים את הצבע: Jablonex הצ'כי ו-Gutermann הגרמני. לשניהם יש מבחר צבעים יפה וגם צורת החרוזים מאוד אחידה, כיף לעבוד איתם ולדעת שהיצירה לא תיהרס לאורך הזמן.

הייתה לי תקופה שכל הזמן הפנוי שלי הקדשתי לחרוזים. זה היה גם סוג של ריפוי בעיסוק שלי כי עברתי תקופה מאוד לחוצה בזמנו. יצרתי המון. ותוך כדי גם הסגנון של התכשיטים השתנה הרבה. התחלתי מדברים יחסית פשוטים, שחלק גם הכנתי לפי ההוראות מספרים ומפורומים. רוב הדברים שעשיתי אז לא ממש שימושיים ולא לבשתי כמעט שום דבר שעשיתי. יותר נהניתי מעצם היצירה וההתעסקות עם זה.

עם הזמן למדתי גם לסרוג עם חרוזי ונציה במסרגה אחת. זו טכניקה שלמדתי מאיזשהו פורום גרמני גדול ולקח לי המון זמן להצליח. כרגע אני סורגת או חרוזים גדולים מחרוזי ונציה הקטנקנים או חלקים של תכשיט, שנראים כמו גלילים ארוכים. את הגלילים ניתן לעשות גם עם דוגמאות שונות או בצורת ספירלה ויוצאים דברים מהממים! כרגע הטכניקה הזאת היא האהובה עליי ביותר.
סרוג מחרוזים במסרגה אחת
בהמשך גם התחלתי להוסיף אלמנטים סרוגים מכל מיני חוטים יפים.
וככה הגעתי למשהו שאני חושבת שמייחד אותי, לסגנון מסוים של תכשיטים שהם גם לטעמי ואני גם נהנית להכין אותם. כל האלמנטים הנפרדים סרוגים במסרגה אחת.

בדרך כלל אני לא לובשת את התכשיטים שלי כי זה לא כל כך מתאים לי ללבוש היומיומי שלי. אני כן שמה כמה מהם מידי פעם או ליציאה בערב. השרשרת השימושית ביותר שלי היא האפורה הזאת:
מידי פעם גם שמתי את השרשרת הארוכה הזאת עם שמלת ערב שחורה פשוטה:
זאת אחת האחרונות שהכנתי, והיא גם בשימוש יומיומי:
ואת זאת הכנתי ליום הולדת של חברה ובהשראתה, כי היא בחורה מאוד מיוחדת:
בתקופה האחרונה "המוזה" קצת נטשה אותי מסיבה לא מובנת, למרות שלא מצאתי שום תחביב חדש במקום החרוזים (הלקים לא נחשבים :). אני מאמינה שזה עוד יחזור ויהיו עוד מלא יצירות חדשות, אבל כדי שזה יקרה אני צריכה שיהיה לי רעיון ספציפי לתכשיט או המבנה שלו כדי שאוכל לשבת ולממש את זה. אני לא מסוגלת להתחיל לעשות משהו שאני לא בטוחה מה תהיה התוצאה הסופית. הרעיונות "מתבשלים" אצלי די לאט עד שאני פשוט עושה את זה יום אחד.

כרגע אני קוראת לזה "תכשיטים למגירה" כי לרובם אין ממש שימוש.
לכן עוד דבר שאני ממש אוהבת לעשות מידי פעם זה לתת תכשיט במתנה לחברות שלי. זה גורם לי לסיפוק גדול שהן אוהבות את זה וגם לובשות את התכשיט! 

17 תגובות:

  1. ואוו!!! את ממש מוכשרת!
    אהבתי מאוד. את צריכה לעשות עם התחביב הזה משהו.

    השבמחק
  2. וניטי: תודה רבה!
    אני כרגע מנסה להיסגר על עצמי מה אני עושה עם זה הלאה (או לא עושה), רוב הסיכויים לדעתי שאלך על Etsy.com (אתר של מכירות של עבודות יד)

    השבמחק
  3. אני חושבת שאת מאוד מוכשרת ובהחלט כדאי לך ללכת לאטסי!

    השבמחק
  4. מדהים!
    את עושה דברים משגעים=]

    עד לפני כמה שנים גם אני הייתי עושה...
    בעיקר פימו ושיבוצים, אבל יצא לי לעבוד בסריגה

    אהבתי!

    השבמחק
  5. איזו מוכשרת!!!
    חבל על הזמן!
    היצירות שלך מטריפות לגמרי!

    וממש חבל שאת לא לובשת אותן!

    ומסכימה עם קודמותי, אם את מסוגלת (רגשית) למכור אותן, אני חושבת שכדאי לך כי באמת חבל שהן סתם ישארו בארון כשהן כאלו מהממות!

    השבמחק
  6. זה ממש ממש יפה!
    באמת חבל שאת לא לובשת אותן....

    השבמחק
  7. מרינה: תודה! אני כבר עשיתי שם מנוי וכמעט התחלתי, רק מעצבן אותי שהם מבקשים את מספר האשראי שלי כדי שאוכל למכור (אי אפשר פיי פל, רק לקבל תשלום אני יכולה עם פיי פל), וזה די מעצבן. אבל, כרגע זאת האופציה הכי טובה מבחינתי

    peacha: תודה! ניסיתי פעם פימו, אבל לא התחברתי כל כך. אולי כי למדתי לבד ולא הצלחתי לעשות דברים שנראו לי מיוחדים מספיק. אבל מי שמצליחה בזה יוצאים דברים משגעים!
    למה הפסקת?

    השבמחק
  8. מיטל: תודה!
    אני לובשת רק את שלושת האחרונות בתמונות וזהו.
    אני מסוגלת רגשית למכור את התכשיטים. הבעיה שלי היא שאני תמיד חושבת שזה לא מספיק טוב/מקצועי/איכותי וכו' וכו'. יש לי גם בעיה טכנית עם השרשראות מתכת למשל, שחלק מהן מחזיקות מעמד לאורך הזמן, וחלק מהן משחירות בגלל הזיעה בקיץ למשל. כשקונים אין לדעת איך הן יתנהגו. ובמצב כזה אני מתבאסת למכור תכשיט כזה כי מי שתקנה תתבאס עליו.

    Irena: תודה! אני משתדלת ללבוש :)

    השבמחק
  9. אי אפשר להשתמש בחומר אחר (לא המתכת שאת משתמשת בה) בכדי שזה לא יקרה?

    השבמחק
  10. אין ספק שזה סוג של ריפוי בעיסוק כמו שהגדרת.
    אין פעם שעברתי בחשמל ולא ראיתי את החנויות האלו מפוצצות באנשים בפנים. לא להאמין!

    השבמחק
  11. מיטל: אני משתדלת לא לשים את המתכת באיזור הצוור כדי לא לקחת צ'אנס, כי היא משחירה רק במגע עם עור. ויש גם מתכות איכותיות שלא קורא להן כלום. הבעיה היא שצריך לבדוק את זה לאורך הזמן.

    דנרה: תמיד מפוצץ שם באנשים, במיוחד ב"אבגד". זה גם ממכר מאוד

    השבמחק
  12. אני לא מבינה איך אי אפשר לדעת את זה מראש..
    זה לא שאלה של החומר פשוט?

    השבמחק
  13. אי אפשר לדעת מראש. יש מתכות שמשחירות ויש שלא. אלו שבצבע זהב הן בדרך כלל מצופות, לכן בדרך כלל משנות את הצבע. הכסופות יש כל מיני. מצאתי כבר סוג אחד שלא קורה לו כלום, כנראה שאמשיך לקנות רק אותו

    השבמחק
  14. נו אז מעולה! תשתמשי רק בזה.
    נראה לי מגניב לגמרי למכור שרשראות. זה כזה יחודי!

    השבמחק
  15. וואו! משגע! יש לך קו מאוד ייחודי , אני גם בעד שתתחילי למכור :)

    השבמחק
  16. Haboleshet: תודה! אני עובדת על זה, רק שתחזור אליי המוזה :)

    השבמחק
  17. מקסים- עבודות יפהפיות.
    מאוד אהבתי את הכדורים אפור לבן שחור - והזהב וטורקיז.
    הכדורים כל כך יפים.
    כל הכבוד :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...